Hoe lang gaan de M4 rijtuigen nog rijden?

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Dieselfreak

Re: Hoe lang gaan de M4 rijtuigen nog rijden?

Bericht door Dieselfreak »

TrainzDr3ver schreef:Hoe oud waren de M2's toen ze uit dienst gingen?
Ze kwamen in dienst in 1958-1960 en in 2002 zijn de meeste eruitgegaan, tot eind 2004 werden er af en toe nog gebruikt voor P-treinen. Ze hebben dus 42-46 jaar over de sporen gebold.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
260689

Bericht door 260689 »

Ze zijn aan het kijken voor de stuurrijtuigen M4/M5 en loc T21 uit te rusten met MUX wat meer mogelijkheden bied. Feit is wel dat een 21 minder sterk is dan een 27. maar dat ze de rest van de stuurrijtuigen willen MUX-en is wel positief.
Stijn82

Bericht door Stijn82 »

De 21'en en stuurrijtuigen muxen, geeft veel mogelijkheden want dan kunnen ze ook de gemux'te 27'ers gebruiken voor trek-duw samenstellingen. Op dit moment is de 21 (en 11/12 ) de enige loc die TD met M4/M5 kan rijden, wat toch wat beperkingen inhoudt denk ik.
wbrm

Bericht door wbrm »

Er zijn 60 21'ers en een minder dan vijftig M4+M5 stuurstanden, dus ik zie het probleem niet.
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
wbrm schreef:Er zijn 60 21'ers en een minder dan vijftig M4+M5 stuurstanden, dus ik zie het probleem niet.
Het voordeel is dan dat je de 27'ers weer met M4/M5 de baan kan op sturen. Die zijn sterker, en dat heeft dan weer zijn voordelen.
De 27 weer ontmuxen? Ik denk niet dat ze die investering na zo een korte tijd gaan terugdraaien...
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Shrek

Bericht door Shrek »

Joris schreef:Hallo,
wbrm schreef:Er zijn 60 21'ers en een minder dan vijftig M4+M5 stuurstanden, dus ik zie het probleem niet.
Het voordeel is dan dat je de 27'ers weer met M4/M5 de baan kan op sturen. Die zijn sterker, en dat heeft dan weer zijn voordelen.
De 27 weer ontmuxen? Ik denk niet dat ze die investering na zo een korte tijd gaan terugdraaien...
Groeten,
Joris De Mol
Ook de 13 en 18 werken met mux, het is dus heel logisch dat de M4 en M5 dat ook krijgen, dan kunnen ze met het overgrote deel van de locomotieven werken.
Ik vind het nog steeds zeer vreemd dat de M5 bij de modernisatie nog geen mux gehad heeft. Toen ze daaraan begonnen wisten ze toch ook al dat er 120 nieuwe mux-locs zaten aan te komen?
Stijn82

Bericht door Stijn82 »

Als ze alles mux'en geeft dat natuurlijk als voordeel dat zowat elk stuurrijtuig een T21 of 27 zal kunnen aansturen. Maar een M4 of M5 met een T13 of T18 zal waarschijnlijk nooit kunnen, omdat ze die computer niet kunnen aansturen, niet?
wbrm

Bericht door wbrm »

Het blijven zotte kosten voor mij. P-treinen kan je met elke lok trekken (met een duw in de rug indien reeks 18, 19, 27), de rest met 21 zoals vandaag perfect werkt...
Shrek

Bericht door Shrek »

Stijn82 schreef:Als ze alles mux'en geeft dat natuurlijk als voordeel dat zowat elk stuurrijtuig een T21 of 27 zal kunnen aansturen. Maar een M4 of M5 met een T13 of T18 zal waarschijnlijk nooit kunnen, omdat ze die computer niet kunnen aansturen, niet?
De aansturing wordt dan net hetzelfde hoor, dus alles past met alles... Wat ze nu met de 27 gedaan hebben is er een computer ingestoken zodat die door de M6 kan bestuurd worden. Als de M5 gemuxt wordt wilt het zeggen dat dat stuurrijtuig een computer krijgt die de andere computers kan aansturen, zowel van een gemuxte 27 als van een 13 of 18... Het enige wat daarvoor dan nog moet gebeuren is een programmatje schrijven :wink:
Plaats reactie