NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
ik heb net de 08005 zien vertrekken in erembodegem met de 2184 het stel is al ondergespoten en er waren precies weer wat problemen met de "ding-dong" bestuurder kreeg dit precies niet ookal waren de deuren al een tijdje gesloten
Ik heb die pas gezien als CR 2165, de kant die ik heb gezien zag er zeer proper uit. Maar in de bundel van Aalst is dat niet moeilijk, er is daar geen afsluiting of niks.hle2127 schreef:ik heb net de 08005 zien vertrekken in erembodegem met de 2184 het stel is al ondergespoten en er waren precies weer wat problemen met de "ding-dong" bestuurder kreeg dit precies niet ookal waren de deuren al een tijdje gesloten
Werd de VG op dit moment niet gewoon gegeven zonder lamp deuren/bel ?hle2127 schreef:ik heb net de 08005 zien vertrekken in erembodegem met de 2184 het stel is al ondergespoten en er waren precies weer wat problemen met de "ding-dong" bestuurder kreeg dit precies niet ookal waren de deuren al een tijdje gesloten
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: 22-03-2012 | Antwerpen-Noord T23 schroottrein
Hallo,
Groeten,
Joris De Mol
Inderdaad, en zeker nu De Lijn 305 mottige trams voor normaalspoor besteld heeft in het buitenland, zal dat boek stilaan naar z'n einde lopen...Shrek schreef:Hoe kan dat nu, in zo'n boek kan er toch alleen bijgeschreven worden?etoile du nord schreef:Weer een bladzijde omgedraaid van het dikke boek "België Spoorwegland" , het wordt steeds dunner ...
Groeten,
Joris De Mol
Rijden de Lijn trams op normaalspoor ? MIVB wel, maar de Lijn ? Of is het andersom , ik ben gen tramfanaat.Joris schreef: Inderdaad, en zeker nu De Lijn 305 mottige trams voor normaalspoor besteld heeft in het buitenland, zal dat boek stilaan naar z'n einde lopen...
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
De Lijn en de TEC rijden op meterspoor, de MIVB steeds op normaalspoor (zowel tram als metro).dentheo schreef:Rijden de Lijn trams op normaalspoor ? MIVB wel, maar de Lijn ? Of is het andersom , ik ben gen tramfanaat.Joris schreef: Inderdaad, en zeker nu De Lijn 305 mottige trams voor normaalspoor besteld heeft in het buitenland, zal dat boek stilaan naar z'n einde lopen...
De spoorwegen hebben geld nodig, het verkopen van die locs aan een schroothandelaar of ander land brengt geld in het bakje, ze gewoon laten wegroesten brengt niets op in tegendeel het kost vrije ruimte.Robin schreef:dat heeft ook zijn reden, de bundel geraakte volJoris schreef:Hallo,
Zeer jammer![]()
Het gaat wel snel tegenwoordig met dat verschroten![]()
Vroeger blijven locs eerst 20 jaar lang wegroesten, nu staan ze nog geen 2 jaar aan de kant
En wetende dat dit zo betrouwbare locs waren![]()
Groeten,
Joris De Mol. Dus er moest iets gedaan worden.
de 08003 heeft vandaag testritten gedaan op de lijn 25N .Weet iemand meer waarom deze ritten werden gedaan(met welk doel)
Op lijn 25N rijdt men voorlopig in niemand zijn weg om proefritten te doen...hle2127 schreef:de 08003 heeft vandaag testritten gedaan op de lijn 25N .Weet iemand meer waarom deze ritten werden gedaan(met welk doel)
da bedoel ik nu ,zijn het testritten voor het stel of test ritten voor de lijn (om te zien da de spanning goed is en de seinen werken ? )
Vermoedelijk zal men de grondinstallatie van de ETCS/TBL1+ installatie nazien.
Zozo, u weet meer over die bestelling? Het moet trouwens inderdaad 'meterspoor' zijn.Joris schreef:Hallo,
Inderdaad, en zeker nu De Lijn 305 mottige trams voor normaalspoor besteld heeft in het buitenland, zal dat boek stilaan naar z'n einde lopen...
Groeten,
Joris De Mol
Zijn dat niet gwn nieuwe hermelijns van enkele meters langer?Trammist schreef:Zozo, u weet meer over die bestelling? Het moet trouwens inderdaad 'meterspoor' zijn.Joris schreef:Hallo,
Inderdaad, en zeker nu De Lijn 305 mottige trams voor normaalspoor besteld heeft in het buitenland, zal dat boek stilaan naar z'n einde lopen...
Groeten,
Joris De Mol
De Lijn wilt wel normaalspoortrams kopen voor tramlijnen in Limburg en rond Brussel, maar die projecten zitten nog maar in studiefase hoor 

Hallo,
Jammer genoeg snapte hier blijkbaar niemand wat ik bedoelde
Niet altijd alles te letterlijk nemen hé...
wat beeldspraak moet toch kunnen denk ik...
Ik bedoelde weldegelijk die 305 normaalspoortrams van het type desiro die ze momenteel aan het leveren zijn...
Groeten,
Joris De Mol
Jammer genoeg snapte hier blijkbaar niemand wat ik bedoelde

Niet altijd alles te letterlijk nemen hé...

Ik bedoelde weldegelijk die 305 normaalspoortrams van het type desiro die ze momenteel aan het leveren zijn...
Groeten,
Joris De Mol