Brussel-Dendermonde - Asbreuk?
Brussel-Dendermonde - Asbreuk?
Wat is er precies gebeurd in de buurt van Merchtem op de lijn Brussel-Dendermonde.
Kranten spreken van een asbreuk van de locomotief. Is dat zo? Lijkt me sterk. Welk type locomotief?
Kranten spreken van een asbreuk van de locomotief. Is dat zo? Lijkt me sterk. Welk type locomotief?
Re: Brussel-Dendermonde - Asbreuk?
Een loc reeks 23 heeft een geblokkeerde motor gekregen met de nodige kortsluiting op die motor. Eentje voor het stort, zou niet hersteld worden.
Heeft een hele dag serieuze problemen gegeven op de lijn ondanks dat het 's morgens vroeg gebeurd is.
Ik heb het geluk dat ik thuis kon werken dus heb niet te lang staan wachten in Merchtem. Ik ben 's avonds echter nog naar Brussel mogen rijden om mijn vrouw op te halen.
De treinen van 16.04, 16.13, 16.55, 17.04 vanuit Brussel-Noord richting Dendermonde waren afgeschaft. Enkel die van 16.43 reed, maar dan nog met serieus verminderde samenstelling. Gevolg was dat mijn vrouw er niet meer op kon.
Communicatie 's morgens vroeg: spijtig genoeg een dikke 0.
Ik heb het geluk dat ik thuis kon werken dus heb niet te lang staan wachten in Merchtem. Ik ben 's avonds echter nog naar Brussel mogen rijden om mijn vrouw op te halen.
De treinen van 16.04, 16.13, 16.55, 17.04 vanuit Brussel-Noord richting Dendermonde waren afgeschaft. Enkel die van 16.43 reed, maar dan nog met serieus verminderde samenstelling. Gevolg was dat mijn vrouw er niet meer op kon.
Communicatie 's morgens vroeg: spijtig genoeg een dikke 0.
Ik zat op de trein die de gestrande reizigers in Merchtem heeft meegenomen. Deze waren vol lof over de TBG van hun trein. Ze kregen geregeld info en hij liep geregeld door de trein volgens die mensen. Dan kan ik enkel zeggen dikke pluim voor die TBG.
Over de info op de trein kan ik niets zeggen want ik zat er niet op. Des te beter indien ze daar goede info kregen.
Ik had het eerder over de info in het station voor de reizigers die aan het wachten waren.
Ik had het eerder over de info in het station voor de reizigers die aan het wachten waren.
Daar heb ik geen weet van hoe die info verlopen is dus daar ga je mij geen commentaar horen op geven.
Het moeilijk om de juiste info te geven wanneer 1) een bestuurder zich in nood verklaard en er 2 overwegen in groot alarm komen. 2) Een achterliggende trein geblokkeerd staat ,deze bestuurder wilt zijn collega hulp aanbieden. 3) Nog voor aankomst van hulp meldt de eerste bestuurder zich terug klaar voor vertrek en toelating krijgt (dus andere bestuurder keert terug naar zijn trein) maar zich na een paar meter terug in nood verklaard.
Gevolg was dat de eerste trein waarmee de reizigers konden geëvacueerd worden gewoon verder is gereden (CVT).
Daarna heeft de trein na tussenkomst van de bestuurder, uit de geblokkeerde trein, zich terug klaar voor vertrek gemeld.
Bij vertrek heeft hij zich na enkele meters opnieuw in nood verklaard.
Dan is er een hulpelement tegen gekomen,vertrokken, waarna er na enkele kilometers rookontwikkeling was. Ze stelden een vastgelopen as vast,
waarna er nog maar eens een in nood verklaring volgde. Ondertussen waren er al drie overwegen in groot alarm.
Naast dit alles was er voor betrokken lijnregelaar ook nog een overweg in groot alarm tussen Londerzeel en Dendermonde (bestuurders verwittigen om te stoppen in Londerzeel voor procedure) idem tussen Dendermonde en Schellebelle.
Tot overmaat van ramp was er ook nog eens een persoonsaanrijding op de lijn 54 tussen Sint-Niklaas en Temse. Er was ook nog een trein met moeilijkheden tussen Y-Heike en Willebroek. Er kwam ook nog een melding binnen van kabeldiefstal maar dit was gelukkig loos alarm.
Maar ja betrokken lijnregelaar zal wel niet goed uitgeslapen geweest zijn, op een maandagmorgen,
Gevolg was dat de eerste trein waarmee de reizigers konden geëvacueerd worden gewoon verder is gereden (CVT).
Daarna heeft de trein na tussenkomst van de bestuurder, uit de geblokkeerde trein, zich terug klaar voor vertrek gemeld.
Bij vertrek heeft hij zich na enkele meters opnieuw in nood verklaard.
Dan is er een hulpelement tegen gekomen,vertrokken, waarna er na enkele kilometers rookontwikkeling was. Ze stelden een vastgelopen as vast,
waarna er nog maar eens een in nood verklaring volgde. Ondertussen waren er al drie overwegen in groot alarm.
Naast dit alles was er voor betrokken lijnregelaar ook nog een overweg in groot alarm tussen Londerzeel en Dendermonde (bestuurders verwittigen om te stoppen in Londerzeel voor procedure) idem tussen Dendermonde en Schellebelle.
Tot overmaat van ramp was er ook nog eens een persoonsaanrijding op de lijn 54 tussen Sint-Niklaas en Temse. Er was ook nog een trein met moeilijkheden tussen Y-Heike en Willebroek. Er kwam ook nog een melding binnen van kabeldiefstal maar dit was gelukkig loos alarm.
Maar ja betrokken lijnregelaar zal wel niet goed uitgeslapen geweest zijn, op een maandagmorgen,

Laatst gewijzigd door markske op 14 feb 2012, 20:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Die ene lijnregelaar zal wel zijn uiterste best gedaan hebben, daar twijfel ik niet aan. Maar is het in zo'n gevallen niet mogelijk dat een collega bijspringt ?markske schreef:Maar ja betrokken lijnregelaar zal wel niet goed uitgeslapen geweest zijn, op een maandagmorgen, zeker
En het is puur op goede wil, er is geen procedure voorzien waarbij een collega en deel van iemands actiezone overneemt (bestaat bijvoorbeeld wel in de treindienstleidingen van Nederland). Dus om te helpen, moet hij zich van zijn post verplaatsen naar die van zijn collega in de sh*t.