Wilde stakingen NMBS Vlamingen krijgen straffen Walen niet!!

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
gysev

Re: Wilde stakingen NMBS Vlamingen krijgen straffen Walen ni

Bericht door gysev »

Jeroen schreef:Zijn actie had dan ook vanuit maatschappelijk oogpunt een grotere impact dan een simpele diefstal heeft.
Niet zijn actie, maar van het volledige personeel. Zoals ik al zei: ze hadden alleen de pech bij de "verkeerde" vakbond te zijn. Daarnaast blijft het een feit dat de NMBS haar eigen tuchtreglement aanpast "à la tête du client". Ook zij moeten de reglementering volgen, en dat is hier duidelijk niet gebeurd.
Jeroen schreef:Dan nog had men het volgens de regels van de kunst moeten spelen en er geen pervers machtsmisbruik van moeten maken.
Lees jij eigenlijk wel wat in een bijdrage staat vooraleer je je gal spuwt? Er werd al TWEE JAAR onderhandeld zonder enig resultaat. Dan vind ik een actie gerechtvaardigd, maar ze hadden ze inderdaad op voorhand moeten aankondigen.
Jeroen schreef:Trouwens, iemand dat verhaal van die Limburgse matrassenfabrikant gehoord? Er was in die fabriek een grote bereidheid tot staken tot de werkgever verklaarde om niet-stakers een premie van bruto 30 euro te geven. Meteen was de stakinsbereidheid quasi-volledig verdwenen en diende de provinciale leiding een tegenbod te doen (dat later op nationaal niveau werd ingetrokken). Om maar te zeggen hoe hard men strijdt voor zijn idealen en hoe weinig vooruitgang er is geboekt na Woeste en zijn pensen.... :)
Relevantie ?
Laatst gewijzigd door gysev op 28 jan 2012, 13:37, 1 keer totaal gewijzigd.
gysev

Bericht door gysev »

Dit bericht verspreidde het VSOA nav de straffen voor het personeel van B12.

Brussel, 18 januari 2012

STRAFMAATREGEL NA “WILDE STAKING” VAN 10 JANUARI

Het VSOA-spoor neemt kennis van de beslissing van Voogdijminister Magnette om het personeel van Blok 12 te Berchem-Antwerpen te straffen wegens het opzetten van een “wilde staking” op 10/1/2012 waarbij 19 treinen werden afgeschaft.

Het VSOA-spoor begrijpt ten volle de reactie van Minister Magnette. Het door de NMBS-groep en de syndicaten afgesloten “Sociaal akkoord houdende werkonderbrekingen” moet immers gerespecteerd worden door de ondertekenaars.

Het VSOA-spoor roept de Minister evenwel op om deze straffen dus niet te beperken tot de spoorwegbedienden van Blok 12 Berchem, maar dezelfde maatregelen te nemen tegen ALLE bedienden die betrokken waren bij “wilde stakingen” in de aanloop naar de algemene staking van 22/12/2011, waarbij méér dan 1700 treinen werden afgeschaft. Ook in de afwikkeling van dergelijke tuchtmaatregelen mag er niet arbitrair worden opgetreden en mogen “kleur” of “taalrol” geen rol spelen.

Het VSOA-spoor is verder van mening dat niet alleen de syndicaten zich aan hun woord moeten houden, maar dat ook het Management van de NMBS-groep de geldende reglementering moet volgen en zich moet hoeden voor discriminatie van een belangrijk deel van zijn eigen personeel door het uit te sluiten van de nodige informatie.

Namens het VSOA-groep spoor,

Roland Vermeulen Dirk Verlinden
Federaal Voorzitter Federaal Ondervoorzitter
Asterix

Bericht door Asterix »

