
NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Waar gingen deze door en kun je is link naar u FB plaatsen of filmpjes op youtube zetten.Darko schreef:
jup op men facebook zijn al paar foto's en een filmpje te zien over zo'n ritmet instructeurs en tbgs erop
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Zou het mogelijk zijn dat deze al vanaf januari in dienst komen of is het hiervoor nog te snel.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Normaalgezien ten vroegste vanaf maart~april.Stijn91 schreef:Zou het mogelijk zijn dat deze al vanaf januari in dienst komen of is het hiervoor nog te snel.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Duitse treinbestuurders lachen met NMBS
Een vloot van hypermoderne treinstellen moet de Belgische sporen in 2012 overspoelen: de NMBS investeerde in ruim 300 'Siemens Desiro ML'-treinen om de stiptheid te verbeteren. De Desiro's werden aangekondigd als snel en comfortabel, bedoeld om Brussel beter bereikbaar te maken via een netwerk met korte stops.
Klinkt hoopgevend, zegt u? Op internetfora en in de kantine van de depots zitten de treinbestuurders van Mittelrheinbahn, een Duitse spoormaatschappij die al enkele jaren met de Desiro ML rijdt, te ginnegappen over de nieuwste aankoop van de Belgische spoorwegen. Want de treinen die de NMBS bestelde, zijn 10meter langer en 15 ton zwaarder dan de versie waar de Duitsers mee rijden, maar ze hebben desondanks lichtere motoren.
Zitten wij in de rand rond Brussel weldra opgescheept met peperdure, spiksplinternieuwe boemeltreinen die met geen stokken vooruit te krijgen zijn? 'Neen', is de conclusie van de afdeling Elektromechanica van de Artesis Hogeschool Antwerpen, waar ze de technische fiches van de Duitse en Belgische trein naast elkaar legden. 'Het duurt welgeteld 3,6 seconden langer om tot 80 km per uur te geraken', zegt Patrik Cools van Artesis. 'Na twintig stops heb je één minuut vertraging ten opzichte van de Duitse versie.'
De treinreizigers kunnen dus opgelucht ademhalen. En de NMBS ook: 'Het verschil in snelheid is nauwelijks merkbaar, maar je zou met de zwaardere motor tot 25 procent meer verbruiken', zegt professor Ronnie Belmans van de KULeuven. 'In de langere trein kan je bovendien meer passagiers kwijt, waardoor je ook de frustratie van het rechtstaan wegneemt.'
Nu alleen nog hopen dat de Belgische treinen even betrouwbaar zijn als de Duitse versie.
Een vloot van hypermoderne treinstellen moet de Belgische sporen in 2012 overspoelen: de NMBS investeerde in ruim 300 'Siemens Desiro ML'-treinen om de stiptheid te verbeteren. De Desiro's werden aangekondigd als snel en comfortabel, bedoeld om Brussel beter bereikbaar te maken via een netwerk met korte stops.
Klinkt hoopgevend, zegt u? Op internetfora en in de kantine van de depots zitten de treinbestuurders van Mittelrheinbahn, een Duitse spoormaatschappij die al enkele jaren met de Desiro ML rijdt, te ginnegappen over de nieuwste aankoop van de Belgische spoorwegen. Want de treinen die de NMBS bestelde, zijn 10meter langer en 15 ton zwaarder dan de versie waar de Duitsers mee rijden, maar ze hebben desondanks lichtere motoren.
Zitten wij in de rand rond Brussel weldra opgescheept met peperdure, spiksplinternieuwe boemeltreinen die met geen stokken vooruit te krijgen zijn? 'Neen', is de conclusie van de afdeling Elektromechanica van de Artesis Hogeschool Antwerpen, waar ze de technische fiches van de Duitse en Belgische trein naast elkaar legden. 'Het duurt welgeteld 3,6 seconden langer om tot 80 km per uur te geraken', zegt Patrik Cools van Artesis. 'Na twintig stops heb je één minuut vertraging ten opzichte van de Duitse versie.'
De treinreizigers kunnen dus opgelucht ademhalen. En de NMBS ook: 'Het verschil in snelheid is nauwelijks merkbaar, maar je zou met de zwaardere motor tot 25 procent meer verbruiken', zegt professor Ronnie Belmans van de KULeuven. 'In de langere trein kan je bovendien meer passagiers kwijt, waardoor je ook de frustratie van het rechtstaan wegneemt.'
