Het valt mij sinds gisteren op dat op het noordelijk deel van lijn 12, het geluid van de treinen ten goede veranderd is.
De dubbeldekker met 18 "suist" nu bijna op een tram, de oostenrijkse Benelux idem.
Heeft men soms de sporen geslepen ? Iemand ???
Geluid treinen is veranderd op lijn 12
-
Re: Geluid treinen is veranderd op lijn 12
Ik heb slechts een half antwoord (maar wel met dubbele woordaantallen).
Een paar weken geleden zag ik een SPENO slijptrein "op vervoer" rijden bij Antwerpen Oost op de lijn 12 richting het noorden.
Daarnaast heb ik de laatste weken meerdere keren ProRail-aankondigingen in een lokaal krantje gezien van slijpwerkzaamheden 's nachts op de lijn Roosendaal-Vlissingen. ProRail wijst de omwonenden er daarbij niet alleen op dat het slijpen zélf lawaai maakt maar ook dat het geluid van de treinen de eerste weken na het slijpen anders kan klinken dan men gewend is.
Het zou me dus niet verbazen als ze recent ook bij u bezig zijn geweest.
Daarnaast heb ik de laatste weken meerdere keren ProRail-aankondigingen in een lokaal krantje gezien van slijpwerkzaamheden 's nachts op de lijn Roosendaal-Vlissingen. ProRail wijst de omwonenden er daarbij niet alleen op dat het slijpen zélf lawaai maakt maar ook dat het geluid van de treinen de eerste weken na het slijpen anders kan klinken dan men gewend is.
Het zou me dus niet verbazen als ze recent ook bij u bezig zijn geweest.

-
Re: Geluid treinen is veranderd op lijn 12
Ik mag lijden dat ze dan het stukje van L27A tussen Y.Ekersedijk en Y.Noorderlaan eens ter hand nemen. Het rammelt daar al jaren als een wasbord - maar ja, dáár wonen alleen kleine holbewoners met neerklapbare oren hè!