Treinontsporing Melsele
Treinontsporing Melsele
De site van De Morgen meldt treinontsporing Melsele grote ravage...massa's hulpvoertuigen.
Laatst gewijzigd door dentheo op 12 apr 2012, 19:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: treionontsporing Melsele
Trein was onderweg vanuit Zeebrugge naar Antwerpen, dus ik denk een Containertrein. Treinverkeer tussen Gent en Antwerpen is zwaar verstoord.
Re: Treinontsporing Melsele
Ontspoorde trein richt enorme ravage aan in Melsele
Sporen metershoog opgetild, geen verkeer tussen Antwerpen en Gent
BREAKING NEWS Op de spoorlijn tussen Gent-Sint-Pieters en Antwerpen-Centraal is vanavond een goederentrein ontspoord in Melsele. Het treinverkeer is onderbroken en de hinder zal nog enige tijd aanhouden, zegt spoorwegbeheerder Infrabel. Volgens Radio 1 heeft de trein een enorme ravage aangericht.
De goederentrein ontspoorde rond 18.15 uur op het traject tussen Beveren en Zwijndrecht, ter hoogte van Melsele. De trein was niet geladen met gevaarlijke producten en niemand raakte gewond, zegt Infrabel. Ooggetuigen melden dat een tiental wagons ontspoord is en dat de sporen metershoog zijn opgetild.
Er rijden voorlopig geen treinen tussen Antwerpen-Centraal en Gent-Sint-Pieters. Verschillende treinen zijn afgeschaft. Reizigers tussen de twee steden worden gevraagd via Brussel-Zuid te sporen. Het is niet duidelijk hoe lang het spoorverkeer onderbroken zal zijn.
Dit is een breaking news artikel. Deze pagina wordt elke 5 minuten automatisch herladen.
Bron: http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/art ... sele.dhtml
Sporen metershoog opgetild, geen verkeer tussen Antwerpen en Gent
BREAKING NEWS Op de spoorlijn tussen Gent-Sint-Pieters en Antwerpen-Centraal is vanavond een goederentrein ontspoord in Melsele. Het treinverkeer is onderbroken en de hinder zal nog enige tijd aanhouden, zegt spoorwegbeheerder Infrabel. Volgens Radio 1 heeft de trein een enorme ravage aangericht.
De goederentrein ontspoorde rond 18.15 uur op het traject tussen Beveren en Zwijndrecht, ter hoogte van Melsele. De trein was niet geladen met gevaarlijke producten en niemand raakte gewond, zegt Infrabel. Ooggetuigen melden dat een tiental wagons ontspoord is en dat de sporen metershoog zijn opgetild.
Er rijden voorlopig geen treinen tussen Antwerpen-Centraal en Gent-Sint-Pieters. Verschillende treinen zijn afgeschaft. Reizigers tussen de twee steden worden gevraagd via Brussel-Zuid te sporen. Het is niet duidelijk hoe lang het spoorverkeer onderbroken zal zijn.
Dit is een breaking news artikel. Deze pagina wordt elke 5 minuten automatisch herladen.
Bron: http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/art ... sele.dhtml
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... N5_XDJZntY
Ik vraag mij af hoelang het gaat duren eer er daar weer treinverkeer mogelijk zal zijn.
Ik vraag mij af hoelang het gaat duren eer er daar weer treinverkeer mogelijk zal zijn.
Is de loc ontspoord? Op de beelden zien we zelfs geen loc, dus ik vermoed van niet. Wat hing er trouwens voor? Een 20'er?

Stijn91 schreef:http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... N5_XDJZntY
Filmpje staat ook op hln

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/art ... sele.dhtml

Volgens HLN is de loc niet ontspoord.Stef schreef:Is de loc ontspoord? Op de beelden zien we zelfs geen loc, dus ik vermoed van niet. Wat hing er trouwens voor? Een 20'er?
-
zo te zien reed de trein op een wijkspoor
trein is toch behoorlijk ontspoord ,
de bedding en bovenleiding hebben heel wat schade
trein is toch behoorlijk ontspoord ,
de bedding en bovenleiding hebben heel wat schade
Ik zag hier in Boom de L trein naar Lokern (2668) voorbij komen op L 52.
Spijtig van het enkelspoor vanaf Boom richting Puurs. Zou anders een ideale omleidingsroute zijn....
Spijtig van het enkelspoor vanaf Boom richting Puurs. Zou anders een ideale omleidingsroute zijn....

Het traject op L54 is ook enkelsporig, idd spijtig voor omleidingen... Het is wel al voorgevallen (weet niet of ook vandaag, ik vermoed van niet) dat IC's ook via L52 en 54 van A'pen naar Sint-Niklaas gereden zijn. Waarschijnlijk moeten dat wel mensen van depot A'pen en Sint-Niklaas zijn, die kennis hebben van de lijnen.wva schreef:Ik zag hier in Boom de L trein naar Lokern (2668) voorbij komen op L 52.

L 52 loopt bijna door mijn tuin en heb geen IC's zien voorbij komen, enkel die L trein en die staat ook zo op railtime als omleidingsroute met extra stops in Boom en Temse.Stef schreef:Het traject op L54 is ook enkelsporig, idd spijtig voor omleidingen... Het is wel al voorgevallen (weet niet of ook vandaag, ik vermoed van niet) dat IC's ook via L52 en 54 van A'pen naar Sint-Niklaas gereden zijn. Waarschijnlijk moeten dat wel mensen van depot A'pen en Sint-Niklaas zijn, die kennis hebben van de lijnen.wva schreef:Ik zag hier in Boom de L trein naar Lokern (2668) voorbij komen op L 52.
Alhoewel ik net de achterkant van een Deense neus zie wegrijden..... (overbrenging van geblokkeerd materiaal mss)
Als ik vanuit de verte zag en m'n goede ogen nog heb is het de 2017.Stef schreef:Is de loc ontspoord? Op de beelden zien we zelfs geen loc, dus ik vermoed van niet. Wat hing er trouwens voor? Een 20'er?
De trein kwam vanaf het zijspoortje juist na het station van Beveren terug het hoofdspoor op.
Kan alleen maar gokken wat er gebeurd is, maar op het wissel en/of de overweg is het serieus misgelopen.
De 2017 staat met het eerste kwart van de trein al zo'n beetje bij de volgende overweg. Lijkt me straf dat Infrabel zou toelaten om een stuk door te rijden en de baan daardoor vrij te maken, dus ook hier gok ik dat de trein vanzelf ontkoppeld is geraakt.