Nee hoor, de eerste lijn met ERTMS in Frankrijk wordt gebouwd: de LGV Est Europeène zal voorzien worden van zowel ERTMS Level 2 als TVM-430.groentje schreef:Frankrijk is nog niet 'over', en het zal nog wel even duren, ook.
ETCS in België
Re: ETCS in België.
Re: ETCS in België.
+ software om zorg te dragen voor de T en de M !!! (software is weer afkorting van 4 letters , maar dat stuk staat nog ver weg.AlexNL schreef: Samen vormen ETCS en GSM-R de componenten die ERTMS vormen.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: ETCS in België.
Maar wat GSM-R betreft, waar ik het over had (sorry dat ik niet duidelijker was), gaat het nog tot 2020 duren vooraleer zelfs nog maar de hoofdlijnen allemaal omgeschakeld zijn...
Re: ETCS in België.
Aha ok, dan heb ik dus verkeerde informatie in mijn achterhoofd. In Nederland is het in ieder geval zo dat het Telerail-systeem enkele jaren geleden is uitgeschakeld, en er nu exclusief GSM-R gebruikt wordt.
Re: ETCS in België.
Jorik schreef: In België voert de ETCS uitrusting bijvoorbeeld een repositioning(bijstellen kilometerpunt) uit maar onder ETCS NL kennen ze dit bijvoorbeeld niet.
Heeft de traxx dan zo'n goede afstandsmeting ??? Ongelooflijk.
Volgens mij ook niet echt nodig, als je af en toe met een vast ingemeten baken kan corrigeren, dan regel je alle slip en andere effecten weg.....
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: ETCS in België.
"GSM-R voice" is al volledig in dienst in Belgiëgroentje schreef:Maar wat GSM-R betreft, waar ik het over had (sorry dat ik niet duidelijker was), gaat het nog tot 2020 duren vooraleer zelfs nog maar de hoofdlijnen allemaal omgeschakeld zijn...
Voor ETCS Level 2 heb je echter "GSM-R data" kanalen nodig. Hiervoor is alles nog niet in orde.
Re: ETCS in België.
Interessant, heb je daar meer info over?peejee2 schreef:"GSM-R voice" is al volledig in dienst in Belgiëgroentje schreef:Maar wat GSM-R betreft, waar ik het over had (sorry dat ik niet duidelijker was), gaat het nog tot 2020 duren vooraleer zelfs nog maar de hoofdlijnen allemaal omgeschakeld zijn...
Voor ETCS Level 2 heb je echter "GSM-R data" kanalen nodig. Hiervoor is alles nog niet in orde.
Re: ETCS in België.
Repositioning heeft niets te maken met het wegregelen van slipeffecten enz.dentheo schreef:Jorik schreef: In België voert de ETCS uitrusting bijvoorbeeld een repositioning(bijstellen kilometerpunt) uit maar onder ETCS NL kennen ze dit bijvoorbeeld niet.
Heeft de traxx dan zo'n goede afstandsmeting ??? Ongelooflijk.
Volgens mij ook niet echt nodig, als je af en toe met een vast ingemeten baken kan corrigeren, dan regel je alle slip en andere effecten weg.....
Je gebruikt dit wanneer je op een gegeven moment niet eenduidig tegen de trein kan zeggen wat zijn bestemming is. Dit kan bijvoorbeeld wanneer er teveel mogelijkheden zijn.
In Level 1 kan je immers maar een bepaald aantal voorafbepaalde berichten naar de trein sturen.
In sommige gevallen volstaat dit niet, denk bijvoorbeeld aan vertakkingen met verschillende mogelijkheden of een inrit in een station. Je gaat dan tegen de trein zeggen: "je zal een baken tegenkomen dat je opwaardering van je bewegingstoelating geeft, maar ik weet nog niet welk baken dit is" Deze functie noemt men repositioning. Het is deze informatie die niet goed verwerkt wordt door TRAXX en die in Nederland niet gebruikt wordt. (In Level 2 heb je deze functie niet nodig, het RBC kan bewegingstoelatingen berekenen volgens noodzaak)
Het is nog maar af te wachten hoe dit zal evolueren wanneer eenzelfde functie wordt toegepast op lijnen waar wel TRAXX rijdt. Het is immers mogelijk dat dezelfde functionaliteit ook op de lijnen van Corridor C zal nodig zijn.
Re: ETCS in België.
Ofwel, kort door de bocht: de ERTMS-installatie in de Traxx-locs is brol?peejee2 schreef: Deze functie noemt men repositioning. Het is deze informatie die niet goed verwerkt wordt door TRAXX en die in Nederland niet gebruikt wordt.

Re: ETCS in België.
Heu: heb je niet zelf geschreven dat de HSl-Noord lang in level 1 is blijven staan omdat "de software van de TRAXX in Level 2 niet goed werkte"?AlexNL schreef:Ofwel, kort door de bocht: de ERTMS-installatie in de Traxx-locs is brol?peejee2 schreef: Deze functie noemt men repositioning. Het is deze informatie die niet goed verwerkt wordt door TRAXX en die in Nederland niet gebruikt wordt.

Re: ETCS in België.
Wat moet daar voor gedaan worden om die data kanalen te activeren? Sofware upgrade, servers bijplaatsen,...peejee2 schreef:In welke zin?pietje schreef:Interessant, heb je daar meer info over?
Is het al ergens geactiveerd of nog geen enkele zendmast?
Re: ETCS in België.
In België wel, maar ik had het over Frankrijk, zie mijn post daarvoor. Daar wordt nog steeds over de radio gecommuniceerd, en dat zal nog wel enige jaren duren.peejee2 schreef:"GSM-R voice" is al volledig in dienst in Belgiëgroentje schreef:Maar wat GSM-R betreft, waar ik het over had (sorry dat ik niet duidelijker was), gaat het nog tot 2020 duren vooraleer zelfs nog maar de hoofdlijnen allemaal omgeschakeld zijn...
Voor ETCS Level 2 heb je echter "GSM-R data" kanalen nodig. Hiervoor is alles nog niet in orde.
Re: ETCS in België.
Dat is al geactiveerd op o.a. de HSL3/4 (ETCS level 2).pietje schreef:Wat moet daar voor gedaan worden om die data kanalen te activeren? Sofware upgrade, servers bijplaatsen,...peejee2 schreef:In welke zin?pietje schreef:Interessant, heb je daar meer info over?
Is het al ergens geactiveerd of nog geen enkele zendmast?
Data wordt via GPRS verstuurd (net zoals bij een gewone GSM maar dan op een andere frequentie).
Re: ETCS in België.
En er zijn aanvullende voorwaarden over beschikbaarheid, betrouwbaarheid en beveiliging. Dat valt onder "Euroradio".