gysev schreef:Niet zijn actie, maar van het volledige personeel. Zoals ik al zei: ze hadden alleen de pech bij de "verkeerde" vakbond te zijn. Daarnaast blijft het een feit dat de NMBS haar eigen tuchtreglement aanpast "à la tête du client". Ook zij moeten de reglementering volgen, en dat is hier duidelijk niet gebeurd.
Als ik het goed begrijp, was betrokkene de hoogste in gezag onder de stakers. Aan die positie hangt nu ook eenmaal een niet-geringe verantwoordelijkheid vast. Dat gaat verder dan het opstrijken van premies en het paraderen met een titel, alleen lijken de meesten in die positie dat niet te vatten. Ik vind de gedachtegang "Zij doen iets verkeerd dus mogen wij dat ook doen en qua impact op de cliënt x10" nogal simpel en onvolwassen. Misschien is dat nog het grootste probleem van die wilde stakers.
gysev schreef:
Jeroen schreef:Dan nog had men het volgens de regels van de kunst moeten spelen en er geen pervers machtsmisbruik van moeten maken.
Lees jij eigenlijk wel wat in een bijdrage staat vooraleer je je gal spuwt? Er werd al TWEE JAAR onderhandeld zonder enig resultaat. Dan vind ik een actie gerechtvaardigd, maar ze hadden ze inderdaad op voorhand moeten aankondigen.
Ja hoor, ik lees dus nogmaals dat het een wilde staking was die niet volgens de regels van de kunst werd aangekondigd. Wat valt er dan nog meer te lezen misschien? Dat er dan al twee jaar vruchteloos werd onderhandeld, doet niet ter zake. Men had even goed nog enkele weken kunnen wachten tot de aanzegging haar looptijd zou hebben uitgedaan, daarop had het nu wel niet aangekomen na die twee jaar. Niet?
gysev schreef:
Jeroen schreef:Trouwens, iemand dat verhaal van die Limburgse matrassenfabrikant gehoord? Er was in die fabriek een grote bereidheid tot staken tot de werkgever verklaarde om niet-stakers een premie van bruto 30 euro te geven. Meteen was de stakinsbereidheid quasi-volledig verdwenen en diende de provinciale leiding een tegenbod te doen (dat later op nationaal niveau werd ingetrokken). Om maar te zeggen hoe hard men strijdt voor zijn idealen en hoe weinig vooruitgang er is geboekt na Woeste en zijn pensen.... :)
Relevantie ?
Het failliet van de idealen om voor te staken anno 2012. Dit als stelling op uw doembeeld dat België een nieuw Noord-Korea zal worden als de vakbonden aan banden worden gelegd.
gysev

Bericht door gysev »

Jeroen schreef:Als ik het goed begrijp, was betrokkene de hoogste in gezag onder de stakers. Aan die positie hangt nu ook eenmaal een niet-geringe verantwoordelijkheid vast. Dat gaat verder dan het opstrijken van premies en het paraderen met een titel, alleen lijken de meesten in die positie dat niet te vatten.
Wel Jeroen, ik ben zelf dienstleider en ik kan je verzekeren dat ik geen enkel recht heb om bij een staking mijn medewerkers fysiek tegen te houden.
Jeroen schreef:Ja hoor, ik lees dus nogmaals dat het een wilde staking was die niet volgens de regels van de kunst werd aangekondigd. Wat valt er dan nog meer te lezen misschien? Dat er dan al twee jaar vruchteloos werd onderhandeld, doet niet ter zake. Men had even goed nog enkele weken kunnen wachten tot de aanzegging haar looptijd zou hebben uitgedaan, daarop had het nu wel niet aangekomen na die twee jaar. Niet?
Als je dat inderdaad had gelezen zou je ook gezien hebben dat ik ook wilde stakingen veroordeel én dat ik ook wel verwachtte dat die mensen gestraft zouden worden. MAAR: er bestaat een tuchtreglement dat voor ALLE personeelsleden geldt en dat is hier buiten werking gesteld. Daarover ben ik verontwaardigd. Zoals je zei: een dienstleider heeft verantwoordelijkheden maar een directielid ook. En op dat niveau is hier machtsmisbruik gepleegd bij de bestraffing. Daarover gaat het.
Jeroen schreef:Het failliet van de idealen om voor te staken anno 2012. Dit als stelling op uw doembeeld dat België een nieuw Noord-Korea zal worden als de vakbonden aan banden worden gelegd.
Waar heb ik zoiets beweerd Jeroen? Is dit onkunde van jouw kant of pure slechte wil? Mijn stelling is: stakingsrecht bestaat en moet in een democratie verdedigd worden (ook al ben ik persoonlijk het niet altijd eens met de redenen), net zoals het recht op arbeid. Dit recht staat los van het misbruik dat een aantal bonden hiervan maakt en die wat mij betreft gerust bestraft mag worden. Wie hier gratuit dit recht ontkent is in mijn ogen geen democraat. Alles duidelijk?
overweg13

