De trein van de toekomst zal nooit meer te laat komen, want hij zal ook nooit meer stoppen:
http://www.deredactie.be/permalink/1.1168615
http://www.priestmangoode.com/
Trein van de toekomst is nooit meer te laat
Re: Trein van de toekomst is nooit meer te laat
net als maglev: voordelen zijn te klein om de gigantische investeringen te verantwoorden 

Re: Trein van de toekomst is nooit meer te laat
en te weinig plek ook hier denk ikShrek schreef:net als maglev: voordelen zijn te klein om de gigantische investeringen te verantwoorden




Re: Trein van de toekomst is nooit meer te laat
Ah, weer een laatstejaars student Design die het wiel nog eens moest uitvinden...Adler schreef:De trein van de toekomst zal nooit meer te laat komen, want hij zal ook nooit meer stoppen:
http://www.deredactie.be/permalink/1.1168615
http://www.priestmangoode.com/
Re: Trein van de toekomst is nooit meer te laat
Dat idee heb ik jaren geleden al eens zien opduiken ergens.
Ik sluit me aan bij KVB.
Ik sluit me aan bij KVB.
Re: Trein van de toekomst is nooit meer te laat
Das niet waar hoor, zowel maglev als dit als andere futuristische ideeën zijn haalbaar als je de ruimte die de spoorwegen nu innemen kan benutten. Maar de kostprijs van dat allemaal vervangen is zo onvoorstelbaar groot dat het onhaalbaar wordt.Robin schreef:en te weinig plek ook hier denk ik

- Dieselfreak
- Berichten: 2102
- Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
- Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent
Re: Trein van de toekomst is nooit meer te laat
De Nederlandse schrijver Herbert Blankesteijn kwam al veel eerder op dit idee.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Re: Trein van de toekomst is nooit meer te laat
Hallo,
Het is niet omdat deze trein niet in stations zou stoppen, dat hij geen vertraging kan maken... bij het eerste ECTS baken dat zegt "Störung", kan hij al stoppen...
Groeten,
Joris De Mol
Het is niet omdat deze trein niet in stations zou stoppen, dat hij geen vertraging kan maken... bij het eerste ECTS baken dat zegt "Störung", kan hij al stoppen...
Groeten,
Joris De Mol
Re: Trein van de toekomst is nooit meer te laat
Een trein die 300kpu doet, legt elke minuut 5 km af. Stel je hebt 4 minuten om de passagiers over te laden, dan rijd je dus 20 km parallel. En dan moet je wat buffer inbouwen om evenentuele problemen op te vangen. En wat doe je als er een probleem onstaat waardoor je de overgangen tussen beide treinen niet kan afkoppelen? Dan rest enkel beide treinen tot stilstand brengen, en hoe ga je twee naast elkaar rijdende treinen precies gelijk laten remmen en tot stilstand doen komen?Shrek schreef:Das niet waar hoor, zowel maglev als dit als andere futuristische ideeën zijn haalbaar als je de ruimte die de spoorwegen nu innemen kan benutten. Maar de kostprijs van dat allemaal vervangen is zo onvoorstelbaar groot dat het onhaalbaar wordt.Robin schreef:en te weinig plek ook hier denk ik
Je gaat dus al snel 30 km of meer aan prefect parallel lopende sporen nodig hebben.
Ik denk dat achteraan rijtuigen afkoppelen, en vooraan "opscheppen" makkelijker te realiseren is als je werkelijk je trein wil laten doorrijden.
Need, dit is gewoon leuk idea op papier, maar gewoon niet uitvoerbaar in de praktijk. En niet nodig ook. De tijdswinst die je theoretisch kan halen door niet meer onderweg te stoppen kan je ook halen door het net en de dienstregeling verder te optimeren. De reizigers die de Thalys in Brussel Zuid nemen komen niet allemaal uit de directe omgeving. Men kan in het voor (en na) transport ook nog veel tijd winnen. En daar profiteren ook de niet HST reizigers van.