Driebubbele tractie ?

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
HLE 2302

Re: Driebubbele tractie ?

Bericht door HLE 2302 »

b-loc schreef:Een class 66 kan in dubbeltractie rijden maar mag niet meer omdat ooit een spoorstaaf spontaan brak bij het aanzetten.
Dubbeltractie is bijna altijd mogelijk. Maar aangezien ik vermoed dat je treinschakeling bedoeld; bij mijn weten kan een Class 66 niet in treinschakeling rijden.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
b-loc
Contacteer:

Bericht door b-loc »

HLE 2302 schreef:
b-loc schreef:Een class 66 kan in dubbeltractie rijden maar mag niet meer omdat ooit een spoorstaaf spontaan brak bij het aanzetten.
Dubbeltractie is bijna altijd mogelijk. Maar aangezien ik vermoed dat je treinschakeling bedoeld; bij mijn weten kan een Class 66 niet in treinschakeling rijden.
Ik bedoelde wel dubbeltractie :)
Misschien had ik mijn zin wat verkeerd geformuleerd.
HLE 2302

Bericht door HLE 2302 »

b-loc schreef:
HLE 2302 schreef:
Ik bedoelde wel dubbeltractie :)
Misschien had ik mijn zin wat verkeerd geformuleerd.
Je had je zeker niet fout uitgedrukt hoor ! Maar omdat meerdere personen hier de termen treinschakeling / dubbeltractie door elkaar halen en het hierboven vooral over treinschakeling gaat ging ik er vanuit dat je treinschakeling bedoelde.

Mijn excuses daarvoor !

Tussen haakjes, ook dubbeltractie van 2 Class66'n is in België nog niet toegelaten dacht ik.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
markske

Bericht door markske »

Onze rails zijn klasse D4 de beste klasse dus.
dentheo

Bericht door dentheo »

markske schreef:Onze rails zijn klasse D4 de beste klasse dus.
Maar zwakker dan een koppeling ?
Niet te geloven... Dan is er iets aan de hand ..
Theo
Groeten vanop de Heide
Bibke

Bericht door Bibke »

Zoals ik vernomen heb, mogen ze niet in dubbeltractie/treinschakeling rijden maar niet vanwege van mogelijke breuken maar gewoon vanwege de hoge sleet van de railsdat die dubbeltractie/treinschakeling teweeg brengt.
Het zijn trouwens zes assers.
Wanneer de 20ers weg zijn zal de NMBS geen 6-assers in dienst hebben.
En aangezien TUC RAIL ook naar moderner materieel lonkt, kan het zijn dat de 55ers er ook snel uit gaan.
nighttrain

Bericht door nighttrain »

nighttrain schreef:
Mark7758 schreef:Hoezo?
Als je keurig alle kabels aansluit kan je 4x62 of 4x 55 of 4x 52 laten rijden.
Ergens in een vorige eeuw stonden we in Bertrix te wachten op onze excursie trein (59+60) en er kwam eerst een goederentrein langs met 4x 52 en ik heb een foto met alle maal rook pluimjes. Dus gelijktijdig tractie leveren.

De regel is niet meer als 2 locs werkend omdat je anders de koppelingen kan laten breken. (Oke met 1 loc kan je het ook al.)
En waarom niet 6X62???
meer dan 2 gaat niet ,omdat relais in de stuurkringen/ traktiekringen die dat onmogelijk maken via het Faivley bord.
1 faivleybord in dienst en op de 3 anderen bovenste rij alle knoppen omhoog.
Heb met T62 gereden in FKR.
4 rookpluimen ? ja met 2 bestuurders....toezicht via traktie indicatoren tussen de kopruiten.
Om nog eens in te gaan op de discussie van 3XT62 traktie. heb deze morgen nog eens de cursus T62/63 uitgehaald en heb de reden gevonden waarom niet het niet mogelijk is zoals eerder gesteld.
Op de 3 de loc hebben we geen controle over de richtingsrelais FOR en RER en 4 kontactoren RVF 1-2 , RVF 3-4 ,RVR 1-2 en RVR3-4 in de besturingscircuit v.d. WOODWARD regelaar.
Die WOODWARD wordt bediend via de versnellingskruk met 10 standen ,gaande van STOP => IDLE 275 T/m (traagloop ) => naar stand 8 met 835 T/m.
Mark7758
Contacteer:

Bericht door Mark7758 »

Ik ben geen machinist en heb dus ook geen opleiding op die loc's gehad.

Maar even door de schema's worstelen.
Via de keuze VOOR UIT en ACHTER UIT. Komt er een spanning op ader 8 en 9 komt het commando VOORUIT en ACHTERUIT te staan. Die wordt middels ader 7,12,15,3 door gegeven aan de tractie regelaar.
Via ader 23 kan het signaal naar de relais FOSV en RESV. Deze aders lopen door naar iedere loc. (Er staat nergens dat het Niet kan) (1)
Er wordt in de handleiding diverse meldingen gedaan dat je de meldlampen van de 2de loc niet compleet gemeld worden.

(1) in NL kon je 4x2400 laten rijden. (De voorste diesel voede via de treinschakeling kabel de rest van de loc's) Maar men vertrouwde de kabels niet en daarom was er een max van 4x diesel loc. Maar er zijn genoeg verhalen, foto's van dat men 5 loc's reed.
Afbeelding Denk er het uwe van.

Bedankt voor deze leuke discussie.
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Steven

Bericht door Steven »

Dergelijke foto's kan je evengoed maken door twee bestuurders te gebruiken. Dit soort bewijzen heb je daarvoor dus niet nodig, enkel de volledige elektrische schema's geven uitsluitsel op dit vlak.
Mark7758
Contacteer:

Bericht door Mark7758 »

Je leest mij ook niet zeggen dat dit met 1 bestuurder was. Maar geef toe er zijn genoeg foto's te vinden van 3 of 4 dubbeltractie. En ik durf geen weddenschap af te sluiten dat er toen altijd 2 bestuurders reden.
En de schema's heb ik bekeken en ik kan alleen maar zien dat er niets tegenhoud of je 2 of 10 loc's aan elkaar koppelt. (Afgezien van voldoende spanning op de aders)
Maar ik kun je het voordeel van de twijfel van de foto.
Steven

Bericht door Steven »

trouwens een trein met 4 locs voor is vrij eenvoudig te verklaren = als een trein in nood die onvoldoende vermogen heeft om een helling op te geraken. Deze stuurt men dan hulpelementen toe. In het geval van de foto twee gelijkaardige locs dan de reeds aanwezig locs.
Mark7758
Contacteer:

Bericht door Mark7758 »

Ja of gewoon een overbrenging van het ene emplacement naar het andere emplacement.
Steven

Bericht door Steven »

Mark7758 schreef:Ja of gewoon een overbrenging van het ene emplacement naar het andere emplacement.
Weinig waarschijnlijk gezien de locatie van de foto (athus-meuse lijn).
dentheo

Bericht door dentheo »

Konden de diverse types GM diesels in multipel onder elkaar ?
Hadden toch de amerikaanse kabel ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Mark7758
Contacteer:

Bericht door Mark7758 »

Ja. GM is nog steeds GM. In Denemarken rijden de oude Nohabs gekoppeld met de nieuwe Class 66.
Plaats reactie