Bericht door overweg13 »

gysev schreef:
Waar heb ik zoiets beweerd Jeroen? Is dit onkunde van jouw kant of pure slechte wil? Mijn stelling is: stakingsrecht bestaat en moet in een democratie verdedigd worden (ook al ben ik persoonlijk het niet altijd eens met de redenen), net zoals het recht op arbeid. Dit recht staat los van het misbruik dat een aantal bonden hiervan maakt en die wat mij betreft gerust bestraft mag worden. Wie hier gratuit dit recht ontkent is in mijn ogen geen democraat. Alles duidelijk?
Ik heb niet de indruk dat vakbonden en democratie goed samen gaan. Zelfs hun interne organisatie is niet democratisch, want boven een bepaald echelon worden de verantwoordelijken niet meer verkozen, maar zeker in de samenleving hebben ze onevenredig veel macht. Dat blijkt maandag opnieuw. En al moet je polls op het internet zeker met een korreltje zout nemen, het is duidelijk dat voor de actie van maandag geen democratische meerderheid bestaat, mogelijk niet eens binnen de bonden zelf.
Met vriendelijke groet

overweg13
dekooiker

Wilde stakingen NMBS Vlamingen krijgen straffen Walen niet!!

Bericht door dekooiker »

Omdat er veel onzin in de kranten staat kan het geen kwaad om één en ander toe te lichten.
De dienstleider wordt met 3 maanden schorsing bedreigd omdat hij niet voldoende deed om de stakers tegen te houden.
Zo staat het in het strafvoorstel dat ik onder ogen kreeg.
Hij deed dus niet mee.
Hoe hij dan de stakers had moeten tegenhouden wordt niet vermeld, vreemd toch!

Nog veel straffer is dat er tijdens de staking de EAST en regiomanager langskwamen en die gaan vrijuit.
Misschien moet B.12 een voorstel indienen om hen 6 resp. 12 maanden te schorsen want zij hebben veel te zeggen over de aanwerving van personeelsleden.
De trein.
Alleen voor durvers.
Asterix

Bericht door Asterix »

gysev schreef:Wel Jeroen, ik ben zelf dienstleider en ik kan je verzekeren dat ik geen enkel recht heb om bij een staking mijn medewerkers fysiek tegen te houden.
Ik wil de eerste sanctie nog zien die u dat zou verwijten. Ik vraag me af wat daar werkelijk gebeurd is.
gysev schreef:Als je dat inderdaad had gelezen zou je ook gezien hebben dat ik ook wilde stakingen veroordeel én dat ik ook wel verwachtte dat die mensen gestraft zouden worden. MAAR: er bestaat een tuchtreglement dat voor ALLE personeelsleden geldt en dat is hier buiten werking gesteld. Daarover ben ik verontwaardigd. Zoals je zei: een dienstleider heeft verantwoordelijkheden maar een directielid ook. En op dat niveau is hier machtsmisbruik gepleegd bij de bestraffing. Daarover gaat het.
En deze namiddag ging het er nog over dat de staking ok was omdat de problemen al twee jaar aansleepten en omdat de directie ook de regels overtreedt en "dus wij dan ook maar". Ik wil gerust alles deftig lezen - zoals je vraagt - maar als hier de meest ongelooflijke uitvluchten in sneltempo passeren, wordt het moeilijk om volgen :wink:
Jeroen schreef:Alles duidelijk?
Nee mijnheer, niet alles is duidelijk. Als jij stelt dat het bezetten van wegen onaanvaardbaar is omdat het staken beperkt moet blijven tot het bedrijf en dus de bedrijfsactiviteit, is het dan logischerwijs ook niet onaanvaardbaar dat verkeersleiders en seingevers van Infrabel onverwacht of in grote getale het werk neerleggen? Zou men dan niet beter op de personeelsdienst of de cateringafdeling staken zodat het spoor kan blijven bollen?
groentje

Bericht door groentje »

