15 Februari volgende staking!
15 Februari volgende staking!
vr 03/02/2012 - 16:18 Het gemeenschappelijk vakbondsfront bij het spoor dreigt met een nationale staking op woensdag 15 februari. Ze hebben een stakingsaanzegging ingediend namens de treinbegeleiders.
bron VRT.
Ik hoop van harte dat deze staking één grote mislukking wordt.
En wel om volgende reden:
Waar was de solidariteit van 'deze treinbegeleiders' toen de seingevers van Berchem begonnen te staken!!!!
bron VRT.
Ik hoop van harte dat deze staking één grote mislukking wordt.
En wel om volgende reden:
Waar was de solidariteit van 'deze treinbegeleiders' toen de seingevers van Berchem begonnen te staken!!!!
Re: 15 Februari volgende staking!
Er is naar mijn weten geen vraag vanuit de vakbond naar de andere diensten om solidair te zijn.
Al zijn er natuurlijk altijd bij die elke gelegenheid aanpakken om thuis te blijven.
Al zijn er natuurlijk altijd bij die elke gelegenheid aanpakken om thuis te blijven.
er is inderdaad geen enkele vraag om solidariteit, dus ik snap het doel van uw opmerking niet odul.
Hoe durven die kl... van vakbondsleiders opnieuw een stakingsaanzeg indienen ! Hebben zij nog niet voor genoeg miserie gezorgd?
Als in een onderneming iedereeen zou beginnen staken omdat een dienst van bureau verandert ....
Slechts EEN oplossing: BUITEN ZETTEN, ONTSLAAN. Het heeft nu lang genoeg geduurd.
f
PS: heeft trouwens nog nooit zo slecht gegaan. Gisterenavond na 23u 23 minuten vertraging wegens "DRUK TREINVERKEER"
Denken zij nu dat wij onnozelaars zijn?
Als in een onderneming iedereeen zou beginnen staken omdat een dienst van bureau verandert ....
Slechts EEN oplossing: BUITEN ZETTEN, ONTSLAAN. Het heeft nu lang genoeg geduurd.
f
PS: heeft trouwens nog nooit zo slecht gegaan. Gisterenavond na 23u 23 minuten vertraging wegens "DRUK TREINVERKEER"
Ja en nee, de uitleg klopt wel. Even een voorbeeld.ferry schreef:Hoe durven die kl... van vakbondsleiders opnieuw een stakingsaanzeg indienen ! Hebben zij nog niet voor genoeg miserie gezorgd?
f
Trein 2116 Brussel zuid (16u33) Luxemburg (19u40) loop op heel zijn traject 67 minuten vertraging op, de treinbegeleider van deze trein moet mee met trein 2143 Luxemburg (20u20) Brussel Zuid (23u27). Door de vertraging van 2116 heeft trein 2143 ook vertraging. Aangezien voor de laatste ritten van de dag in Brussel altijd aansluitingen kunnen worden voorzien zijn er verschillende treinen in Brussel Noord blijven wachten op aansluiting (onder meer richting Dendermonde en Aalst en Antwerpen. Het druk treinverkeer tijdens de spits waar trein 2116 last van had heeft dus gevolgvertragingen tot na 23u. In dat opzicht is druk treinverkeer de basisoorzaak van heel die vertraging. Dit is nog maar 1 voorbeeld van gisteren maar er waren er meerdere. Dit gezegd zijnde valt het nog mee in vergelijking met het wegverkeer, auto die hetzelfde ritje deden richting Arlon hadden minstens 500 minuten vertraging.
Al blijft vertraging, vertraging en is het nooit leuk, niet voor de reizigers en niet voor het personeel ten velde.
Hallo,
Dan zou infrabel beter de term 'gevolgvertraging' ofzo gebruiken. Voor een doorsnee reiziger klinkt druk treinverkeer om 23h inderdaad vrij dwaas...
Groeten,
Joris De Mol
Dan zou infrabel beter de term 'gevolgvertraging' ofzo gebruiken. Voor een doorsnee reiziger klinkt druk treinverkeer om 23h inderdaad vrij dwaas...
