Lijn 75

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Steve

Re: Lijn 75

Bericht door Steve »

b-loc schreef:Weer wat bijgeleerd dat ook 21+M4+21 kan.
Maar in piekuurtreinen zie ik dit vaak waarom wordt dat daar nooit toegepast?
Zijn er zoveel piekuurtreinen dan met aan elke kant een 21? Ben je zeker dat het niet gewoon gaat om een locomotief in opzending?

Hoe dan ook is er bij een P-trein gewoonlijk alle tijd en plaats van de wereld om de loc om te rijden, wat bij een geregelde IC-verbinding in een druk eindstation nou niet bepaald het geval is...
b-loc
Contacteer:

Bericht door b-loc »

MIVB-reiziger schreef:
Zijn er zoveel piekuurtreinen dan met aan elke kant een 21? Ben je zeker dat het niet gewoon gaat om een locomotief in opzending?

Hoe dan ook is er bij een P-trein gewoonlijk alle tijd en plaats van de wereld om de loc om te rijden, wat bij een geregelde IC-verbinding in een druk eindstation nou niet bepaald het geval is...
"Vaak" is een verkeerde woordkeuze, af en toe eens :).
Rond 16:30 zag ik in Beervelde een 21/27 (te ver weg om het locnr af te lezen) met M4 richting Gent, had deze er toevallig iets mee te maken?
Steven

Bericht door Steven »

Ter info een 21 en 27 kunnen niet meer met elkaar in treinschakeling (TS) staan.
Stef

Bericht door Stef »

b-loc schreef:
MIVB-reiziger schreef:

"Vaak" is een verkeerde woordkeuze, af en toe eens :).
Rond 16:30 zag ik in Beervelde een 21/27 (te ver weg om het locnr af te lezen) met M4 richting Gent, had deze er toevallig iets mee te maken?
Ik zou niet weten over welke trein je het hebt, de enige treinnrs die daar passeert met HLE 21 of 27 (meestal deze laatste) en M4 zijn de P 7010 en de P 8010. Echter passeert deze pas rond 18u45 in Beervelde. Deze P trein rijdt echter nooit met 2 locs (tenzij in opzending natuurlijk, echter vraag ik mij af naar waar?)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Stef schreef: Dat zou idd al anders zijn, maar zoals je wel kon lezen/vermoeden geloof ik niet dat dit in praktijk zal gebeuren. Ze kunnen mij natuurlijk altijd aangenaam verrassen :mrgreen:
Gisterenavond heb ik in elk geval een trein let M4 zien rijden met een 21 of 27 achterop met gestreken panto's...
Waarom moet men trouwens M4 op deze "IC" verbinding inzetten? Zijn er geen I10/I6 genoeg? En mux locs zijn er ook genoeg...
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Terminus

Bericht door Terminus »

Vermoedelijk heeft men grotendeels de M4-rijtuigen gebruikt van de lange P-trein 7094/8092 (Dendermonde-Brussel vv) want deze rijdt nu nog met 3 M4-rijtuigen, aangevuld met I6-rijtuigen.
b-loc
Contacteer:

Bericht door b-loc »

Gisteren heb ik deze trein in Gent St-Pieters gezien.
De samenstelling was 2735+M4+2710 beide locomotieven hadden 1 panto naar omhoog dus ik vermoed dat de achterste loc ook tractie.
Plaats reactie