Tja, het is niet bij de catering dat het personeelstekort zich manifesteert. En wie dient die stakingsaanzegging in te dienen? Wie kan dat doen? Kan een gewone werknemer dat? Of moet de vakbond dat doen? En kan een niet-erkende organisatie als OVS dat? Wat als de erkende vakbonden die mensen in de steek laten, wegens geen lid? Hebben die dan het recht om dat recht in eigen handen te nemen?
Om nog maar te zwijgen van het arbitraire toepassen van het tuchtreglement (de ene niet, de andere met straffen die zelfs strenger zijn dan wat wordt voorgeschreven)...
Ronduit onwettelijke zaken als het blokkeren van de sporen, moeten we door de vingers zien (werd ons enige jaren terug letterlijk opgedragen, natuurlijk mondeling), maar als, zonder de veiligheid in het gedrang te brengen, het verkeer wordt stilgelegd gedurende een halfuur, dan passen slechts de hardste straffen...
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

groentje schreef:Ronduit onwettelijke zaken als het blokkeren van de sporen, moeten we door de vingers zien (werd ons enige jaren terug letterlijk opgedragen, natuurlijk mondeling),
Als dergelijke zaken aan het licht komen, kunnen vervoerders juridische stappen tegen Infrabel nemen...

Groetjes,
Rian
Adler

Bericht door Adler »

groentje schreef:Ronduit onwettelijke zaken als het blokkeren van de sporen, moeten we door de vingers zien (werd ons enige jaren terug letterlijk opgedragen, natuurlijk mondeling), maar als, zonder de veiligheid in het gedrang te brengen, het verkeer wordt stilgelegd gedurende een halfuur, dan passen slechts de hardste straffen...
Je vergeet er dan wel bij te vermelden dat die staking van een halfuur nog de hele dag tot 's avonds laat heeft gezorgd voor een volledig ontregeld treinverkeer en grote vertragingen op alle lijnen van en naar Antwerpen.
Een halfuurtje het verkeer stil leggen en daarna alles terug normaal, dat werkt zo niet.
En misschien is er bij de directie ook een emmer en een druppel, vooral als dit uitgerekend gebeurt op de dag van de nieuwjaarsspeech van Descheemaecker waar hij kwam vertellen hoe fantastisch goed het allemaal gaat bij de NMBS.
gysev

Bericht door gysev »

Jeroen schreef:Ik wil de eerste sanctie nog zien die u dat zou verwijten. Ik vraag me af wat daar werkelijk gebeurd is.
Zie antwoord hierboven van dekooiker, maar dat is ook onzin zeker?
Jeroen schreef:En deze namiddag ging het er nog over dat de staking ok was omdat de problemen al twee jaar aansleepten en omdat de directie ook de regels overtreedt en "dus wij dan ook maar". Ik wil gerust alles deftig lezen - zoals je vraagt - maar als hier de meest ongelooflijke uitvluchten in sneltempo passeren, wordt het moeilijk om volgen :wink:
Slechte wil dus :roll: Als je mij wil citeren om me te veroordelen, doe het dan volledig. Er staat duidelijk dat ze na twee jaar actie mochten voeren MAAR DAT ZE DAT BETER OP VOORHAND HADDEN AANGEKONDIGD. Een stakingsaanzegging indienen dus. Verder kan ik alleen maar vaststellen dat je verontwaardigd bent over inbreuken door het personeel (dat mag je hoor) maar dat inbreuken door de directie blijkbaar getolerereerd worden door jou. Waarvan akte.
Jeroen schreef:Nee mijnheer, niet alles is duidelijk. Als jij stelt dat het bezetten van wegen onaanvaardbaar is omdat het staken beperkt moet blijven tot het bedrijf en dus de bedrijfsactiviteit, is het dan logischerwijs ook niet onaanvaardbaar dat verkeersleiders en seingevers van Infrabel onverwacht of in grote getale het werk neerleggen? Zou men dan niet beter op de personeelsdienst of de cateringafdeling staken zodat het spoor kan blijven bollen?
Alweer leg je me woorden in de mond die ik nooit gezegd heb, maar dat zijn we wel gewend van jou. Waar maak je je trouwens druk over? Die staking gebeurde toch uitsluitend op bedrijfsterrein? :mrgreen:
gysev

Bericht door gysev »

Adler schreef:En misschien is er bij de directie ook een emmer en een druppel, vooral als dit uitgerekend gebeurt op de dag van de nieuwjaarsspeech van Descheemaecker waar hij kwam vertellen hoe fantastisch goed het allemaal gaat bij de NMBS.
Als straffen gaan afhangen van emoties ipv van het bestaande tuchtreglement gaan we nog interessante tijden tegemoet. Trouwens, het is niet het personeel op de werkvloer dat verantwoordelijk is voor de door en door rotte personeelspolitiek. Wat heeft Descheemaecker trouwens met Infrabel te maken?
Asterix

