Ervaring T18
Ervaring T18
De T18 rijdt toch nu al enkele maanden.
Gaarne vernam ik - zeker van TB's - hoe hun ervaringen zijn met de T18 mbt
- rijcomfort TB
- bedrijfszekerheid
- grote aanpassing van TB's
(over het lawaai hebben we al voldoende vernomen).
bedankt
Gaarne vernam ik - zeker van TB's - hoe hun ervaringen zijn met de T18 mbt
- rijcomfort TB
- bedrijfszekerheid
- grote aanpassing van TB's
(over het lawaai hebben we al voldoende vernomen).
bedankt
Re: Ervaring T18
Ik heb ook ervaring gehoord:
-moeilijk te besturen
-onzekerheid voor in de winter
-enkel in het duits(computer)
-moeilijk te besturen
-onzekerheid voor in de winter
-enkel in het duits(computer)
Re: Ervaring T18
Eenvoudig te besturen, computer kent NL., FR. en Duits. Bestuurderstoel is heel comfortabel. Ruime stuurpost. De computer geeft u alle info bij storingen.
Re: Ervaring T18
Ik vraag me sterk af van waar je jouw informatie haalt hoor.vanmiegroet schreef:Ik heb ook ervaring gehoord:
-moeilijk te besturen
-onzekerheid voor in de winter
-enkel in het duits(computer)


zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: Ervaring T18
Tsja, dat vroeg ik me ook al af. Ik heb nog geen slechte dingen gehoord over de HLE 18 van TB's.HLE 2302 schreef:Ik vraag me sterk af van waar je jouw informatie haalt hoor.vanmiegroet schreef:Ik heb ook ervaring gehoord:
-moeilijk te besturen
-onzekerheid voor in de winter
-enkel in het duits(computer)Als je dingen verkondigd moet je maken dat je informatie correct is.
Zelfs niet over het lawaai van de ventalitoren na het elektrisch remmen. Ik veronderstel dat de cabine goed geïsoleerd is.
Re: Ervaring T18
ik hoor niemand een slecht woord zeggen over een hle 18 ,onzekerheid in de winter ? waar halen ze da vandaan ik denk da ze de winter het best hebben overleefd .en de stuurpost is heel goed geïsoleerdBibke schreef:Tsja, dat vroeg ik me ook al af. Ik heb nog geen slechte dingen gehoord over de HLE 18 van TB's.HLE 2302 schreef:Ik vraag me sterk af van waar je jouw informatie haalt hoor.vanmiegroet schreef:Ik heb ook ervaring gehoord:
-moeilijk te besturen
-onzekerheid voor in de winter
-enkel in het duits(computer)Als je dingen verkondigd moet je maken dat je informatie correct is.
Zelfs niet over het lawaai van de ventalitoren na het elektrisch remmen. Ik veronderstel dat de cabine goed geïsoleerd is.

Re: Ervaring T18
Ik ben ervan overtuigd dat deze machine goed draait en weinig porblemen heeft.
Er is weinig over te zeggen en hoe langer ik deze machine ken , hoe meer ik er fan van wordt.
Het comfort van de machinist in Duitsland werd al heel belangrijk van de Jaren 60.
Dus dat merk je ook op in de cabine van type 18 , goed afgewerkt en overzichtelijk.
Zoals Steven al zij.
Er is weinig over te zeggen en hoe langer ik deze machine ken , hoe meer ik er fan van wordt.
Het comfort van de machinist in Duitsland werd al heel belangrijk van de Jaren 60.
Dus dat merk je ook op in de cabine van type 18 , goed afgewerkt en overzichtelijk.
Zoals Steven al zij.
Re: Ervaring T18
Ooit al van de NS SLT gehoord? DIE heeft/had winterproblemen.vanmiegroet schreef:-onzekerheid voor in de winter
De 18 doet het volgens mij perfect tot nu toe.
Re: Ervaring T18
Den 18 had af en toe het probleem dat de 25kV panto vast vroor op het dak zodat deze niet naar omhoog ging.
Re: Ervaring T18
Dat is geen probleem maar een fout van de vriesdienst (bestuurder die verantwoordelijk is voor het operationeel houden van een loc tijdens vriesweer).b-loc schreef:Den 18 had af en toe het probleem dat de 25kV panto vast vroor op het dak zodat deze niet naar omhoog ging.
Er is een nota verschenen om de bestuurders attent op te maken op het feit dat ze ook deze panto moeten nazien op zijn normale werking ook al sta je onder 3kV.
Re: Ervaring T18
De kou heeft wel een beetje problemen gegeven aan de pantograaf. Maar voor de rest vielen de problemen wel mee, lijkt me. Met de 13-en hebben we bijna evenveel problemen gehad.