Cipallieter schreef:Kan een seinhuis het werk van een ander overnemen als dit plots zou uitvallen door bvb. een brand?
Herinner je je de brand in Etterbeek of Herentals bvb.? Ja het kan overgenomen worden, maar dat duurt wel een half jaar ofzo. Misschien bedoel je: kan een 'modern seinhuis' het werk van een ander 'modern seinhuis' overnemen in geval van problemen? Daar laat ik dan iemand anders op antwoorden, ik herinner me hypotheses over de recente brand (naast) het seinhuis in Utrecht CS waar het ook over meer als een half jaar ging indien het elders moest worden overgebracht.
Ondertussen zou Nederland sinds enkele weken (?) een "schaduw" elektronisch seinhuis beschikbaar hebben.
Dat daarna elk elektronisch seinhuis kan overnemen.
Men wil het laten bedienen door de plaatselijke mensen, die per taxi erheen gebracht zouden worden.
Er zal wel wat geconfigureerd moeten worden maar na een paar uur zou het online moeten kunnen zijn.
Je legt het verkeerd uit. Maar je strekking is goed.
Ja in NL kunnen we nu vanaf afstand heel nederland bedienen. Of het nu vanaf Roosendaal is of Delfzijl. Zolang we een computer en een computerverbinding hebben kunnen we het bedienend.
Maar als een seinhuis uitbrandt en de relais die in de kelder stonden wegbranden kan men natuurlijk nog steeds niets.
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Mark7758 schreef:Je legt het verkeerd uit. Maar je strekking is goed.
Ja in NL kunnen we nu vanaf afstand heel nederland bedienen. Of het nu vanaf Roosendaal is of Delfzijl. Zolang we een computer en een computerverbinding hebben kunnen we het bedienend.
??
Ik had begrepen dat in December 2011, één zaterdag lang Groningen is overgenomen vanuit een "reserve" seinzaal in Utrecht .
Voor andere stations zou de proef gebeuren in het voorjaar..... Blijkbaar verkeerd begrepen
Voor het "lagere" niveau PLCs etc. heeft SBB ook een "soort" oplossing in een container die aangesloten wordt op de uitgangen van de relaiszaal....
Nee je heb het goed begrepen. Maar dat kan al voor alle posten. (En is ook al getest.)
In principe kan iemand vanuit Australie met een beveiligde computerverbinding in Den Helder de wissels en seinen bedienen.
Details bespaar ik maar. (Mag ik ook niet.)
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Verbaast mij niets..
Ons bedrijf stond eens op zijn kop, toen bleek dat de sturing van onze fabriek op Internet zichtbaar was bij een amateur in de US....
Ik heb van huis uit ook wel eens meegekeken tijdens het weekend.. (maar ik had paswoord !)
Seingevers kunnen dus binnenkort van huis uit werken ???
Er komen twee reserve seinhuizen in België. Eentje in Denderleeuw (dat zo goed als af is), en eentje op Linkeroever, maar die laatste wordt gemaakt als backup voor het seinhuis op rechteroever.
Als er brand is dan is het gewoon de vraag waar. Als enkel maar de ruimte waar de bedieningscomputers staan afbrand dan kan Denderleeuw dat onmiddelijk overnemen.
Als de brand zich in de technische ruimte voordoet denk ik dat je iets langer bezig bent. Maar hoe de backupsystemen op dat niveau werken, geen idee.
Kristofke schreef:Er komen twee reserve seinhuizen in België. Eentje in Denderleeuw (dat zo goed als af is), en eentje op Linkeroever, maar die laatste wordt gemaakt als backup voor het seinhuis op rechteroever.
Rechteroever is in dat geval Antw Noord of Berchem ?