Een persoonlijke chipkaart kan dan wel weer niet met een buitenlands adres, en dus zit reizen met kortingen er niet meer in.Shrek schreef:Zijn die dingen zo duur dan? In Londen en Parijs moet je er ook één aankopenijzeren rijn 82 schreef:hoe ik dan de trein moet nemen weet ik niet , zo een kaart bestellen zie ik ook niet zitten voor die 2x per jaar dat ik in NL is mee rij
Betalen met "maestro" aan Nederlandse automaten?
Re: Betalen met "maestro" aan Nederlandse automaten?
Eind dit jaar zou dat eindelijk in orde moeten zijn.giuseppe schreef:Een persoonlijke chipkaart kan dan wel weer niet met een buitenlands adres, en dus zit reizen met kortingen er niet meer in.Shrek schreef:Zijn die dingen zo duur dan? In Londen en Parijs moet je er ook één aankopenijzeren rijn 82 schreef:hoe ik dan de trein moet nemen weet ik niet , zo een kaart bestellen zie ik ook niet zitten voor die 2x per jaar dat ik in NL is mee rij
Groetjes,
Rian
Heb ik nochtans.giuseppe schreef:Een persoonlijke chipkaart kan dan wel weer niet met een buitenlands adres, en dus zit reizen met kortingen er niet meer in.Shrek schreef:Zijn die dingen zo duur dan? In Londen en Parijs moet je er ook één aankopenijzeren rijn 82 schreef:hoe ik dan de trein moet nemen weet ik niet , zo een kaart bestellen zie ik ook niet zitten voor die 2x per jaar dat ik in NL is mee rij
Is bij NS mogelijk, als je een Nederlandse bankrekening hebt. Ik heb er ook een. TLS werkt echter in het algemeen (eindelijk) aan de uitgifte van persoonlijke chipkaarten op een buitenlands adres. Inclusief aanmelding bij Mijn OV-chipkaart.kika schreef:Heb ik nochtans.giuseppe schreef:Een persoonlijke chipkaart kan dan wel weer niet met een buitenlands adres, en dus zit reizen met kortingen er niet meer in.
Groetjes,
Rian
Men is nu bezig de NS automaten uit te rusten met "het nieuwe pinnen". Dat wil zeggen dat je kaart erin blijft steken totdat je betaald hebt en springt niet meteen terug. Ze hebben dat ani-skim ding eromheen ook iets veranderd.
Ook de homescreen is iets veranderd - toeristenvriendelijker. Je ziet nu alle logo's naast elkaar: Maestro, V-Pay, Mastercard, Visa, Muntjes, met een kruis voor diegene die niet beschikbaar zijn. Met het nieuwe pinnen kun je dus overal met Maestro en V-Pay betalen. Mastercard en Visa zijn volgens mij nog steeds enkel op Schiphol en Amsterdam geactiveerd?
Nu zullen ze de Maestro-optie wel moeten activeren op de onbemande stations (PIN optie is namelijk helemaal weg na deze upgrade)
Ook de homescreen is iets veranderd - toeristenvriendelijker. Je ziet nu alle logo's naast elkaar: Maestro, V-Pay, Mastercard, Visa, Muntjes, met een kruis voor diegene die niet beschikbaar zijn. Met het nieuwe pinnen kun je dus overal met Maestro en V-Pay betalen. Mastercard en Visa zijn volgens mij nog steeds enkel op Schiphol en Amsterdam geactiveerd?
Nu zullen ze de Maestro-optie wel moeten activeren op de onbemande stations (PIN optie is namelijk helemaal weg na deze upgrade)
Mijn ervaring is inderdaad dat "het nieuwe pinnen" automatisch compatibel is met Maestro (het IS volgens mij zelfs gewoon Maestro, ook binnenlands). Tot nu toe heb ik in elke "nieuwe" pinautomaat met m'n Belgische Maestro-kaart kunnen betalen, ook op plaatsen waar dat met het oude pinnen totaal niet mogelijk was (Albert Heijn was daar bijvoorbeeld berucht voor).
Ik kan dat bevestigen. In Nijmegen-Dukenburg is Maestro-optie terug van weggeweest na inbouw van de nieuwe kaartlezer.kuba.g schreef:Nu zullen ze de Maestro-optie wel moeten activeren op de onbemande stations (PIN optie is namelijk helemaal weg na deze upgrade)
Groetjes,
Rian
Ik ben van plan om het binnenkort eens uit te testen in het stationnetje van Susteren - ik ben benieuwd ...
L'union fait la force.
Als daar nog geen nieuwe betaalterminal is geïnstalleerd, zou ik toch ook maar voldoende kleingeld op zak hebben 

Volgens iemand die ik vanmiddag sprak kan dat daar prima. Ook de 2 automaten (bol/recht) die ik vanavond snel heb bekeken hadden Maestro (elders in Limburg). De DB-automaten op Nederlands grondgebied slikken dan weer wel creditcards i.t.t. die van de NS.KB schreef:Ik ben van plan om het binnenkort eens uit te testen in het stationnetje van Susteren - ik ben benieuwd ...
Niet waarkika schreef:De DB-automaten op Nederlands grondgebied slikken dan weer wel creditcards i.t.t. die van de NS.

Tenminste, in Venlo en Heerlen niet. Info dateert uit eind december 2011.
Ik was dinsdag nog in Heerlen. Ging het mis met jou betaling, stond er geen logo of wat anders?kuba.g schreef:Niet waarkika schreef:De DB-automaten op Nederlands grondgebied slikken dan weer wel creditcards i.t.t. die van de NS.![]()
Tenminste, in Venlo en Heerlen niet. Info dateert uit eind december 2011.
Heb jij wel succesvol met de kaart betaald daar?
Vorige keer was bij mij in Heerlen de optie om met de kaart te betalen softwarematig geblokkeerd, ookal zat er wel een kaartlezer in (in Venlo is er niet eens een kaartlezer).
Vorige keer was bij mij in Heerlen de optie om met de kaart te betalen softwarematig geblokkeerd, ookal zat er wel een kaartlezer in (in Venlo is er niet eens een kaartlezer).
Ah nee, ik moest geen kaartjes hebben, wel haasten om mijn trein te halenkuba.g schreef:Heb jij wel succesvol met de kaart beraad daar?

Tegenwoordig verzenden ze ook naar België en Luxemburg en accepteren ze betalingen met creditcards en paypalrvdborgt schreef:Is bij NS mogelijk, als je een Nederlandse bankrekening hebt. Ik heb er ook een. TLS werkt echter in het algemeen (eindelijk) aan de uitgifte van persoonlijke chipkaarten op een buitenlands adres. Inclusief aanmelding bij Mijn OV-chipkaart.kika schreef:Heb ik nochtans.giuseppe schreef:Een persoonlijke chipkaart kan dan wel weer niet met een buitenlands adres, en dus zit reizen met kortingen er niet meer in.
Groetjes,
Rian

Voor wie geïnteresseerd is: http://www.ov-chipkaart.nl/