Nu alleen nog hopen dat de Belgische treinen even betrouwbaar zijn als de Duitse versie.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
25% meer verbruiken omdat de motor iets zwaarder is? De motor gaat toch alleen maar verbruiken als effectief harder optrekt, wat in feite niet nodig is. Hetzelfde bij HLE 18 zeker, die locs zijn hebben een veel zwaardere motor, maar als men van dat extra vermogen geen gebruik maakt, verbruikt hij niet meer (omdat het een elektrische motor en geen dieselmotor is?)?
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
jnlkb: het wordt zeker op prijs gesteld als je je inspiratie bedankt. Verder bedankt om het even na te laten rekenen.
Je maakt ook nog een zware copyrightsfout, zomaar plaatjes van Wikipedia pikken, je lijkt wel lid van Sabam en soortgelijke!
Ook moet je met 16 ton meer rekenen, gezien de extra passagiers
Mijn persoonlijke frustratie is meestal dat er niet frequent genoeg treinen rijden, daar gaat een Desiro niets aan veranderen. Al komt er misschien wat meer speling in de dienstregeling, versnelling van 1,1m/s2 is toch een stuk beter dan veel (alle?) van het bestaande materieel.
Je maakt ook nog een zware copyrightsfout, zomaar plaatjes van Wikipedia pikken, je lijkt wel lid van Sabam en soortgelijke!
Ook moet je met 16 ton meer rekenen, gezien de extra passagiers

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
De meeste plaatsjes op Wikipedia mag je zonder meer "pikken" hoor...kika schreef:Je maakt ook nog een zware copyrightsfout, zomaar plaatjes van Wikipedia pikken,
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Die specifieke heeft er bijstaan dat hij naamsvermelding wilt. Verder is de auteur van dat stuk hier ook geregistreerd op het forum. "Pikken' slaat op de typische uitgever of zogezegde 'belangenorganisatie' die pretendeert op te komen voor auteurs e.d. Goede voorbeeld geven lukt blijkbaar weer niet.K V B schreef:De meeste plaatsjes op Wikipedia mag je zonder meer "pikken" hoor...kika schreef:Je maakt ook nog een zware copyrightsfout, zomaar plaatjes van Wikipedia pikken,
-
- Berichten: 129
- Lid geworden op: 01 nov 2011, 09:16
- Contacteer:
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Ey
wanneer worden de eerste stellen in Brugge gedaan
wanneer worden de eerste stellen in Brugge gedaan
Mijn fotosite
http://www.flickr.com/photos/trainspotterstef/
http://www.flickr.com/photos/trainspotterstef/
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
De 18 moest 1000 km gereden hebben, wat moet men met de Desiro doen om geleverd/gehomologeerd te worden.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Ik heb gisteren een desiro gezien die met een testrit bezig was, waarschijnlijk zal het dus wel hetzelfde zijnStijn91 schreef:De 18 moest 1000 km gereden hebben, wat moet men met de Desiro doen om geleverd/gehomologeerd te worden.

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Enerzijds normaal, anderzijds dacht ik dat het anders zou zijn.Shrek schreef:Ik heb gisteren een desiro gezien die met een testrit bezig was, waarschijnlijk zal het dus wel hetzelfde zijnStijn91 schreef:De 18 moest 1000 km gereden hebben, wat moet men met de Desiro doen om geleverd/gehomologeerd te worden.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Klopt.Shrek schreef:Ik heb gisteren een desiro gezien die met een testrit bezig was, waarschijnlijk zal het dus wel hetzelfde zijnStijn91 schreef:De 18 moest 1000 km gereden hebben, wat moet men met de Desiro doen om geleverd/gehomologeerd te worden.
En voor de duidelijkheid: dit heeft niets te maken met de homologatie.
Een homologatie kan je in principe met 1 voertuig van de reeks voltooiën (behalve wat betreft de proeven in meervoudige tractie uiteraard), en worden niet door de NMBS uitgevoerd.
De 1000km-ritten worden op ìeder voertuig van de reeks uitgevoerd, als afnametest, door de NMBS. Het is een kwaliteitscontrole, om eventuele individuele montagefouten op te sporen.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Ik denk dat er sowieso maar één gehomologeerd wordt, anders zou het toch wel zeer kostbaar worden...nahoj schreef: Een homologatie kan je in principe met 1 voertuig van de reeks voltooiën (behalve wat betreft de proeven in meervoudige tractie uiteraard), en worden niet door de NMBS uitgevoerd.
Zouden de andere niet rijden op een soort gelijkvormigheidsattest zoals auto's ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide