P.s.: mocht een student hierop werk baseren had ik graag een eervolle vermelding en een kop koffie. Mocht de NMBS het willen implementeren geldt uiteraard mijn gebruikelijk uurloon

Dat lijkt me sterk. De plaatsen waar het nu al werkt (ik denk aan Lyon, RATP) zijn ook behoorlijk druk, maar je het gebruik moet precies gelijktijdig zijn in de huidige Belgische situatie. Het is vaker zo dat daar kleine pauzes tussen zitten of het verbruik van de andere minimaal is (wanneer ze een perron bezet houden). Een vliegwiel is erg geschikt om net bij het remmen wat harder te gaan draaien en extra in de bovenleiding te steken wanneer er serieus geaccelereerd wordt. De plaatsen waar het niet druk is lijken me minder interessant omdat je bij iedere vorm van electriteitsopslag verliezen hebt, en hoe langer je het moet opslaan hoe meer, zeker als je het op een kinetische manier doet. Dus als het te lang duurt eer er weer iemand in de buurt verbruikt, heb je er niets aan.Shrek schreef:Bij 3000v is het -voor zover ik weet- vooral in de grote stations dat er nu al grotendeels energie gerecupereerd kan worden omdat daar meestal meerdere treinen rijden, je hebt recuperatieinstallaties dus vooral nodig op de plaatsen waar het niet druk is.