Amsterdam Centraal 01-04-2012

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Plaats reactie
pronkie001
Contacteer:

Amsterdam Centraal 01-04-2012

Bericht door pronkie001 »

Vandaag in Amsterdam geweest.
Afbeelding CNL wacht op het wegslepen door EETC 1251.
Afbeelding EETC 1251.
Afbeelding Amsterdam C-Warzawa Centralna-Moskwa Bjelorusskaja, deze trein werd ook door de 1251 opgehaald op Amsterdam CS.
Afbeelding Nog even een Rail-Feeding loc tussendoor gefotografeerd.
Afbeelding Een uur later dan was aangegeven de Olympische BNL op weg naar Brussel.
Afbeelding De kleurstelling is mooi, van voren naar achter worden de kleuern lichter.
Misschien leuk voor de spotters en de NS, om eens een keer een promotie romden door Nederland te doen met deze trein?

De rest van de foto's zie: https://picasaweb.google.com/1002943387 ... amCentraal

Ik kwam toevallig aan het eind van spoor 14 een aantal werklui tegen die bezig
waren met het aan elkaar lassen van een rails.
Afbeelding Opwarmen van de rails.
Afbeelding Vervolgens wordt er een pot opgezet die aan wordt gestoken, met een stopwatch worden de tijden in de gaten gehouden.
Afbeelding De intense hitte zorgt ervoor dat de rails aan elkaar worden gelast.Ik weet niet wat voor spul er in die pot zat.
Afbeelding De las hulpstukken worden verwijderd.
Afbeelding Met een pers wordt het nog hete spul eraf geperst.
Afbeelding Als laatste wordt al het overtollig materiaal weggeslepen.

De rest zie: https://picasaweb.google.com/1002943387 ... ilsLassen#
Thieskes

Re: Amsterdam Centraal 01-04-2012

Bericht door Thieskes »

in die pot zit thermiet
Als dit wordt aangestoken volgt er een chemische reactie en komt onder uit de emmer (als ik het goed begrepen heb) vloeibaar staal zodat het spoor aan elkaar gesmolten wordt

Mooie serie foto's
kika

Bericht door kika »

Van Amsterdam heb ik niet veel gezien, maar gelukkig stonden er veel treinen en boeiende lasfoto's om toch een mooie reportage te zijn :D
Guus

Bericht door Guus »

Thieskes schreef:in die pot zit thermiet
Als dit wordt aangestoken volgt er een chemische reactie en komt onder uit de emmer (als ik het goed begrepen heb) vloeibaar staal zodat het spoor aan elkaar gesmolten wordt

Mooie serie foto's
klopt, word ook tegenwoordig ook veel... blalalallala ik praat me mond voorbij 8)
Plaats reactie