Bericht door Asterix »

gysev schreef:
Jeroen schreef:En deze namiddag ging het er nog over dat de staking ok was omdat de problemen al twee jaar aansleepten en omdat de directie ook de regels overtreedt en "dus wij dan ook maar". Ik wil gerust alles deftig lezen - zoals je vraagt - maar als hier de meest ongelooflijke uitvluchten in sneltempo passeren, wordt het moeilijk om volgen :wink:
Slechte wil dus :roll: Als je mij wil citeren om me te veroordelen, doe het dan volledig. Er staat duidelijk dat ze na twee jaar actie mochten voeren MAAR DAT ZE DAT BETER OP VOORHAND HADDEN AANGEKONDIGD. Een stakingsaanzegging indienen dus. Verder kan ik alleen maar vaststellen dat je verontwaardigd bent over inbreuken door het personeel (dat mag je hoor) maar dat inbreuken door de directie blijkbaar getolerereerd worden door jou. Waarvan akte.
De discussie gaat niet zozeer over de opportuniteit van een vakbondsactie, wél over het gegeven dat die ene actie onaangekondigd was en dat dit (naar mijn bescheiden mening) niet door de beugel kan. Als de vermoeidheid, de aanslepende situatie etc etc geen determinerende factoren zijn om zo een plotse actie goed te keuren, snap ik niet wat de relevantie ervan is in jouw betoog. En inderdaad, ik ben eerder verontwaardigd door de acties van het personeel dan door die van de directie. De acties van het personeel raken mij, hebben een impact op mij terwijl een relatie directie-werknemer in een bedrijf mijn zaak niet is. Jullie voeren acties, duidelijk bedoeld om de reizigers zwaar te treffen maar als er dan reactie op komt, volgen er kleinzerige uitspraken à la 'de directie doet dat ooook' :cry: . Wel, de directie dwarsboomt mijn reisplannen niet op het onverwachte of gaat geen pinten gaan pakken tijdens de uren waardoor de treinen stilvallen.
gysev schreef:Waar maak je je trouwens druk over? Die staking gebeurde toch uitsluitend op bedrijfsterrein? :mrgreen:
Ik maak mij daarover niet druk maar als men als een grote vakbondsman dergelijke oneliners uitspuwt, moet diezelfde man niet als een kleine jongen komen wenen wanneer er reactie op komt. Verantwoordelijkheid nemen, heet dat.
gysev

Bericht door gysev »

Jeroen schreef:De discussie gaat niet zozeer over de opportuniteit van een vakbondsactie, wél over het gegeven dat die ene actie onaangekondigd was en dat dit (naar mijn bescheiden mening) niet door de beugel kan.
Juist, en waar heb ik geschreven dat ik wilde acties verdedig? Nog maar eens: het gaat om de reactie van de directie daarop.
Jeroen schreef:Als de vermoeidheid, de aanslepende situatie etc etc geen determinerende factoren zijn om zo een plotse actie goed te keuren, snap ik niet wat de relevantie ervan is in jouw betoog. En inderdaad, ik ben eerder verontwaardigd door de acties van het personeel dan door die van de directie. De acties van het personeel raken mij, hebben een impact op mij terwijl een relatie directie-werknemer in een bedrijf mijn zaak niet is.
Dat is het wel: een personeelslid op een blokpost dat het werk van twee mensen moet doen kan onmogelijk even goed het verkeer opvolgen en kan dus ook minder snel inspelen op problemen. Dat je door hetzelfde personeelsgebrek jarenlang je voorziene rustdagen niet kan opnemen (om van vakantie maar te zwijgen) leidt tot vermoeidheid - en in een veiligheidsfunctie kan dat zware gevolgen hebben. Eén moment van concentratieverlies en je kan een zware beroepsfout maken met veel vertraging - of erger - tot gevolg. En wie zal dan aangepakt worden denk je? Nee, niet die politiek benoemde pipo op de directie die verantwoordelijk is voor dat personeelsgebrek. Zeggen dat jij geen boodschap hebt aan de gebreken bij de directie is dan ook nogal kortzichtig.
Jeroen schreef:Wel, de directie dwarsboomt mijn reisplannen niet op het onverwachte of gaat geen pinten gaan pakken tijdens de uren waardoor de treinen stilvallen.
Het beste bewijs dat je er geen bal van kent: bij alle stakingen zijn genoeg werkwilligen aanwezig maar de blokposten en de stations in Brussel worden gesloten op bevel van de directie. Wie heeft tenslotte zijn postje te danken aan de rode of groene kameraden en moet daarvoor iets terugdoen? Ik zal je helpen Jeroen: niet de seingever of ostch... Op 18 jaar dienst heb ik al heel wat stakingen meegemaakt en altijd was het hetzelfde liedje.

