Bij een treinongeval in het Duitse Mülheim am Main zijn in de nacht van donderdag op vrijdag drie doden en minstens zes gewonden gevallen, onder wie een zwaargewond. Dat meldt de Duitse politie.
Een regionale trein reed in op een werf en raakte een kraanwagon. Daarop ontspoorde de trein. De treinbestuurder en twee arbeiders kwamen om het leven.
De trein had 35 passagiers aan boord en spoorde tussen Frankfurt en Hanau.
Het is nog niet geweten waarom de trein op de werf kon inrijden.
Bron: http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail ... 120413_008
Drie doden bij treinongeval in Duitsland
Re: Drie doden bij treinongeval in Duitsland
Hallo,
Amai, die stuurstand plooit wel erg snel precies... als dat het resultaat is van "maar" een kraan...
Dat lijkt me de RegioExpress te zijn van de lijn van Frankfurt naar Fulda, via Hanau. Toen ik daar eind februari voor het laatst was was men daar net bezig de armseinen te vervangen door nieuwe signalen.
Zeer jammer.
Groeten,
Joris De Mol
Amai, die stuurstand plooit wel erg snel precies... als dat het resultaat is van "maar" een kraan...
Dat lijkt me de RegioExpress te zijn van de lijn van Frankfurt naar Fulda, via Hanau. Toen ik daar eind februari voor het laatst was was men daar net bezig de armseinen te vervangen door nieuwe signalen.
Zeer jammer.
Groeten,
Joris De Mol
Re: Drie doden bij treinongeval in Duitsland
Wat eenn tragisch ongeval. Is dat niet zo'n vernieuwde stuurstand, die beter zou moeten presteren bij ongelukken of haal ik 2 treintypes door elkaar?
Re: Drie doden bij treinongeval in Duitsland
Hallo,
Het enige wat ik daar aan zie is dat het een oud type van neus is, een Wittenberge achtige neus.
Nu een chassis sterker maken ken men enkel bij de bouw denk ik zo... Helaas ken ik de geschiedenis van die dubbeldekkers niet zo goed.
He eninge belangrijke verschil was voor mij als reiziger, de zetels in de oudere rijtuigen, zoals deze neus vond ik veel comfortabeler dan de nieuwere zitjes. Ik wist steeds wel waar ik zat
Groeten,
Joris De Mol
Het enige wat ik daar aan zie is dat het een oud type van neus is, een Wittenberge achtige neus.
Nu een chassis sterker maken ken men enkel bij de bouw denk ik zo... Helaas ken ik de geschiedenis van die dubbeldekkers niet zo goed.
He eninge belangrijke verschil was voor mij als reiziger, de zetels in de oudere rijtuigen, zoals deze neus vond ik veel comfortabeler dan de nieuwere zitjes. Ik wist steeds wel waar ik zat

Groeten,
Joris De Mol