NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Alles over reizigerstreinen in België.
Hogersluys
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Hogersluys »

AlexNL schreef:In Nederland is het bij SLT in ieder geval zo dat 10 seconden nadat voor het laatst iemand een deur heeft gebruikt de sluitprocedure voor die deur wordt gestart: eerst een seconde of 5 gepiep en geknipper van een lamp, daarna begint de deur te sluiten terwijl het gepiep en geknipper aanhoudt. Pas wanneer de deur dicht is houdt dat op..
Dat is zeer vergelijkbaar met trams in Gent en Antwerpen. Mijn ervaring is dat dergelijk kabaal bij het opengaan van de deuren vrij hinderlijk kan zijn voor de reizigers.
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door nahoj »

COCOKEN007 schreef:hoi iedereen,

ik heb me verder geinformeerd van wie beslist over het kopen van de Desiro treinstellen.
Er zijn praktisch geen mensen die weten wie daarover beslist binnen de NMBS.
Ik vind dat raar dat we dat en ook ikzelf niet weet want is toch met een gedeelte van de belastingbetaler dat deze machines worden aangekocht.
Ik weet wel dat de NMBS een draaiboek opsteld waarin instaat aan waar ze allemaal moeten voldoen maar wie er uiteindelijk over beslist is een misterie en toch ga ik verder uitpluizen wie er achter zit al kan het nog een jaar duren.
Vg
Cocoken
De wet op de openbare aanbestedingen is publiek consulteerbaar.

Binnen de NMBS komen verschillende afdelingen tussen in het aankoopproces (technische, commerciële,...). Op basis van hun beoordelingen van de offertes, steeds de hiervoor genoemde wet respecterend, neemt de Raad van Bestuur de eindbeslissing tot aankoop.
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Stijn91 »

Afbeelding Het valt mij nu pas op eigenlijk, maar in 1e klasse heeft men ook tafeltjes zoals in een vliegtuig.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23031
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Steven »

is hetzelfde principe zoals in de M5 en M6 rijtuigen.
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Stijn91 »

Steven schreef:is hetzelfde principe zoals in de M5 en M6 rijtuigen.
Als je in 2e klasse zit kun je dat niet weten natuurlijk en toen ik zo een dag in 1e klasse mocht zitten met dat cadeaubiljet heb ik er niet opelet.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23031
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Steven »

op de M5 en M6 zijn die klaptafels er ook in tweede klasse hoor.
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Stijn91 »

Steven schreef:op de M5 en M6 zijn die klaptafels er ook in tweede klasse hoor.
Ja, oei, morgen nog is in een M6 stappen dan.
wbrm
Berichten: 423
Lid geworden op: 28 mei 2011, 21:11

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door wbrm »

Eerste foto van de NMBS desiro met werkende SIV :D
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Stijn91 »

Zou men de vertragingen willen weergeven op de flatscreens en op die schermen boven of alleen op de flatscreens.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23031
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Steven »

de schermen boven het gangpad zijn vooral bedoeld om de ritgegevens weer te geven dus: volgende stations, eindbestemming.
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Stijn91 »

Hoeveel flatscreens staan er per Desiro ML stel.

Steven, weet jij soms hoe dat zit qua betrouwbaarheid van de Duitse Desiro's.
dentheo
Berichten: 8269
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door dentheo »

Ondeugend vraagje: hoeveel lawaai maken ze bij stoppen na electrisch remmen ??? :D :D :D
Theo
Groeten vanop de Heide
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Stijn91 »

nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door nahoj »

De rheostaten (remweerstanden) zijn niet geforceerd gekoeld.

De tractie-omvormers, hulp-omvormers en de koelcircuits van transformator en gelijkrichter op de tweespanningsstellen worden wel geforceerd gekoeld. En daar komt dan nog het lawaai van de klimatisatiegroepen en de compressor bij.
kika
Berichten: 2865
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door kika »

Stijn91 schreef:Steven, weet jij soms hoe dat zit qua betrouwbaarheid van de Duitse Desiro's.
Naar mijn ervaring is het bijna altijd een probleem bij transregio of DB Netze, genre trein te kort, personeel ziek, cargo met panne,...

En qua lawaai, zowel aan het perron als in de wisselstraat zijn ze erg stil, zowel voor omwonenden als reizigers is het prima. Hopelijk ook voor de tb :mrgreen:
Plaats reactie