TRESKI
-
- Berichten: 129
- Lid geworden op: 01 nov 2011, 09:16
- Contacteer:
Re: TRESKI
Ey
Ik zou graag de Treski gaan platen maar volgens Railtime rijdt het stuk uit Essen tot Brussel - Zuid is dat om daar te koppelen aan het stuk dat uit Brussel gaat vertrekken
Welke rijtuigen en HLE zijn voor zien
Stef
Ik zou graag de Treski gaan platen maar volgens Railtime rijdt het stuk uit Essen tot Brussel - Zuid is dat om daar te koppelen aan het stuk dat uit Brussel gaat vertrekken
Welke rijtuigen en HLE zijn voor zien
Stef
Mijn fotosite
http://www.flickr.com/photos/trainspotterstef/
http://www.flickr.com/photos/trainspotterstef/
Re: TRESKI
Doe nu eens een klein beetje moeite om deftig Nederlands te schrijven, is dat nu zo moeilijk?
De HLE van dienst is een Traxx (T28), de rijtuigen zijn hoogstwaarschijnlijk I6 en I10.
De HLE van dienst is een Traxx (T28), de rijtuigen zijn hoogstwaarschijnlijk I6 en I10.
Re: TRESKI
Gisteren gehoord dat het waarschijnlijk een T27 wordt tussen Essen en Brussel. Wegens een tekort aan Traxxen.
Afwachten wat het straks gaat zijn...
Afwachten wat het straks gaat zijn...
Re: TRESKI
Treski 13421 Essen - Zell am See werd inderdaad voorzien van een T27, de 2713. met +20 werd er vertrokken uit Essen
-
- Berichten: 129
- Lid geworden op: 01 nov 2011, 09:16
- Contacteer:
Re: TRESKI
Wel een zeer korte trein voor de krokusvakantie! Hopelijk was de andere iets langer.
Ik vrees voor de toekomst van deze trein. In de kerstvakantie zit er blijkbaar amper volk in en in de krokusvakantie wordt hij elk jaar korter...
In de krokusvakantie misschien de twee treinen samenvoegen tot 1 trein, aangevuld met de bar-disco. In de kerstvakantie, tja... afschaffen?
Ik vrees voor de toekomst van deze trein. In de kerstvakantie zit er blijkbaar amper volk in en in de krokusvakantie wordt hij elk jaar korter...
In de krokusvakantie misschien de twee treinen samenvoegen tot 1 trein, aangevuld met de bar-disco. In de kerstvakantie, tja... afschaffen?
Re: TRESKI
Hallo,
Bizar, terwijl in andere landen skitreinen nog wel succes hebben dacht ik, lijkt deze ten dode opgeschreven...
Wat me wel opviel is dat op mijn ICE19 gisterenavond tamelijk wat mensen zaten met omvangrijke bagage en botten aan... met vele uitstappers in Köln. (oa de personen die rondom mij zaten)
Is TreSki dan zo duur?
Waarom zijn er eigenlijk 2 treski's die dan nog überhaupt naar dezelfde bestemming rijden? Dat dat ding in Wörgl splitsen te duur is, dat begrijp ik, maar waarom niet de Essentrein naar Zell-am-See sturen en de Brussel trein naar Landeck? Die rijden toch al apart...
Al vrees ik dat die I6BC's onderhouden voor 1 trein niet echt meer de moeite zal lonen, en een bar/disco inzetten, daar vrees ik ook voor...
Groeten,
Joris De Mol
Bizar, terwijl in andere landen skitreinen nog wel succes hebben dacht ik, lijkt deze ten dode opgeschreven...
Wat me wel opviel is dat op mijn ICE19 gisterenavond tamelijk wat mensen zaten met omvangrijke bagage en botten aan... met vele uitstappers in Köln. (oa de personen die rondom mij zaten)
Is TreSki dan zo duur?
Waarom zijn er eigenlijk 2 treski's die dan nog überhaupt naar dezelfde bestemming rijden? Dat dat ding in Wörgl splitsen te duur is, dat begrijp ik, maar waarom niet de Essentrein naar Zell-am-See sturen en de Brussel trein naar Landeck? Die rijden toch al apart...
Al vrees ik dat die I6BC's onderhouden voor 1 trein niet echt meer de moeite zal lonen, en een bar/disco inzetten, daar vrees ik ook voor...
Groeten,
Joris De Mol
Re: TRESKI
Ik denk dat vooral de prijs/kwaliteitsverhouding een probleem is, de Citynightline heeft overwegend recentere rijtuigen in gebruik en zijn ook beter gekend. Hoeveel Belgen weten trouwens dat er een nachttrein is naar 1 skiland (daar waar deze week verscheen dat Frankrijk het skigebied bij uitstek is voor de Belgen).
