
Kan er dan ook een rack uit de Thalys en ICE ?
Een stukje verwijderen zou ik niet echt zeggen, aanpassen zal beter klinken. Aangezien naar de bestuurder toe een aantal basisprincipes gelijk blijven. Zowel TBL2, TVM430 als ETCS laten aan een bestuurder op zijn stuurtafel zien hoe snel hij mag rijden (indien er geen beperkingen zijn). Geven allemaal de weergave van de snelheid die moet behaald worden bij een beperking en over welke afstand (aankondiging > uitvoering) die snelheid moet behaald worden. Dit basisidee zit achter veruit alle stuurpostsignalisaties. Dus moet je niet denken dat je alle besturingsregels zomaar over boord kan gooien.dentheo schreef:Dan kunnen er blz uit opleidingsboeken gerukt, stuk uit reglement en enkele schappen wisselstukken naar het containerpark ???![]()
Kan er dan ook een rack uit de Thalys en ICE ?
Het moet niet weg , ETCS komt gewoon in de plaatsdentheo schreef:Dan kunnen er blz uit opleidingsboeken gerukt, stuk uit reglement en enkele schappen wisselstukken naar het containerpark ???![]()
Kan er dan ook een rack uit de Thalys en ICE ?
Dat zit er toch al in voor rit naar Nederland en Duitsland ?Shrek schreef:Het moet niet weg , ETCS komt gewoon in de plaatsdentheo schreef:Dan kunnen er blz uit opleidingsboeken gerukt, stuk uit reglement en enkele schappen wisselstukken naar het containerpark ???![]()
Kan er dan ook een rack uit de Thalys en ICE ?
Neen en ja.dentheo schreef:Dat zit er toch al in voor rit naar Nederland en Duitsland ?Shrek schreef:Het moet niet weg , ETCS komt gewoon in de plaatsdentheo schreef:Dan kunnen er blz uit opleidingsboeken gerukt, stuk uit reglement en enkele schappen wisselstukken naar het containerpark ???![]()
Kan er dan ook een rack uit de Thalys en ICE ?
Alstom, Ansaldo STS, Bombardier, Siemens, Invensys Rail, Alcatel, om er een paar op te noemen.dentheo schreef:Is er eigenlijk al een andere fabrikant voor ETCS in treinen ?
Alle onderlijnde zijn volgens mij Alstom in vermomming, of in licentie.... enige outsider Bombardier , en dat kost hun bloed en tranen.AlexNL schreef:Alstom, Ansaldo STS, Bombardier, Siemens, Invensys Rail, Alcatel, om er een paar op te noemen.dentheo schreef:Is er eigenlijk al een andere fabrikant voor ETCS in treinen ?
Vanwaar die achterdocht? Ansaldo STS is een onderdeel van Finmeccanica, een Italiaans groot industrieel concern in o.a. defensie in ruimtevaart. Ze hebben de ERTMS-standaard mee bepaald (gewoon terug te vinden in de ERTMS-documentatie die vrij verkrijgbaar is).dentheo schreef:Alle onderlijnde zijn volgens mij Alstom in vermomming, of in licentie.... enige outsider Bombardier , en dat kost hun bloed en tranen.