Inderdaad!Trainspotterke schreef:Dat zal Lichtervelde zijn!In de andere genoemde stations hangt er geen bovenleiding!
Wat wordt de volgende modekleur van Belgische treinen?
- Dieselfreak
Re: Wat wordt de volgende modekleur van Belgische treinen?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Een kleur die we allang niet meer hebben gehad is blauw maar ik ben wel te vinden voor terug groen, kwestie van milieuvriendelijkheid terug in de verf te zetten.. 

Dan echter niet toe te passen op 41. Geen valse beloftes eh
BDJ

BDJ
Re:
Eigenlijk, ben ik daar ook wel nieuwsgierig naar....vooral dan naar I11 rijtuigen in het bordeauxTrainspotterke schreef:Terug alles in het groen?![]()
(Ben eens benieuwd hoe een 13 er in de groene livrei zou uitzien.Iemand zin in photoshop...
![]()
)
Dus een serieuze oproep: wil iemand eens photoshoppen voor mij en een I11 in het bordeaux creeeren?
De mooiste kleur om te fotograferen is eigenlijk rood. En dan wel rood zals de RhB dat gebruikt. In een landschap zijn de hoofdkleuren immers groen, en blauw en wit en daar kleurt dat rood erg mooi bij.Dieselfreak schreef:Ik vind dat de huidige, voornamelijke witte livrei nogal slecht gekozen is. Zo'n bleke trein contrasteert nogal met een groen landschap, je kunt zo geen mooie foto's van treinen in mooie gebieden maken, en het trekt graffitispuiters aan, want tegen een witte achtergrond valt graffiti sterk op.
Wat ik ook een mooie livrei vindt is het nieuwe oranje van de "mandarienli"[1] van de RBS. De RBS heeft recent nog nieuwe treinen besteld, en die gaan ook in dat oranje rondrijden. Een heel erg eenvoudige livrij, en en erg mooi.
---
[1] mandarientjes. Bijnaam van de treinstellen die de RBS in de jaren 60 kocht, en die nog steeds de ruggegraat van de dienst uitmaken.
Daarstraks was ik in Maastricht en ben ik even naar het station gaan kijken en daar stond een 13 met I11'en klaar voor de IC-O, en ik moet zeggen, ik vond em echt bloedgeil tegenover de saaie gele Nederlandse treinen 

de IC-O wordt dan ook wel me prachtig materiaal gereden, moesten ze er een 800 naastzetten waren die nederlandse treinen ineens een pak minder saaiWover schreef:Daarstraks was ik in Maastricht en ben ik even naar het station gaan kijken en daar stond een 13 met I11'en klaar voor de IC-O, en ik moet zeggen, ik vond em echt bloedgeil tegenover de saaie gele Nederlandse treinen

Studiereisje?Wover schreef:Daarstraks was ik in Maastricht en ben ik even naar het station gaan kijken en daar stond een 13 met I11'en klaar voor de IC-O, en ik moet zeggen, ik vond em echt bloedgeil tegenover de saaie gele Nederlandse treinen

Nee, einde van de examens vieren en kwestie van andere plaatsen te ontdekken eens naar Maastricht geweest
.
Wel niet met de trein, want dat duurt 2u30 ipv 50 minuten met de auto (en kost voor degene die mee is geweest ook 3 keer zoveel).
Maar als compensatie voor de autorit ben ik dus toch maar naar de treintjes gaan kijken

Wel niet met de trein, want dat duurt 2u30 ipv 50 minuten met de auto (en kost voor degene die mee is geweest ook 3 keer zoveel).
Maar als compensatie voor de autorit ben ik dus toch maar naar de treintjes gaan kijken

En ik vind de weekend Luikenaar al exotisch staan!Wover schreef:Daarstraks was ik in Maastricht en ben ik even naar het station gaan kijken en daar stond een 13 met I11'en klaar voor de IC-O, en ik moet zeggen, ik vond em echt bloedgeil tegenover de saaie gele Nederlandse treinen

- Dieselfreak
In het boek "De Belgische spoorwegen in kleur" staat dat de 674 het eerste treinstel was dat in het rood werd geschilderd. Doet dat stel vandaag nog dienst? Op de site van BelRail is een foto van de 674 te zien, genomen op 11 maart 2008, en daar is hij nog steeds rood:Trainspotterke schreef:Ergens medio jaren '80 hebben ze de rode livrei ingevoerd, met de indienstname van de toen nog rode en tweeledige Breaks en rode M4-rijtuigen. De AM75, de klassieke stelletjes en M2-rijtuigen werden dan ook stelselmatig in een rood kleedje gestoken.

Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
- Dieselfreak
& Is hij ondertussen wit?
Is dat geen cityrail tegenwoordig?Dieselfreak schreef:& Is hij ondertussen wit?
Volgens Bfoto is dat nu CR 968.Shrek schreef:Is dat geen cityrail tegenwoordig?Dieselfreak schreef:& Is hij ondertussen wit?