tja en de reeks 57 staat meer aan de kant dan dat deze rijdShrek schreef:Dat zou helemaal niet logisch zijn. Ze hebben genoeg reeks 57 staan die veel zuiniger en goedkoper zijn dan deze 51ers. Waarom de 5166 van stal wordt gehaald? Om te zorgen dat alles af en toe gebruikt wordt zodat het niet vastroest ...vanmiegroet schreef:Ik heb gehoord (ben niet zeker, dus er niet op hopen),
dat B-logistics of crossrail zou gaan kijken naar de locs.
Het zou logisch zijn als B-logistics ze gaat overnemen, nu de 26 en de 23 gaan verdwijnen.
Waarom denk je dat de 5166 soms van stal wordt gehaald?
Die Blauwe 51 ers in A'pen Noord
Re: Die Blauwe 51 ers in A'pen Noord
Re: Die Blauwe 51 ers in A'pen Noord
Tja, zware baandiesels zijn in België eigenlijk niet meer nodigRobin schreef:tja en de reeks 57 staat meer aan de kant dan dat deze rijd.
Re: Die Blauwe 51 ers in A'pen Noord
Hallo,
Crossrail zal nooit oude NMBS lijndiesels kopen, en zal dat ook niet nooit mogen.
En geloof je nu echt dat de NMBS zijn eigen afdankers gaat overkopen (toch op gebied van lijndiesels)?
Om de 23'ers te vervangen zijn er andere locs, en moet men geen wanhoopsdaden maken, anders kan men de 23 ook gewoon nog even laten rijden...
Groeten,
Joris De Mol
Gebruik nu eens je verstand, en verkondig geen roddels.vanmiegroet schreef:Ik heb gehoord (ben niet zeker, dus er niet op hopen),
dat B-logistics of crossrail zou gaan kijken naar de locs.
Het zou logisch zijn als B-logistics ze gaat overnemen, nu de 26 en de 23 gaan verdwijnen.
Waarom denk je dat de 5166 soms van stal wordt gehaald?
Crossrail zal nooit oude NMBS lijndiesels kopen, en zal dat ook niet nooit mogen.
En geloof je nu echt dat de NMBS zijn eigen afdankers gaat overkopen (toch op gebied van lijndiesels)?
Om de 23'ers te vervangen zijn er andere locs, en moet men geen wanhoopsdaden maken, anders kan men de 23 ook gewoon nog even laten rijden...
Groeten,
Joris De Mol
Re: Die Blauwe 51 ers in A'pen Noord
5166 is een museumloc en zal enkel als dusdanig nog gebruikt worden, die moet geregeld rijden om rijvaardig te blijven. Al de rest zijn roddels. Trouwens de reeks 23 en 26 kunnen eindelijk verdwijnen doordat er 120 nieuwe elektrische locs komen reeks 18 en 19, waardoor de reeks 13 volledig kan doorschuiven naar de goederenafdeling om samen met de traxx reeksen 28 en 29 en de diesels reeksen 57/77/78 voldoende aanbod aan locs te bieden aldaar. Links en rechts nog tijdelijk aangevuld door de reeks 20.vanmiegroet schreef:Ik heb gehoord (ben niet zeker, dus er niet op hopen),
dat B-logistics of crossrail zou gaan kijken naar de locs.
Het zou logisch zijn als B-logistics ze gaat overnemen, nu de 26 en de 23 gaan verdwijnen.
Waarom denk je dat de 5166 soms van stal wordt gehaald?
Re: Die Blauwe 51 ers in A'pen Noord
de 3 musuemlocs worden opgeknapt komen de dagen, 5166 - 5910 - 5404. Die laatste heeft wel een farme trek gehad precies aan de zijsteun op de stuurpost in te gaan 