Groeten,
Joris De Mol
Missschien. De uiteindelijke oorzaak was wel de spitschaos.Joris schreef:Dan zou infrabel beter de term 'gevolgvertraging' ofzo gebruiken. Voor een doorsnee reiziger klinkt druk treinverkeer om 23h inderdaad vrij dwaas...
Valt overigens mee dat de oorzaak niet "vertraging op een buitenlands net" was. Dat heb ik in een dergelijke situatie al erg vaak gezien.
Groetjes,
Rian
Die stond wel zo op railtime, dat was dan het stupide aan heel het verhaal. Maar dat zijn we ondertussen gewoon. Ik was zelf de bestuurder van de bewuste treinen (echter tussen Brussel en Arlon).rvdborgt schreef:Missschien. De uiteindelijke oorzaak was wel de spitschaos.Joris schreef:Dan zou infrabel beter de term 'gevolgvertraging' ofzo gebruiken. Voor een doorsnee reiziger klinkt druk treinverkeer om 23h inderdaad vrij dwaas...
Valt overigens mee dat de oorzaak niet "vertraging op een buitenlands net" was. Dat heb ik in een dergelijke situatie al erg vaak gezien.
Groetjes,
Rian
Als ik het goed begrijp, hebben de treinbegeleiders een ernstig probleem.Steven schreef:er is inderdaad geen enkele vraag om solidariteit, dus ik snap het doel van uw opmerking niet odul.
De vakbonden dreigen met een nationale staking.
Het gevolg is dat al het andere personeel mee 'moet' staken of een ander vervoersmiddel moet zoeken om op het werk te geraken.
In vele afdelingen bij het spoor, zijn er ernstige problemen.
Maar zij hebben de macht niet om het spoor plat te leggen.
En wat die seingevers betreft, omdat deze niet bij een 'erkende' vakbond zijn, blijven de andere blind voor hun problemen.
Ik zie niet in waarom deze mensen nu een nationale staking gaan steunen...om de TB te plezieren.
23 minuten en je zo opwinden? Man man, er zijn er die met de wagen 4 UUR gedaan hebben op een afstand van 9 km. Een beetje realiteitszin is niet verboden.ferry schreef:PS: heeft trouwens nog nooit zo slecht gegaan. Gisterenavond na 23u 23 minuten vertraging wegens "DRUK TREINVERKEER"
Hoi
Dit heeft niets met realiteitszin te maken wel met het feit dat de NMBS NIET meer in staat is om service te leveren.(trein had bij aankomst aan eindpunt 21 minuten vertraging, vertrekt opnieuw met 21 minuten niettegstaande de "rustpauze" van 14 minuten)
Vergelijkingen met auto(files) gaan niet op daar ik bewust voor het openbaar vervoer kies.
Uw opmerking is dus misplaatst!
f
Dit heeft niets met realiteitszin te maken wel met het feit dat de NMBS NIET meer in staat is om service te leveren.(trein had bij aankomst aan eindpunt 21 minuten vertraging, vertrekt opnieuw met 21 minuten niettegstaande de "rustpauze" van 14 minuten)
Vergelijkingen met auto(files) gaan niet op daar ik bewust voor het openbaar vervoer kies.
Uw opmerking is dus misplaatst!
f
Omgekeerd vraagt men aan Infrabel en meer bepaald het seinpersoneel om wél solidair te zijn.Kristofke schreef:Er is naar mijn weten geen vraag vanuit de vakbond naar de andere diensten om solidair te zijn.
De zaak draait dan om het feit dat een ostch perron evenveel verdient als een ostch blok terwijl de verantwoordelijkheid van die laatste veel zwaarder is.
Dan mag het van 2 vakbonden niet om naar werken loon te krijgen, want eenheidsstatuut.
Alsof dat er iets mee te maken heeft...
In elk geval, als NMBS nog meer van die stakingen presenteert zou het bij de vrijmaking van de reizigersmarkt wel eens in het voordeel van een andere vervoersmaatschappij kunnen uitdraaien.
Maar toch zien ze, en de vakbonden op kop, het gevaar niet!
De trein.
Alleen voor durvers.
Alleen voor durvers.
Het ACV heeft ze al afgeblazen, het ACOD beslist maandag (maar het akkoord dat werd gesloten zou verdedigd worden bij de achterban). Wellicht gaat ze dus niet door.