
Grenswacht problemen bij Eurostar
Re: Grenswacht problemen bij Eurostar
Toch wel... Systematische controle aan de uitgang in London zoals Kristofke eerst al schreef.Trammist schreef:Ja maar bw494674, je stelt niet voor hoe men het wél kan oplossen?
Re: Grenswacht problemen bij Eurostar
Maar dat is blijkbaar nutteloos, want eenmaal aan land moet de UK ze aanvaarden, Eurostar kan ze immers niet terugsturen, want komen ze van Lille of van Brussel? Wie gaat ze terugnemen dus?
Re: Grenswacht problemen bij Eurostar
Mee eens... controle aan de uitgang in St Pancras dus... te bekostigen door de Britten zelf.Trammist schreef:de Britten willen hun 'splendit isolation', dat ze het zelf maar oplossen.
Toch vind ik het behoorlijk "dumb" dat het mogelijk is in London te geraken met een ticket Brussel-Lille.En dat ze ons 'dumb belgians' niet de schuld geven
We zouden minder "dumb" overkomen als we dat zelf hadden ingezien...
Re: Grenswacht problemen bij Eurostar
Wat doen ze dan met bvb. illegalen die in Dover in de laadruimte van een Oostenrijkse vrachtwagen gevonden worden ?Kristofke schreef:Maar dat is blijkbaar nutteloos, want eenmaal aan land moet de UK ze aanvaarden, Eurostar kan ze immers niet terugsturen, want komen ze van Lille of van Brussel? Wie gaat ze terugnemen dus?
Worden die dan teruggestuurd naar Frankrijk ? naar België ? naar Duitsland ? Of naar Oostenrijk ?
Het is op dat moment toch ook niet duidelijk waar die illegalen precies ingestapt zijn ?
Re: Grenswacht problemen bij Eurostar
Uit de geschreven artikelen, audio- en videoreportages kan ik nergens opmaken dat het de schuld van 'België' zou zijn, eerder een algemene, internationale systeemfout.bw494674 schreef:Toch vind ik het behoorlijk "dumb" dat het mogelijk is in London te geraken met een ticket Brussel-Lille.En dat ze ons 'dumb belgians' niet de schuld geven
We zouden minder "dumb" overkomen als we dat zelf hadden ingezien...
Deels de Belgische schuld, dus. Maar ook Franse en - vooral - Britse.
Re: Grenswacht problemen bij Eurostar
Wie zegt dat we het niet ingezien hebben? En dan nog!Portbou schreef:Toch vind ik het behoorlijk "dumb" dat het mogelijk is in London te geraken met een ticket Brussel-Lille.
We zouden minder "dumb" overkomen als we dat zelf hadden ingezien...
Door het Schengen akkoord waarin de vrijheid van verplaatsing hernomen is en waarvan België en Frankrijk het lidmaatschap ondertekent hebben, mogen er geen controles uitgevoerd worden.
Ierland en het Verenigd Koninkrijk hebben hierin een uitzonderingspositie bedongen en dus is het hun probleem.
Mijns inziens 1 oplossing!
De treinen naar net voor de Eurotunnel (met stilstand) aan een grenscontrole onderwerpen omdat daar ligt de grens van de Schengenzone ligt en er dus een grenscontrole mag gebeuren.
Indien men zonder 1 stop van Brussel naar Londen rijdt kan en mag men de grenscontrole in Brussel uitvoeren.
Re: Grenswacht problemen bij Eurostar
En zeggen dat er de eerste jaren dat de Eurostar reed Britse immigratieambtenaren controleerden tussen Lille en Ashford. Dat vonden ze echter te duur en dus schuiven de Britten het nu op andere landen af. Hun beroemde fair-play is ook niet meer wat het geweest is.
-
- Berichten: 2706
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: Grenswacht problemen bij Eurostar
Waar staat dat, dat er geen kontroles mogen uitgevoerd worden sinds Schengen?Bibke schreef:Wie zegt dat we het niet ingezien hebben? En dan nog!Portbou schreef:Toch vind ik het behoorlijk "dumb" dat het mogelijk is in London te geraken met een ticket Brussel-Lille.
We zouden minder "dumb" overkomen als we dat zelf hadden ingezien...
Door het Schengen akkoord waarin de vrijheid van verplaatsing hernomen is en waarvan België en Frankrijk het lidmaatschap ondertekent hebben, mogen er geen controles uitgevoerd worden.
Ierland en het Verenigd Koninkrijk hebben hierin een uitzonderingspositie bedongen en dus is het hun probleem.
Mijns inziens 1 oplossing!
