Wat vind jij van bovenleidingen?

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!

Mooi!
26
46%
Lelijk!
13
23%
Geen van beide/geen mening
17
30%

Totaal aantal stemmen: 56

Dieselfreak

Bericht door Dieselfreak »

De titel zegt genoeg denk ik.
Steven

Re: Wat vind jij van bovenleidingen?

Bericht door Steven »

Dieselfreak schreef:De titel zegt genoeg denk ik.
ja das waar en toch, ze zijn ni altijd leuk om foto's te nemen aangezien de palen regelmatig in de weg staan, maar langs de andere kant zorgen ze wel voor het transport van een milieuvriendelijke energievorm en denk dat dat voor mij toch doorweegt om te zeggen noch lelijk noch mooi
Jerommeke

Bericht door Jerommeke »

Ik vind ze bagger lelijk, en idd lastig bij het fotograveren.
Soms kunnen ze er helemaal een wir-war van maken, zie HSL-Noord.
groentje

Bericht door groentje »

Ik stoor me niet aan die kabels. Er is toch ook niemand die zich stoort aan het want van een replica van een 18e-eeuwse driemaster? Ik vind het er gewoon bijhoren.
TBbart

Bericht door TBbart »

vind ik ook, hoewel ik de nieuwe bovenleiding zoals op L50A Y st. katarina lombeek (vb.) veel te druk... tussen die nieuwe bovenleiding maak ik altijd enorm slechte foto's omdat er precies meer draad, meer stangen... aanhangen :) ik vind de oude bovenleiding nog altijd beter :) op vlak van fotografie hé
enrico

Bericht door enrico »

voorlopig gaat het gelijk op, ik vind dat ze in de weg staan
5307

Bericht door 5307 »

ik vind dat ze mooier zouden zijn, moesten ze niet zo vierkantig zijn, de palen mochten iets meer naar buiten staan (verder van het spoor) en verder uit elkaar ...

zou goedkoper zijn, want als je 200 palen kunt zetten i.p.v. 400 ...
en het komt de spotter en fotograaf ten goede :wink:
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Dat is toch prachtig :D Minder milieuvervuiling, onder bovenleiding haalt men de meeste snelheid, het toont zelfs hoe belangrijk een spoorlijn is. Een onbelangrijk lijntje heeft niet zo rap bovenleiding. Het toont ook hoe de spoorweg loopt. Als je door het raampje kijkt kan je de bocht zien die je gaan maken, enkel door, jawel, de bovenleiding.

LEVE DE BOVENLEIDING!!!!!
Jerommeke

Bericht door Jerommeke »

Voordeel van de Duitse bovenleiding vind ik dat ze niet zo dikke palen hebben
5307

Bericht door 5307 »

Jonathan schreef:Dat is toch prachtig :D Minder milieuvervuiling, onder bovenleiding haalt men de meeste snelheid, het toont zelfs hoe belangrijk een spoorlijn is. Een onbelangrijk lijntje heeft niet zo rap bovenleiding. Het toont ook hoe de spoorweg loopt. Als je door het raampje kijkt kan je de bocht zien die je gaan maken, enkel door, jawel, de bovenleiding.

LEVE DE BOVENLEIDING!!!!!
om de anderen hun foto's te doen mislukken zeker???

er zijn er veel die als ze een foto zien meer kijken naar wat er voor, achter, naast, boven en onder de trein staat, i.p.v. de trein zelf, ik ken er zo een paar... :?
groentje

Bericht door groentje »

Waarom zou een foto met bovenleiding tot mislukken gedoemd zijn? Zonder bovenleiding zouden heel wat treinen gewoon niet kunnen rijden.
Je hebt bovendien blijkbaar kritiek op foto van een landschapsfoto met een trein in. Eerlijk gezegd, ik prefereer ook zulke foto's. Het is veel boeiender dan een gewone frontale foto, net omdat er meer op te ontdekken valt. En je ziet de trein tenminste in een zijn natuurlijke habitat :P
5307

Bericht door 5307 »

i know, ik heb niks tegen zo'n foto's, ik maak ook zulke pix, maar ik had het over de commentaren, ik ken mensen die gaan zien of er een paaltje of een takje of zo verkeert staan of het bovenste topje van de bovenleidingsmast staat er niet helemaal op, in de plaats dat ze dan eerst eens kijken naar de trein zelf die op de foto staat hé :?

ik ga geen foto's beginnnen nemen van een spoorlijn zonder trein, de trein staat centraal, en hetgene errond is een 'bijzaak'. ik heb enkele weken terug een woordje gedaan aan tim van die 2 breaks, ik maak geen zo'n foto's als je bedoelt: Het is veel boeiender dan een gewone frontale foto, net omdat er meer op te ontdekken valt. En je ziet de trein tenminste in een zijn natuurlijke habitat

begrijp je ?
groentje

Bericht door groentje »

Zeker, en ik heb er geen bezwaar tegen. Als ik al eens een foto neem, zal ik net proberen een graspluim, een tak, een bloemetje... in beeld te krijgen, terwijl voor anderen zoiets de aandacht wegtrekt van het onderwerp. Iedereen moet voor zichzelf uitmaken wat-ie belangrijk vind.

Ik wou alleen maar zeggen, dat bovenleiding hoort bij een (elektrische) trein, zoals een kerktoren hoort bij de skyline van menig Vlaams dorp. Onmisbaar, dus, en ik vind het spijtig dat die bovenleiding daarom door sommigen zo wordt miskend.
TBbart

Bericht door TBbart »

vind ik ook maar dat geld toch niet voor alle foto's... soms stoor ik me toch ook aan de omgeving waarin een trein getrokken word... het is waar dat alles rond de trein erbij hoort enzo, maar je moet ergens een lijn trekken... en die lijn licht bij iedereen anders de ene zet al rap eens de naastliggende autoweg mee op de foto, terwijl de ander dat verpesting van de foto vind... ja da's ieder z'n keus...
soms zie ik echt slordige foto's waar de trein er toch op staat maja :roll:
Tommyken

Bericht door Tommyken »

Voor mij ook leve de bovenleiding !!

Anders geraak ik niet weg :lol: lool
Plaats reactie