En dat van die pinten is nogal laag Jeroen, zelfs voor jouw doen. Je weet goed genoeg dat er - zeker bij Infrabel - een nultolerantie voor alcohol betreft.
Jeroen schreef:
gysev schreef:Waar maak je je trouwens druk over? Die staking gebeurde toch uitsluitend op bedrijfsterrein? :mrgreen:
Ik maak mij daarover niet druk maar als men als een grote vakbondsman dergelijke oneliners uitspuwt, moet diezelfde man niet als een kleine jongen komen wenen wanneer er reactie op komt. Verantwoordelijkheid nemen, heet dat.
Ah ja, ik was even vergeten dat ironie aan jou niet besteed is. Mijn excuses :lol:
Asterix

Bericht door Asterix »

gysev schreef:
Jeroen schreef:Als de vermoeidheid, de aanslepende situatie etc etc geen determinerende factoren zijn om zo een plotse actie goed te keuren, snap ik niet wat de relevantie ervan is in jouw betoog. En inderdaad, ik ben eerder verontwaardigd door de acties van het personeel dan door die van de directie. De acties van het personeel raken mij, hebben een impact op mij terwijl een relatie directie-werknemer in een bedrijf mijn zaak niet is.
Dat is het wel: een personeelslid op een blokpost dat het werk van twee mensen moet doen kan onmogelijk even goed het verkeer opvolgen en kan dus ook minder snel inspelen op problemen. Dat je door hetzelfde personeelsgebrek jarenlang je voorziene rustdagen niet kan opnemen (om van vakantie maar te zwijgen) leidt tot vermoeidheid - en in een veiligheidsfunctie kan dat zware gevolgen hebben. Eén moment van concentratieverlies en je kan een zware beroepsfout maken met veel vertraging - of erger - tot gevolg. En wie zal dan aangepakt worden denk je? Nee, niet die politiek benoemde pipo op de directie die verantwoordelijk is voor dat personeelsgebrek. Zeggen dat jij geen boodschap hebt aan de gebreken bij de directie is dan ook nogal kortzichtig.
Gaan we eens het aantal ongevallen door oververmoeide seingevers naast het aantal (onaangekondigde) vakbondsacties leggen? Waarvan zouden de reizigers het meeste wakker liggen? Zou het treinverkeer de dag na die actie in Berchem opeens veel veiliger zijn geworden? Indien niet, had de actie wederom geen meerwaarde buiten dan misschien de klanten nog maar eens enorm op de zenuwen werken of wat gestolen arbeidstijd die men in de zak kan steken.
gysev schreef:
Jeroen schreef:Wel, de directie dwarsboomt mijn reisplannen niet op het onverwachte of gaat geen pinten gaan pakken tijdens de uren waardoor de treinen stilvallen.
Het beste bewijs dat je er geen bal van kent: bij alle stakingen zijn genoeg werkwilligen aanwezig maar de blokposten en de stations in Brussel worden gesloten op bevel van de directie.
Ah ja, het is daarmee dat de stakers (en niet de directie) de blok in Brussel-Zuid zijn binnengevallen om daar vervolgens de arbeid van de werkwilligen te verstoren? Trouwens, als er helemaal geen acties zijn, moeten er uit veiligheidsoverwegingen ook geen stations of blokken worden gesloten.
gysev schreef:En dat van die pinten is nogal laag Jeroen, zelfs voor jouw doen. Je weet goed genoeg dat er - zeker bij Infrabel - een nultolerantie voor alcohol betreft.
Een nultolerantie is zo iemand op straat zetten. Bij de spoorwegen moet men zo een termen niet gebruiken want werkelijk alles wordt er in meedere of mindere mate getolereerd.
Plaats reactie