Re: TRESKI
Joris, ook al staan ze 5 maand stil, maandelijks worden die onderhouden en getest om ze rijvaardig te houdenJoris schreef:Hallo,
Bizar, terwijl in andere landen skitreinen nog wel succes hebben dacht ik, lijkt deze ten dode opgeschreven...
Wat me wel opviel is dat op mijn ICE19 gisterenavond tamelijk wat mensen zaten met omvangrijke bagage en botten aan... met vele uitstappers in Köln. (oa de personen die rondom mij zaten)
Is TreSki dan zo duur?
Waarom zijn er eigenlijk 2 treski's die dan nog überhaupt naar dezelfde bestemming rijden? Dat dat ding in Wörgl splitsen te duur is, dat begrijp ik, maar waarom niet de Essentrein naar Zell-am-See sturen en de Brussel trein naar Landeck? Die rijden toch al apart...
Al vrees ik dat die I6BC's onderhouden voor 1 trein niet echt meer de moeite zal lonen, en een bar/disco inzetten, daar vrees ik ook voor...
Groeten,
Joris De Mol

Re: TRESKI
Ik nam vorige zomer de CNL Munchen-Amsterdam. Het ligrijtuig kwam inderdaad vrij modern over: mooi tapijt, klimaatregeling, nieuwe buitendeur en nieuw verflaagje... zag ik aan de voettrede aan bordje hangen dat deze van 1968 dateerde! (zoals onze gepensioneerde I5'en)Steven schreef:Ik denk dat vooral de prijs/kwaliteitsverhouding een probleem is, de Citynightline heeft overwegend recentere rijtuigen in gebruik en zijn ook beter gekend.
Voor onze Treski pleit ik voor een overname van de trein door b.v. TSP (in goede samenwerking met NMBS uiteraard), zoals de GAR in Luxemburg, die ook bepaalde treinen inlegt (Blankenberge Express in de zomer, vroeger ook een skitrein naar Zwitserland). Met een heleboek vrijwilligers en treinenthousiastelingen moet het wel mogelijk zijn om van die trein iets te maken tijdens de krokusvakantie (en eventueel ook tijdens de kerstvakantie).
Bovendien zou het toch heel jammer zijn mocht de laatste Belgische slaaptrein opnieuw verdwijnen. En privé-initiatieven, tja... dat komt allemaal niet echt van de grond blijkbaar...
Re: TRESKI
Dat maakt van TSP dan een operator en dat zijn ze niet, die hebben daar de vergunningen of het geld niet voor.
Re: TRESKI
Zo bedoelde ik het niet...
NMBS blijft operator en verantwoordelijk voor de trein, TSP (of andere organisatie) zou dan kunnen instaan voor de concrete invulling van de trein (= zorgen voor personeel in de ligrijtuigen, bediening in de bar,...)
Ik dacht dat het in die speciale treinen uit Luxemburg van de GAR (www.gar.lu) ook zo was: CFL blijft operator en doet alle aanvragen en zorgt voor treinpersoneel, GAR zorgt voor bediening bar en resto, catering aan de zitplaatsen, extra publiciteit, ...
NMBS blijft operator en verantwoordelijk voor de trein, TSP (of andere organisatie) zou dan kunnen instaan voor de concrete invulling van de trein (= zorgen voor personeel in de ligrijtuigen, bediening in de bar,...)
Ik dacht dat het in die speciale treinen uit Luxemburg van de GAR (www.gar.lu) ook zo was: CFL blijft operator en doet alle aanvragen en zorgt voor treinpersoneel, GAR zorgt voor bediening bar en resto, catering aan de zitplaatsen, extra publiciteit, ...
-
- Berichten: 937
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24
Re: TRESKI
heeft er iemand de uurregeling van de treski van volgende weekend 25-26feb?
Wil es een kijkje gaan nemen op zondagmorgen in antwerpen.
thanks
o
Wil es een kijkje gaan nemen op zondagmorgen in antwerpen.
thanks
o
Re: TRESKI
Zie hier:ostbahnhof schreef:heeft er iemand de uurregeling van de treski van volgende weekend 25-26feb?
Wil es een kijkje gaan nemen op zondagmorgen in antwerpen.
thanks
o
http://www.b-europe.com/Reizen/Treinen/ ... c3c82d68fb
Er is maar 1 moment om op tijd te komen. Anders ben je te vroeg of te laat.
-
- Berichten: 937
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24
Re: TRESKI
ok, thanks, k moet niet te vroeg op zie ikRalph schreef:Zie hier:ostbahnhof schreef:heeft er iemand de uurregeling van de treski van volgende weekend 25-26feb?
Wil es een kijkje gaan nemen op zondagmorgen in antwerpen.
thanks
o
http://www.b-europe.com/Reizen/Treinen/ ... c3c82d68fb
