sorry maar railtime is soms even betrouwbaar als de roddels bij de zus van de bakker van de nicht van de tante van de nonkel van marie van 2 straten verder van de slagerStijn91 schreef:Op Railtime staat defecte locomotief/defect motorstel en hij is vertrokken vanuit Hasselt ipv Genk.Darko schreef:Is overigens niet waar eigenlijk.. was een combinatie van een klein kinderziekte en een storing aan een overweg tijdens de rit ervoor
De nieuwe loks reeks 18
Re: De nieuwe loks reeks 18
Hoeveel dagen opleiding is er voorzien voor mijn zelfstandig een 18 mag besturen?
"Zoveel" problemen? Waar baseer je dat op?Stijn91 schreef:Een T18 had vandaag problemen (IC 2232).
Hoe kan dat nu dat een nieuwe loc al zoveel problemen geeft.
Ik vind gewoon dat een nieuwe loc nog geen problemen mag hebben en het is al de 3e T18 in 3 dagen met problemen.
magk ier efkes tussenkomen.... voor vandaag hé.. ELKE trein die vertraging heeft doordat een voorliggende trein defect was krijgt OOK deze melding.. en deze trein had dus de pech om ZOWEL een defecte trein tegen te komen tijdens de heenrit ALS een gestoorde overweg.. en dan is deze inderdaad beperkt tot hasselt om toch een beetje tijd goed te maken.Stijn91 schreef:Ik vind gewoon dat een nieuwe loc nog geen problemen mag hebben en het is al de 3e T18 in 3 dagen met problemen.
Omstreeks 11u35 kwam er te Antwerpen-Berchem een groot aantal I11 rijtuigen voorbij met achteraan een 18. Of er vooraan ook een lok was heb ik niet kunnen zien.
Wss de jobtreinronny schreef:Omstreeks 11u35 kwam er te Antwerpen-Berchem een groot aantal I11 rijtuigen voorbij met achteraan een 18. Of er vooraan ook een lok was heb ik niet kunnen zien.
Kunnen ze er dan niet bij zetten, deze trein heeft een vertraging doordat een andere trein een defecte locomotief/defect motorstel heeft.Darko schreef:magk ier efkes tussenkomen.... voor vandaag hé.. ELKE trein die vertraging heeft doordat een voorliggende trein defect was krijgt OOK deze melding.. en deze trein had dus de pech om ZOWEL een defecte trein tegen te komen tijdens de heenrit ALS een gestoorde overweg.. en dan is deze inderdaad beperkt tot hasselt om toch een beetje tijd goed te maken.Stijn91 schreef:Ik vind gewoon dat een nieuwe loc nog geen problemen mag hebben en het is al de 3e T18 in 3 dagen met problemen.
Ik denk dat jij denkt dat het allemaal zo gemakkelijk gaat. Je moet ook de positieve dingen eens inzien. Railtime is er ook nog niet zo lang, en je zult toch ook weten dat het met Railtime erbij een serieuze verbetering is. Infrabel is permanent bezig met het uitbreiden van mogelijkheden, en informatie. Ik denk niet dat we er van te klagen hebben de laatste jaren.Stijn91 schreef:Kunnen ze er dan niet bij zetten, deze trein heeft een vertraging doordat een andere trein een defecte locomotief/defect motorstel heeft.Darko schreef:magk ier efkes tussenkomen.... voor vandaag hé.. ELKE trein die vertraging heeft doordat een voorliggende trein defect was krijgt OOK deze melding.. en deze trein had dus de pech om ZOWEL een defecte trein tegen te komen tijdens de heenrit ALS een gestoorde overweg.. en dan is deze inderdaad beperkt tot hasselt om toch een beetje tijd goed te maken.Stijn91 schreef:Ik vind gewoon dat een nieuwe loc nog geen problemen mag hebben en het is al de 3e T18 in 3 dagen met problemen.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Hallo,
Een heel aantal opmerkingen/vragen op dit forum zijn inderdaad nogal overbodig...
Groeten,
Joris De Mol
Een heel aantal opmerkingen/vragen op dit forum zijn inderdaad nogal overbodig...

Misschien ook even nadenken of de doorsnee reiziger daar echt zo veel boodschap aan heeft of het nu een defecte trein of een defecte voorligger was... Of wenst die reiziger meteen ook het hele logboek met error-meldingen van de desbetreffende trein te kunnen lezen?Stijn91 schreef:
Kunnen ze er dan niet bij zetten, deze trein heeft een vertraging doordat een andere trein een defecte locomotief/defect motorstel heeft.
Groeten,
Joris De Mol
jij gaat er iets te veel van uit dat als er een probleem is met de trein dat dit een technisch probleem aan de loc is. Dat hoeft niet noodzakelijk zo te zijn, het aantal andere problemen die er bestaan is niet samen te vatten op 1 velletje A4. Een gestoorde overweg, een rolstoelgebruiker, een schoolgroep die traag opstapt, defect aan een deur, .... zoveel meer nog dat verkeerd kan gaan.Stijn91 schreef:Ik vind gewoon dat een nieuwe loc nog geen problemen mag hebben en het is al de 3e T18 in 3 dagen met problemen.
Anderzijds is het ook zodat de bestuurders wel een opleiding krijgen, maar het wel tijd vraagt om een loc echt goed te leren kennen.Steven schreef:jij gaat er iets te veel van uit dat als er een probleem is met de trein dat dit een technisch probleem aan de loc is. Dat hoeft niet noodzakelijk zo te zijn, het aantal andere problemen die er bestaan is niet samen te vatten op 1 velletje A4. Een gestoorde overweg, een rolstoelgebruiker, een schoolgroep die traag opstapt, defect aan een deur, .... zoveel meer nog dat verkeerd kan gaan.Stijn91 schreef:Ik vind gewoon dat een nieuwe loc nog geen problemen mag hebben en het is al de 3e T18 in 3 dagen met problemen.
Wat mag ik doen en niet doen zodat ik geen storingen krijg? Vaak zit dat namelijk in kleine dingen en heb je niet onmiddellijk door waarom dingen mis gaan.
Eens iedereen wat meer ervaring heeft met de loc, verminderen de problemen vanzelf.
Dat is zeker een feit. In begin neemt het voor iedereen wat tijd voor hij of zij alle fijne knepen van de loc in de vingers heeft.
Dank u voor de antwoorden.
Voor het eerst de 1802 en 1833 op de IC K gezien. Ik denk dat er al een stuk of 10 verschillende locs op de IC K hebben gezeten.
Voor het eerst de 1802 en 1833 op de IC K gezien. Ik denk dat er al een stuk of 10 verschillende locs op de IC K hebben gezeten.