Italie in Hafas
Italie in Hafas
Goeieavond iedereen,
Kan er iemand mij vertellen hoe het komt dat in hafas de italiaanse regionale treinen niet meer instaan (toch niet in het overzicht van treinen bij vertrek)?
Alvast bedankt
Prettige feesten
Alain
Kan er iemand mij vertellen hoe het komt dat in hafas de italiaanse regionale treinen niet meer instaan (toch niet in het overzicht van treinen bij vertrek)?
Alvast bedankt
Prettige feesten
Alain
Langzaam maar zeker, maar zeker langzaam


Re: Italie in Hafas
Dat betekent dat de exploitant (Treinitalia, neem ik aan) (nog?) geen gegevens heeft geleverd. Is helaas niks bijzonders.AM80 schreef:Kan er iemand mij vertellen hoe het komt dat in hafas de italiaanse regionale treinen niet meer instaan (toch niet in het overzicht van treinen bij vertrek)?
Groetjes,
Rian
Re: Italie in Hafas
Alleen de treinen waar reservatieplicht voor bestaat zitten in het Hafas systeem (waarschijnlijk geïmporteerd uit het europese reservatiesysteem). Tja, Trenitalia...
-
- Berichten: 2405
- Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
- Locatie: Singapore
Re: Italie in Hafas
Daar kun je wel niet echt veel keuzes invoeren eh (bv. geen hogesnelheidstreinen, extra overstaptijd, ...)

Re: Italie in Hafas
Je moet dus al het netwerk en het aanbod een beetje kennen, om ermee te kunnen werken, anders verwijzen ze sowieso naar de -duurdere- treinen met verplichte reservering, am I right?
-
- Berichten: 2405
- Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
- Locatie: Singapore
Re: Italie in Hafas
Op sommige stukken zal het zelfs zo goed als onmogelijk zijn om regionale treinen te vinden. (Die waar zeer veel IC/eurostartreinen rijden, zoals Bologna-Firenze, Bologna-Milano, ...)

Re: Italie in Hafas
Maar het lukt misschien wel als je je reis in 2 stukken kapt, en een station neemt waar de HST's en co niet stoppen. Maar zoals ik al zei, daarvoor moet je eigenlijk al vrij goed het netwerk en de relaties kennen.
Re: Italie in Hafas
Inderdaad. En vaak wordt de snelste verbinding niet eens gevonden. Bijvoorbeeld Ancona - Milano is sneller met overstap in Bologna, maar dat vindt www.trenitalia.it dus niet...treinbruno schreef:Daar kun je wel niet echt veel keuzes invoeren eh (bv. geen hogesnelheidstreinen, extra overstaptijd, ...)
Re: Italie in Hafas
ZO te zien staan de R treinen er weer tussen 
Prettiga dag verder

Prettiga dag verder

Langzaam maar zeker, maar zeker langzaam


Re: Italie in Hafas
Idem voor de RENFE.De stoptreinen (Cercania en Rodalia) staan ook niet in Hafas.Ook te trein tussen La Tour de Carol en Barcelona niet.Gevolg grote omwegen om van La tour de carol en Barcelona te gaan.
Re: Italie in Hafas
Dat is een specifiek RENFE-probleem: RENFE is een informatie-eiland. Al minstens zo lang als Hafas bestaat. Ik geloof niet dat Spanje er ooit compleet in heeft gezeten.neigezug schreef:Idem voor de RENFE.De stoptreinen (Cercania en Rodalia) staan ook niet in Hafas.Ook te trein tussen La Tour de Carol en Barcelona niet.Gevolg grote omwegen om van La tour de carol en Barcelona te gaan.
Groetjes,
Rian
Re: Italie in Hafas
Zo bont als de Spanjaarden maakt inderdaad niemand het. Zelfs op hun eigen site moet je al weten welk type trein je gaat nemen...
Re: Italie in Hafas
Het probleem met Renfe is dat die nog steeds niet door hebben dat ze een spoorwegnet uitbaten, en niet een verzameling treinen. Zoek op hun site maar eens Cadiz - Barcelona en vervolgens Cadiz - Sevilla en Sevilla - Madrid..groentje schreef:Zo bont als de Spanjaarden maakt inderdaad niemand het. Zelfs op hun eigen site moet je al weten welk type trein je gaat nemen...
Maar ze hebben wel mooie treinen, dat wel.