NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Alles over reizigerstreinen in België.
nahoj

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door nahoj »

dentheo schreef:
nahoj schreef: Een homologatie kan je in principe met 1 voertuig van de reeks voltooiën (behalve wat betreft de proeven in meervoudige tractie uiteraard), en worden niet door de NMBS uitgevoerd.
Ik denk dat er sowieso maar één gehomologeerd wordt, anders zou het toch wel zeer kostbaar worden...
Zouden de andere niet rijden op een soort gelijkvormigheidsattest zoals auto's ?
Uiteraard.
Wat ik wou zeggen: de homologatieproeven gebeuren soms met meerdere voertuigen, om tijd te winnen (verschillende proeven parallel, andere testuitrustingen,...) maar kunnen in principe met 1 voertuig (behalve dus voor de proeven in treinschakeling).
nahoj

Bericht door nahoj »

Over werkplaatsen en onderhoudsposten gelinkt met MR08 (Desiro).
- Bijna voltooid: een uitbreiding van de tractiewerkplaats Charleroi met een hal met twee sporen, in de eerste plaats specifiek voor het onderhoud van de MR08.
- Vordering werken mij onbekend: een depannage-onderhoudspost in Ottignies, ook voorzien voor het gemakkelijk ontvangen van MR08. Niet voor onderhoud, maar voor depannage, schouwingen,...
- Werken (bijna?) begonnen: nieuwe tractiewerkplaats in Aarlen, ter vervanging van die in Stockem, in de eerste plaats specifiek voor het onderhoud van de MR08.
- Plannen reeds lang klaar, maar problemen met de bouwaanvraag: een nieuwe polyvalente werkplaats in Melle, ter vervanging van de tractiewerkplaats in Merelbeke, en de Centrale werkplaats in Gentbrugge. Was ook voorzien voor het onderhoud van een groot deel van de MR08.

De uitbreiding in Hasselt is voor het onderhouden van M6 rijtuigen als volledig stel, niet voor MR08.

Om optimaal onderhoud te kunnen doen aan de MR08 moet je vlot toegang tot het dak hebben over de gehele lengte.
Van werken met vorkliften, zoals hierboven ergens geschreven, is geen sprake.
Steven

Bericht door Steven »

nahoj schreef:.
- Vordering werken mij onbekend: een depannage-onderhoudspost in Ottignies, ook voorzien voor het gemakkelijk ontvangen van MR08. Niet voor onderhoud, maar voor depannage, schouwingen,...
De ruwbouw van ottignies is zo goed als af of volledig af (is al weer effe geleden dat ik er nog degelijk op gelet heb toen ik er reed, ik dacht dat in de hoofdhal de sporen lagen. In de bijkomende hal (wasstraat) zijn er nog geen sporen.
Molenbruch Y.

Bericht door Molenbruch Y. »

Dag,

Interessant bericht op wallorail.be:
"Les automotrices Siemens Desiro 8001 à 8005 sont autorisées sur notre réseau depuis le 27 décembre 2011. Le premier service commercial devrait circuler le mercredi 25 janvier entre Charleroi Sud et Erquelinnes."

Groeten,
Stijn91

Bericht door Stijn91 »

Molenbruch Y. schreef:Dag,

Interessant bericht op wallorail.be:
"Les automotrices Siemens Desiro 8001 à 8005 sont autorisées sur notre réseau depuis le 27 décembre 2011. Le premier service commercial devrait circuler le mercredi 25 janvier entre Charleroi Sud et Erquelinnes."

Groeten,
Overbrenging Desiro van Wegberg-Wildenrath naar Charleroi op 14 januari 2012, het is dus perfect mogelijk.
http://www.youtube.com/watch?v=JJUurHpEZ5w
fets

Bericht door fets »

heeft iemand de 8001 tem 8005 al gespot? Zelf heb ik alleen de 850x reeks gezien...

Ik herinner me niet meer zeker of de Desiro's nu wel of niet binnendeuren hebben. De GEN stellen zouden die niet hebben, maar de andere stellen wel.. iemand daar meer info over?

Misschien de moeite om einde van de week eens naar Erquelinnes te reizen indien het zeker is dat Desiro's zullen rijden...
Dieselfreak

Bericht door Dieselfreak »

Molenbruch Y. schreef:Le premier service commercial devrait circuler le mercredi 25 janvier entre Charleroi Sud et Erquelinnes."
Dat is nu woensdag! :shock: :)
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Shrek

Bericht door Shrek »

fets schreef:heeft iemand de 8001 tem 8005 al gespot? Zelf heb ik alleen de 850x reeks gezien...

Ik herinner me niet meer zeker of de Desiro's nu wel of niet binnendeuren hebben. De GEN stellen zouden die niet hebben, maar de andere stellen wel.. iemand daar meer info over?

Misschien de moeite om einde van de week eens naar Erquelinnes te reizen indien het zeker is dat Desiro's zullen rijden...
Ja de 8003 heb ik in Charleroi-Zuid gezien de 3e januari.
Stijn91

Bericht door Stijn91 »

Les automotrices Siemens Desiro 8001 à 8005 sont officiellement autorisées sur notre réseau depuis le 2 décembre 2011. La SNCB a réceptionné les 5 automotrices le 27 décembre 2011. Les premiers services commerciaux sont prévus ce 25 janvier 2012 entre Charleroi Sud et Erquelinnes.

Voici la liste des trains : (25,26 janvier et 1er,2 février)

4761/4782 - 4763/4784-4765/4786

Composition : 2 automotrices dont une seule accessible au public.

Wallorail
Treinen9880

Bericht door Treinen9880 »

Is er iemand die hem heeft gespot?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
bobke

Bericht door bobke »

ha, zo raar, opeens komt ie in dienst, en niemand wist dat ie al geautoriseerd was. :p :lol: :lol:
Robin

Bericht door Robin »

bobke schreef:ha, zo raar, opeens komt ie in dienst, en niemand wist dat ie al geautoriseerd was. :p :lol: :lol:
al paar weken zijn die eigendom van NMBS ;), dus waarschijnlijk ook al goedgekeurd :).

Volgende week ga ik toch eens een kijkje nemen :)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
kika

Bericht door kika »

Het gaat om 5 geautoriseerde stellen. Betekend dat niet de hele serie is goedgekeurd, maar dit dit een voorlopige of gedeeltelijke is of nog wat anders?
Stijn91

Bericht door Stijn91 »

Het is ook maar 2 dagen deze week en 2 dagen volgende week blijkbaar.
Bibke

Bericht door Bibke »

Er staat een foto van vandaag 25 jan 12 op http://www.wallorail.be/actu/actu.htm
Plaats reactie