NMBS Logistics heeft te veel locomotieven
NMBS Logistics heeft te veel locomotieven
NMBS Logistics heeft te veel locomotieven
Spoorwegen
vrijdag 24 februari 2012, 03u00
Bron : De Standaard
.BRUSSEL - De NMBS overweegt een twintigtal locomotieven van de hand te doen. Die maken deel uit van de tweehonderd locomotieven die de NMBS in februari vorig jaar overhevelde naar de cargomaatschappij NMBS Logistics. Daaronder ook zestig T13's die nog maar 12 tot 15jaar oud zijn.
Als gevolg van de crisis heeft NMBS Logistics evenwel te weinig werk om alle locomotieven in te zetten. Het bedrijf vroeg de NMBS de overheveling van de laatste T13's te annuleren. Afhankelijk van de bron gaat het om 15 tot 25stuks. De NMBS wil daar niet van horen. 'De NMBS kan die T13's nu ook niet meer gebruiken. Wij hebben de nieuwste T18's al. In onze rittenschema's rekenen wij niet meer op de T13, ook al is dat een heel goede locomotief.' Wat er met de overbodige locs zal gebeuren, blijft onduidelijk. Meest logisch lijkt nog altijd dat de NMBS haar meest verouderde stellen op pensioen stuurt, maar zo eenvoudig ligt dat niet. Elk treintype vereist andere onderhoudstechnici en wisselstukken. 'We streven naar een zo homogeen mogelijk voertuigenpark', aldus nog de NMBS. ( , vdy )
==> Iemand meer concrete & correcte info? Dat de T12 te koop staat wisten we al..
Spoorwegen
vrijdag 24 februari 2012, 03u00
Bron : De Standaard
.BRUSSEL - De NMBS overweegt een twintigtal locomotieven van de hand te doen. Die maken deel uit van de tweehonderd locomotieven die de NMBS in februari vorig jaar overhevelde naar de cargomaatschappij NMBS Logistics. Daaronder ook zestig T13's die nog maar 12 tot 15jaar oud zijn.
Als gevolg van de crisis heeft NMBS Logistics evenwel te weinig werk om alle locomotieven in te zetten. Het bedrijf vroeg de NMBS de overheveling van de laatste T13's te annuleren. Afhankelijk van de bron gaat het om 15 tot 25stuks. De NMBS wil daar niet van horen. 'De NMBS kan die T13's nu ook niet meer gebruiken. Wij hebben de nieuwste T18's al. In onze rittenschema's rekenen wij niet meer op de T13, ook al is dat een heel goede locomotief.' Wat er met de overbodige locs zal gebeuren, blijft onduidelijk. Meest logisch lijkt nog altijd dat de NMBS haar meest verouderde stellen op pensioen stuurt, maar zo eenvoudig ligt dat niet. Elk treintype vereist andere onderhoudstechnici en wisselstukken. 'We streven naar een zo homogeen mogelijk voertuigenpark', aldus nog de NMBS. ( , vdy )
==> Iemand meer concrete & correcte info? Dat de T12 te koop staat wisten we al..
Re: NMBS Logistics heeft te veel locomotieven
haha ze zijn nogze niet te goei begonnen of beginnen al locomotieven te verkopen voor geld binnen te halen haha
Re: NMBS Logistics heeft te veel locomotieven
tuurlijk zijn er teveel locomtieven als ge amper bestuurders hebt ze zullen het zich nog beklagen ...
Re: NMBS Logistics heeft te veel locomotieven
Was de "kapitaalinbreng" van de holding niet onder de vorm van loks ?
En de verplichting een slordige 500 man continue in te huren, ook als ze ze niet nodig hadden ??
Vergiftigd geschenk of gepland om iets te bewijzen ?
Dat goederenverkeer per spoor totaal onrendabel is ?
En de verplichting een slordige 500 man continue in te huren, ook als ze ze niet nodig hadden ??
Vergiftigd geschenk of gepland om iets te bewijzen ?
Dat goederenverkeer per spoor totaal onrendabel is ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
-
- Berichten: 2706
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: NMBS Logistics heeft te veel locomotieven
Goederenverkeer per spoor kan rentabel zijn. Als je het juist organiseert,de klanten respecteert en met goed personneel.Maar zoals ik vroeger de goederen bij de NMBS /SNCF heb gekend is dit onmogelijk.Mischien moesten/mochten ze niet zoeken naar rentabiliteit.dentheo schreef:Was de "kapitaalinbreng" van de holding niet onder de vorm van loks ?
