Uw meest geliefde motorstel
Re: Uw meest geliefde motorstel
Mijn eerste keuze is een niet-gemoderniseerd klassiekje. En dat vanwege de eerste klasse afdeling die naam waardig. Ook vanwege de heerlijke temperaturen 's winters.
Als tweede keuze zou ik durven kiezen voor een AM 96 omwille van het zachte rijcomfort en de vormgeving van het exterieur. Nadeel zijn de stoelen van de eerste klasse, met die vervelende armsteunen die niet opklapbaar zijn. Nog een nadeel is de grootte van de afdelingen. Ik heb het nogal voor kleine, gezellige compartimentjes. Ideaal is de oude rokersafdeling bij sommige klassiekjes.
Om die reden staat een niet-gemoderniseerde break bij mij op drie: warme aankleding van de kleine afdelingen, al doet de bekleding van de stoelen me altijd denken aan jutte zakken. Tja. Ook kan het er 's winters behoorlijk koud zijn.
Waar ik absoluut geen fan van ben, zijn alle gemoderniseerde stellen. Eerste of tweede klas, het ziet er allemaal eender uit. Verschrikkelijk steriel en qua rijcomfort geen bijzondere vooruitgang op te merken.
Als tweede keuze zou ik durven kiezen voor een AM 96 omwille van het zachte rijcomfort en de vormgeving van het exterieur. Nadeel zijn de stoelen van de eerste klasse, met die vervelende armsteunen die niet opklapbaar zijn. Nog een nadeel is de grootte van de afdelingen. Ik heb het nogal voor kleine, gezellige compartimentjes. Ideaal is de oude rokersafdeling bij sommige klassiekjes.
Om die reden staat een niet-gemoderniseerde break bij mij op drie: warme aankleding van de kleine afdelingen, al doet de bekleding van de stoelen me altijd denken aan jutte zakken. Tja. Ook kan het er 's winters behoorlijk koud zijn.
Waar ik absoluut geen fan van ben, zijn alle gemoderniseerde stellen. Eerste of tweede klas, het ziet er allemaal eender uit. Verschrikkelijk steriel en qua rijcomfort geen bijzondere vooruitgang op te merken.
- Dieselfreak
- Berichten: 2102
- Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
- Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent
Re: Uw meest geliefde motorstel
Voor mij een beetje een moeilijke vraag. Alle stellen hebben voor- en nadelen. Ik hou zowel van het comfort en de moderne maar niet te koele uitstraling van een Deense Neus als van de charme van een niet-gemoderniseerd klassiekje, vooral van de eerste klasse met rode banken. Laat ik zeggen dat ik als tweedeklassereiziger het liefst in een Deense Neus zit, en dan met name in het compartimentje met maar 7 plaatsen, en als eersteklassereiziger het liefst in een rood klassiekje, met name in het ex-rokerscompartiment, dat slechts 4 banken heeft. Als het zeer warm is, verkies ik hoe dan ook de MS96, aangezien die airconditioning heeft.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Re: Uw meest geliefde motorstel
ik kijk er naar uit naar de nieuwe FYRA daar sta ik voor in wacht .
Voor mij is het klassieksken de max maar ik zag graag het klassieksken 070 met de bolle vooruit of aquarium glas.
De bestuurder had meer zicht en de stuurstafel was oud en nog de grote rode lamp als de manipulator terug op nul zette dan brandde
deze ook, de voltmeters en ampere meters waren half gebogen , ook nog houten banken erin en het rook naar de olie en de sigaretten.
Langs de ramen kwam er tocht binnen en je werd zo wat door elkaar geschud in de wissels.
Dat vond ik tof aan die klassieksken , ik spreek van begin jaren 80 toen ik naar Brussel naar school ging.
maar deze zijn verkocht en afgebroken maar ja aan alles komt een einde ook aan ons
Voor mij is het klassieksken de max maar ik zag graag het klassieksken 070 met de bolle vooruit of aquarium glas.
De bestuurder had meer zicht en de stuurstafel was oud en nog de grote rode lamp als de manipulator terug op nul zette dan brandde
deze ook, de voltmeters en ampere meters waren half gebogen , ook nog houten banken erin en het rook naar de olie en de sigaretten.
Langs de ramen kwam er tocht binnen en je werd zo wat door elkaar geschud in de wissels.
Dat vond ik tof aan die klassieksken , ik spreek van begin jaren 80 toen ik naar Brussel naar school ging.
maar deze zijn verkocht en afgebroken maar ja aan alles komt een einde ook aan ons
- Dieselfreak
- Berichten: 2102
- Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
- Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent
Re: Uw meest geliefde motorstel
Als ik die eerste klasse had ontworpen, had die ook nog rood tapijt en medaillonbehang op de wanden, dát zou pas stijl zijn!Yingchun schreef:Die eerste klasse is echt verbluffend he. Die zetels zijn zo proper en 'blinken' zelfs wat, en ze zitten nog megafantastisch ook


Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Re: Uw meest geliefde motorstel
Helemaal bovenaan, cirkeltje aanklikken, op 'stem versturen' klikken. Zelf kan ik niet kiezen, maar dat licht niet aan de techniek. Bijna tijd om de Desiros eraan toe te voegen 

Re: Uw meest geliefde motorstel
ik ook niet! "het vertuurde formulier was ongeldig, probeer het opnieuw"kika schreef:Helemaal bovenaan, cirkeltje aanklikken, op 'stem versturen' klikken. Zelf kan ik niet kiezen, maar dat licht niet aan de techniek. Bijna tijd om de Desiros eraan toe te voegen
- Dieselfreak
- Berichten: 2102
- Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
- Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent
Re: Uw meest geliefde motorstel
In een ander topic is daar ook sprake van. Het blijkt te liggen aan de forumstijl: in subsilver2 lukt stemmen niet. De oplossing: zet de stijl even op een van de twee andere, dan kan stemmen wel. De stijl kan je aanpassen in het onderdeel "Forumvoorkeuren" van het gebruikerspaneel.Brent schreef:ik ook niet! "het vertuurde formulier was ongeldig, probeer het opnieuw"
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.