Oproep!

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Plaats reactie
Jamilia

Oproep!

Bericht door Jamilia »

Dag iedereen

Ik studeer journalistiek aan de Arteveldehogeschool in Gent. Als opdracht in het laatste jaar moet ik een reportage maken over een NMBS-conducteur. Ik vroeg mij af of ik hier iemand kan vinden die mij zou willen helpen, want blijkbaar is het moeilijk om een geschikte persoon te vinden en helaas moet mijn artikel af zijn tegen maandag...

Alvast bedankt!

Jamilia
Robin

Re: Oproep!

Bericht door Robin »

das wel op tijd begonnen dan :shock:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Jamilia

Bericht door Jamilia »

Ik ben inderdaad wat aan de late kant, maar dat is ook niet het enige artikel dat we moeten schrijven. Helaas heb ik het wat uitgesteld...
Robin

Bericht door Robin »

wel, wat heb je zoal nodig van informatie?
wat de functie inhoud?
zijn taken?
de wisselvallende uren?

dat soort zaken?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Jamilia

Bericht door Jamilia »

Eigenlijk moet ik een reportage doen, dus meegaan met de persoon in kwestie en observeren wat hij doet...
Steve

Bericht door Steve »

Jamilia schreef:Eigenlijk moet ik een reportage doen, dus meegaan met de persoon in kwestie en observeren wat hij doet...
Hou er rekening mee dat je niet zomaar in een stuurpost mag, dus echt meegaan wordt moeilijk. Het enige type trein waar het nog binnen de spelregels mogelijk is, is een zogenaamd klassiek treinstel (de "tweetjes", de oude versie in het bordeaux, de vernieuwde in het grijs). Aan één kant van het treinstel kun je naast de treinbestuurder staan zonder dat je in de (heel kleine) stuurpost zelf staat, je blijft in het reizigersgedeelte.

Maar dan moet je natuurlijk wel een bestuurder vinden die dat wil doen, die dan nog juist met dat type materieel rijdt en met de juiste kant van de trein (de stuurpost aan de andere kant ligt in een afgesloten gedeelte). Probeer het eens op goed geluk, zou ik zeggen, zoek zo'n type trein (al zul je er in Gent zelf niet al te veel meer vinden) en stel de vraag aan de treinbestuurder.

De andere mogelijkheid is dat je contact opneemt met de NMBS om dit via officiële weg aan te vragen (en zo misschien wel de toestemming krijgen om even in de stuurpost mee te gaan, wie weet), maar daarvoor blijft er wellicht veel te weinig tijd over...
Jamilia

Bericht door Jamilia »

Bedankt voor het antwoord, maar met 'conducteur' bedoelde ik 'treinbegeleider'. Iemand die de kaartjes knipt, dus. Excuses voor de verwarring!
dentheo

Bericht door dentheo »

Nu is er tenminste één journalist die het verschil kent... :lol: :lol:
Theo
Groeten vanop de Heide
Steve

Bericht door Steve »

Jamilia schreef:Bedankt voor het antwoord, maar met 'conducteur' bedoelde ik 'treinbegeleider'. Iemand die de kaartjes knipt, dus. Excuses voor de verwarring!
In dat geval lijkt de beste (en gezien de tijd: enige) oplossing om eens een treinbegeleider aan te spreken en hem/haar de vraag voor te leggen. Een neen heb je, een ja kun je krijgen.
HLE 2302

Bericht door HLE 2302 »

dentheo schreef:Nu is er tenminste één journalist die het verschil kent... :lol: :lol:
Die zit er écht wel pal op ... :mrgreen:

Bon weer on-topic; Ik denk dat het lastig zal worden om binnen die tijd nog iemand te vinden. Misschien een willekeurige treinbegeleider aanspreken en hem dit vragen. Al denk ik dat er normaal toelatingen nodig zijn om met een treinbegeleider te mogen meevolgen. Hoe dan ook, het is echt wel een last-minute ...
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Cipallieter

Bericht door Cipallieter »

Peche

Bericht door Peche »

Ik zou zeggen, kvraag het aan mijn madam. Maar das te laat, dit weekend moet ze niet werken.
Plaats reactie