Ik denk niet dat je in Vorst rijtuigen veel transitie bakens inleest.Op een 18 toch ook. Dit toch tijdens de opleiding in vorst rijtuigen. Met opzet de verkeerde spanning is kiezen en dan zien wat er gebeurd.
Van 3000 naar 25000 volt
Re: Van 3000 naar 25000 volt
Dat is ook juist natuurlijk dus daarom dat je er rekening moet mee houden, je hebt enkel onder tbl2 extra info en voor de rest heb je dat nog nergens (voorlopig).Jules schreef:Ik denk niet dat je in Vorst rijtuigen veel transitie bakens inleest.Op een 18 toch ook. Dit toch tijdens de opleiding in vorst rijtuigen. Met opzet de verkeerde spanning is kiezen en dan zien wat er gebeurd.
Het transitiebaken is best interessant, maar ik meen dat het de "spanningsvoeler" van de locomotief blijft die finaal beslist of de panto naar boven blijft.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Steven jongen je moet toch altijd gelijk hebben tot in het belachelijke toe. Ik stel voor dat je eens bij de TOSCI gaat die zich met HST bezig houdt. Je kan daar eens vragen in welk jaar de L1 open gegaan is. Daar zal je vernemen dat op dat ogenblik in de verste verte nog geen sprake was van TBL2 en als bij wonder gebeurde gebeurde de coherentie controle toen al en kon je de panto niet opzetten. Was trouwens een van de vele testen die toen in rit zijn uitgevoerd. Ondertussen is er bij elke overgang een coherentiecontrole ingebouwd en bij HST gaat de panto NIET op. De titel zegt overgang 3000V -> 25000V dat heeft niets te maken met testen in een vorming.Dat is ook juist natuurlijk dus daarom dat je er rekening moet mee houden, je hebt enkel onder tbl2 extra info en voor de rest heb je dat nog nergens (voorlopig).
Ik sprak me uit over het deel dat ik ken en dat is wat L2 (met TBL2) betreft en niet wat L1 betreft want daar staat TVM op en daar heb ik geen opleiding van gekregen. Ik ken de HLE13 (en recent HLE18 gekregen maar daar is niet expliciet iets van gezegd) en ga van die info uit waarmee ik niet wil zeggen dat er geen ander materieel is waar het anders is. Wat jij daar belachelijk aan vindt ontgaat mij compleet. Dat ik dan onvolledig ben of is fout ben is toch normaal, zij die perfect zijn ...Jules schreef:Steven jongen je moet toch altijd gelijk hebben tot in het belachelijke toe. Ik stel voor dat je eens bij de TOSCI gaat die zich met HST bezig houdt. Je kan daar eens vragen in welk jaar de L1 open gegaan is. Daar zal je vernemen dat op dat ogenblik in de verste verte nog geen sprake was van TBL2 en als bij wonder gebeurde gebeurde de coherentie controle toen al en kon je de panto niet opzetten. Was trouwens een van de vele testen die toen in rit zijn uitgevoerd. Ondertussen is er bij elke overgang een coherentiecontrole ingebouwd en bij HST gaat de panto NIET op. De titel zegt overgang 3000V -> 25000V dat heeft niets te maken met testen in een vorming.Dat is ook juist natuurlijk dus daarom dat je er rekening moet mee houden, je hebt enkel onder tbl2 extra info en voor de rest heb je dat nog nergens (voorlopig).
we zijn hier trouwens om van elkaar te leren niet om een ander de grond in te boren of belachelijk proberen te maken.
Dat is *niet* wat ik zei. Ik zei dat het volledig automatisch kan plaatsvinden. Daar is technologie voor en voor zover ik weet wordt die in Frankrijk en Spanje gebruikt.Jules schreef:De omschakeling is niet volledig automatich. Hetgeen wel gebeurt is dat de panto automatisch neergaat indien je het moest vergeten. De panto terug opzetten is manueel, op het moderne materieel is er zelfs een controle die ervoor zorgt indien je de verkeerde spanning selecteert de panto gewoon op het dak blijft liggen.De omschakeling kan trouwens volledig automatisch plaatsvinden en er is niet altijd een fysieke onderbreking van de kabel: http://www.energievoorziening.info/span ... ssluis.htm
waarom boem? we zouden dat es moeten proberen heShrek schreef:Ja dat gaat tegelijk natuurlijketoile du nord schreef:Gaat het dan eveneens om overschakeling van gelijkstroom ( 3 kV ) naar wisselstroom ( 25 kV /frequentie ? ) Kan een klassiekje wel op die lijn?![]()
Klassiekjes kunnen zeker op die lijn, de signalisatie is immers net hetzelfde als op alle andere lijnen. Dus tot aan de spanningssluis gaat het perfect met een klassiekje, daarna is het boem.