dieselen als toen

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Plaats reactie
ostbahnhof

dieselen als toen

Bericht door ostbahnhof »

wil je nog es in een diesel zitten op sporen die nog echt tegen mekaar aanlopen en niet gelast zijn of naast mekaar overlopen:
L132 tussen Mariembourg en Couvin, een Bocqlijn ervaring ;-)
neigezug

Re: dieselen als toen

Bericht door neigezug »

Met de wasmachientjes tussen Oudenaarde en Gent
LML

Bericht door LML »

Het typische 'kedeng-kedeng' in de Kempen en Limburg tussen Zolder en Hasselt en de bocht voor Herentals tot aan de aantakking van L29 is ook al even verleden tijd... :(
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Dieselfreak

Bericht door Dieselfreak »

Ik heb 4 jaar geleden eens naar Couvin gespoord, en inderdaad, de laatste kilometers was het daveren geblazen.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
dekooiker

Bericht door dekooiker »

Liggen daar dan geen spoorstroomkringen (korte sporen?) of is het louter de mindere staat van den ijzerenweg?
De trein.
Alleen voor durvers.
Shrek

Bericht door Shrek »

Dieselfreak schreef:Ik heb 4 jaar geleden eens naar Couvin gespoord, en inderdaad, de laatste kilometers was het daveren geblazen.
Ik ben er gisteren nog geweest. De hele lijn van Charleroi tot Couvin is gerenoveerd met nieuwe perrons, aanduidingen, sporen, dwarsliggers,...
Nergens dus nog korte rails. Integendeel, de rit was uiterst comfortabel (zelfs in een wasmachine :lol: )
groentje

Bericht door groentje »

dekooiker schreef:Liggen daar dan geen spoorstroomkringen (korte sporen?) of is het louter de mindere staat van den ijzerenweg?
Je hebt geen korte spoorstaven nodig om spoorstroomkringen te hebben, dekooiker. De langgelaste rails hebben een kleine isolatie tussen de SK's, van hooguit enkele mm.
Plaats reactie