Wat zeg ik fout, er kan even goed een draadje niet goed zitten voor die verbinding, blijkbaar heeft het iets te maken met het fototoestel en zo een display, ik heb niks tegen nieuw materiaal, ik ben er zelf voor.HLE 2302 schreef:Waarom in godsnaam altijd zoveel cynisme tegenover de nieuwe locomotieven & treinstellen ?Stijn91 schreef:Moet er hier niet de eindhalte opstaan van de trein, of is het hier al stuk.Robin schreef: Het keren te Erquelinnes![]()
Ik vind dit echt storend !
NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Re: 01-02-2012 | Desiro te Erquelinnes
- Dieselfreak
Desiro- tijdelijk
Zo, dus de eerste Desiro is in dienst. De AM62'ers bollen al 50 jaar over de sporen. Ik vraag me nu eens af af de Desiro's het jaar 2062 zullen halen. Als ik in dat jaar nog leef, ben ik dan 79 jaar. Benieuwd of ik dan nog in treinen zal geïnteresseerd zijn. 

Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
En zijn dat handjevol treinen die nog tot in Jeumont gaan ook met Desiro's?
dat bedoelde ik, klinkt als heShrek schreef:Dat is geen storing hoor, maar gewoon de werking van een LED-scherm. De LED's branden niet constant maar flikkeren heel snel aan en uit. Onze ogen zien dat als een constant brandend licht, maar een camera met snelle sluitertijd kan de lampjes wel in hun donkere stand zienGuus schreef:Kan storing zijn vanuit het fototoestel zelf, dit heb ik ook vaak gehad. Als u bijvoorbeeld beelden op kranten ziet, waarbij led teksten worden getoond, ziet u dit wel is storen. Dit is hier een voorbeeld van.

-
Rijden er van Erquelinnes dan treinen door tot in Jeumont?Trammist schreef:En zijn dat handjevol treinen die nog tot in Jeumont gaan ook met Desiro's?

In NL zou zoiets een sprinter noemen jaGuus schreef:dat bedoelde ik, klinkt als he. Maar is dit een soort van Sprinter of word dit meer als IC gezien?

Een aantal per dag wel (de meesten gaan maar tot Erq.) ja.TrainzDr3ver schreef:Rijden er van Erquelinnes dan treinen door tot in Jeumont?Trammist schreef:En zijn dat handjevol treinen die nog tot in Jeumont gaan ook met Desiro's?
Wel vreemd dat er, voor een traject zonder haltes, ritten blijken te bestaan die 3; 4 of 5 minuten duren...
De Desiro's zijn in principe voor L- en CR-diensten voorzien. Maar ik zou er helemaal niet van verschieten dat de "en em bee es" ze voor IR- en IC-diensten ook gaat gebruiken...
De wereld op z'n kop...

De wereld op z'n kop...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
dus stoptrein? in België?Shrek schreef:In NL zou zoiets een sprinter noemen jaGuus schreef:dat bedoelde ik, klinkt als he. Maar is dit een soort van Sprinter of word dit meer als IC gezien?
De oplossing is een langere sluitertijd instellen (als dat tenminste mogelijk is op je toestel). Mijn ervaring is dat je dergelijke schermen rond 1/125 vrijwel altijd goed hebt. Bij sommige recente modellen schermen (die je zelfs met het oog wel eens ziet knipperen, vooral vanuit de ooghoeken) moet je nog iets verder gaan en ben je pas vanaf 1/100 of 1/80 "safe".Shrek schreef:Dat is geen storing hoor, maar gewoon de werking van een LED-scherm. De LED's branden niet constant maar flikkeren heel snel aan en uit. Onze ogen zien dat als een constant brandend licht, maar een camera met snelle sluitertijd kan de lampjes wel in hun donkere stand zienGuus schreef:Kan storing zijn vanuit het fototoestel zelf, dit heb ik ook vaak gehad. Als u bijvoorbeeld beelden op kranten ziet, waarbij led teksten worden getoond, ziet u dit wel is storen. Dit is hier een voorbeeld van.
Als je daarentegen een opname midden op de baan met hoge snelheid maakt, ben je wel verplicht om een kortere sluitertijd in te stellen en kun je de aanduider per definitie nooit goed hebben.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
http://www.trainminiaturemagazine.be/ne ... hichpage=3
2 Desiro's zullen op 10 februari van Charleroi naar Aalst overgebracht worden.
mooi mooi ,ist dit voor typ opleiding of voor test ritten ?Stijn91 schreef:http://www.trainminiaturemagazine.be/ne ... hichpage=3
Ik denk vooral voor opleidingen.hle2127 schreef:mooi mooi ,ist dit voor typ opleiding of voor test ritten ?Stijn91 schreef:http://www.trainminiaturemagazine.be/ne ... hichpage=3
Hoeveel Desiro zijn er eigenlijk al klaar ?
En is Brugge al begonnen aan de grote reeks ?
En is Brugge al begonnen aan de grote reeks ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Ik dacht dat er 8 klaar zijn:
08501-08504 (3000 V= & 25000V~)
08001-08004 (3000 V=)
Dat er in Brugge al geknutseld wordt aan deze treinstellen, weet ik niet...
08501-08504 (3000 V= & 25000V~)
08001-08004 (3000 V=)
Dat er in Brugge al geknutseld wordt aan deze treinstellen, weet ik niet...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...