De treinen naar net voor de Eurotunnel (met stilstand) aan een grenscontrole onderwerpen omdat daar ligt de grens van de Schengenzone ligt en er dus een grenscontrole mag gebeuren.
Indien men zonder 1 stop van Brussel naar Londen rijdt kan en mag men de grenscontrole in Brussel uitvoeren.
Uw oplossing klopt niet ,want de grens ligt in het midden van de tunnel.
het is niet het probleem van Uk en EIRE,de anderen hebben beloofd hun buitengrenzen te beschermen zowel op binnenkomst als buiten gaan.Als U het vliegtuig neemt naar Kroatië , zullen ze u niet laten vertrekken zonder ID card, want U verlaat de Schengenzone.
-
- Berichten: 2706
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: Grenswacht problemen bij Eurostar
U zegt het juist met de klemtoon op ambtenaren. Nu is het een prive onderneming .En de anderen hebben beloofd hun werk te doen.gysev schreef:En zeggen dat er de eerste jaren dat de Eurostar reed Britse immigratieambtenaren controleerden tussen Lille en Ashford. Dat vonden ze echter te duur en dus schuiven de Britten het nu op andere landen af. Hun beroemde fair-play is ook niet meer wat het geweest is.
Re: Grenswacht problemen bij Eurostar
Natuurlijk mogen er nog controles zijn in de Shengenzone, maar deze mogen geen vast karakter hebben. Misschien kunnen België en Frankrijk een uitzondering aanvragen bij de EU voor dit traject, maar ik denk niet dat ze dat zien zitten, toch zeker niet na het nee van het VK deze week.
Re: Grenswacht problemen bij Eurostar
http://circa.europa.eu/irc/opoce/fact_s ... 175_nl.htm => Geen systematische controles.nighttrain schreef:Waar staat dat, dat er geen kontroles mogen uitgevoerd worden sinds Schengen?Bibke schreef:[Door het Schengen akkoord waarin de vrijheid van verplaatsing hernomen is en waarvan België en Frankrijk het lidmaatschap ondertekent hebben, mogen er geen controles uitgevoerd worden.
Ierland en het Verenigd Koninkrijk hebben hierin een uitzonderingspositie bedongen en dus is het hun probleem.
Mijns inziens 1 oplossing!
De treinen naar net voor de Eurotunnel (met stilstand) aan een grenscontrole onderwerpen omdat daar ligt de grens van de Schengenzone ligt en er dus een grenscontrole mag gebeuren.
Indien men zonder 1 stop van Brussel naar Londen rijdt kan en mag men de grenscontrole in Brussel uitvoeren.
Men zegt nergens dat het exact op de grens moet.nighttrain schreef:Uw oplossing klopt niet ,want de grens ligt in het midden van de tunnel.
het is niet het probleem van Uk en EIRE,de anderen hebben beloofd hun buitengrenzen te beschermen zowel op binnenkomst als buiten gaan.
Hiermee beaamt u mijn stellingnighttrain schreef: Als U het vliegtuig neemt naar Kroatië , zullen ze u niet laten vertrekken zonder ID card, want U verlaat de Schengenzone.
Bibke schreef:Indien men zonder 1 stop van Brussel naar Londen rijdt kan en mag men de grenscontrole in Brussel uitvoeren.
Re: Grenswacht problemen bij Eurostar
Mocht men dat doen dan holt men het Schengen akkoord uit en waar gaat dat eindigen?Kristofke schreef:Natuurlijk mogen er nog controles zijn in de Shengenzone, maar deze mogen geen vast karakter hebben. Misschien kunnen België en Frankrijk een uitzondering aanvragen bij de EU voor dit traject, maar ik denk niet dat ze dat zien zitten, toch zeker niet na het nee van het VK deze week.
In de ganse context van de Europese Unie manoeuvreert het VK zich meer en meer op een zijspoor.
Ikzelf vond indertijd met Margaret Thatcher al dat het VK beter niet bij de EU bleven met al hun NO's.
Sorry voor het afwijken.
Re: Grenswacht problemen bij Eurostar
We gaan Charles de Gaulle nog gelijk moeten geven toen hij tot tweemaal toe zijn veto gaf tegen de toetreding van het VK in de (voorloper van de) EU
Re: Grenswacht problemen bij Eurostar
Sinds wanneer mogen privéondernemingen grenscontroles uitvoeren? In FBMZ gebeurt de controle nog steeds door de Immigration Service. Het verschil is dat ze op deze manier minder personeel moeten inzetten dan wanneer ze tijdens de rit controleren.nighttrain schreef:U zegt het juist met de klemtoon op ambtenaren. Nu is het een prive onderneming .En de anderen hebben beloofd hun werk te doen.