En de verplichting een slordige 500 man continue in te huren, ook als ze ze niet nodig hadden ??
Vergiftigd geschenk of gepland om iets te bewijzen ?
Dat goederenverkeer per spoor totaal onrendabel is ?
Maar het "vergiftigd geschenk" kan zeker juist zijn.
-
- Berichten: 307
- Lid geworden op: 18 mar 2009, 05:53
- Locatie: Muizen
- Contacteer:
Re: NMBS Logistics heeft te veel locomotieven
Wat is de reden eigenlijk dat al die 13'ers naar logistics zijn verbannen? Niet betrouwbaar genoeg voor het reizigersverkeer?
Fan van de 55'ers en de 18'ers!
http://users.telenet.be/eagleheartstori ... elkom.html
http://users.telenet.be/eagleheartstori ... elkom.html
Re: NMBS Logistics heeft te veel locomotieven
bij de oprichting van Logistics is er bepald geweest dat de T13 naar hun gingen zodanig dat ze niet direct mlet een verouderd park locomotieven moesten beginnen.
Nu zijn de T13 die nog bij de NMBS rondrijden infeite gehuurd van logistics ... en als je die locs niet meer nodig hebt dan gaan ze terug naar hun eigenaar die blijkbaar de huurcentjes nodig heeft en ze dus liever niet ziet komen ...
rare jongens daar bij logistics ...
Nu zijn de T13 die nog bij de NMBS rondrijden infeite gehuurd van logistics ... en als je die locs niet meer nodig hebt dan gaan ze terug naar hun eigenaar die blijkbaar de huurcentjes nodig heeft en ze dus liever niet ziet komen ...
rare jongens daar bij logistics ...

Re: NMBS Logistics heeft te veel locomotieven
Eigenaardige logica... de 13en zijn gekocht toen logistics nog niet bestond als apart bedrijf...Mechanik schreef:bij de oprichting van Logistics is er bepald geweest dat de T13 naar hun gingen zodanig dat ze niet direct mlet een verouderd park locomotieven moesten beginnen.
Nu zijn de T13 die nog bij de NMBS rondrijden infeite gehuurd van logistics ... en als je die locs niet meer nodig hebt dan gaan ze terug naar hun eigenaar die blijkbaar de huurcentjes nodig heeft en ze dus liever niet ziet komen ...
rare jongens daar bij logistics ...
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: NMBS Logistics heeft te veel locomotieven
Tja dentheo er is ondertussen al veel water ... Er zijn al veel dwarsliggers onder de locs doorgeschoven met een bijna evenredig aantal beslissingen. Wie kan er nog aan uit vraag ik me soms af.
Re: NMBS Logistics heeft te veel locomotieven
inderdaad, maar omdat het locomotief park dat de NMBS gebruikte voor goederentreinen voornamelijk uit ouder materieel bestond is er toenertijd beslist geweest om alle 13'en over te hevelen naar logistics
Re: NMBS Logistics heeft te veel locomotieven
Dus ondanks de recente en nog komende uitdienstnemingen van ouder materieel (de 26, binnenkort ook de rest van de 23 en de 20, misschien ook 12) zal men te veel locs hebben bij Logicistics? Terwijl nog niet eens alle 13'en overgeheveld zijn, en er misschien zelfs sprake van was om een deel van reeks 27 over te hevelen? Dat belooft...
Re: NMBS Logistics heeft te veel locomotieven
Is het niet goedkoper om de oudere locomotieven aan de kant te zetten en 13 in de plaats te nemen?
Re: NMBS Logistics heeft te veel locomotieven
De 13en kunnen alleen naar Frankrijk... niet Nederland niet Duitsland....b-loc schreef:Is het niet goedkoper om de oudere locomotieven aan de kant te zetten en 13 in de plaats te nemen?
Ik weet echter niet hoe de tonnage internationaal zich verdeelt.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: NMBS Logistics heeft te veel locomotieven
Maar een reeks 12 kan evengoed maar in Frankrijk rijden. Een reeks 20 mag zelfs de grens niet over.