Treinontsporing Melsele

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Bordensteker

Re: Treinontsporing Melsele

Bericht door Bordensteker »

Bij de goederen spelen stationsradio cq rangeerradio echter nog wél een hoofdrol.
De meeste 77's (en ik dacht ook sommige oudere locs) zijn de laatste jaren voorzien van een nieuwe AEG Rangierfunk, mede met het oog op het veiliger maken van met name geduwde rangeerbewegingen (waarbij het zéér wenselijk is om een betrouwbaar systeem te hebben dat om de 10 à 15 seconden checkt of de rangeerder nog steeds de veilige voortzetting van de voor de bestuurder op de loc "blinde" rit bewaakt).
Bart

Bericht door Bart »

Stef schreef:De extratreinen tussen Sint-Niklaas en Antwerpen werden vandaag verzekerd door de varkensneuzen 811 en 824. Het rare is wel dat er enkel in Puurs wordt gestopt in de richting van Sint-Niklaas. Ik heb er vandaag eens van geprofiteerd om in het weekend op L52 te sporen ZONDER tussenstops 8)
Dat komt door de uurregeling. En Puurs is geen voorziene stop.
Vanuit Sint-Niklaas vertrok je voor de IR naar Leuven, in de terugrit van Antwerpen zat je vanaf Puurs achter de IR naar Sint-Niklaas.
We moeten voorzien rijden in Puurs om ..u38. Maar de uurregeling is zo breed, dat de meeste van die EXT treinen al toe kwamen rond ..u30 te Puurs.
Als je dan weet dat de IR Leuven > St-Niklaas om ..u31 vertrekt te Puurs, en ze het sein in Puurs maar op groen kunnen zetten, als die IR trein de sectie voorbij Bornem heeft vrijgemaakt, dan sta je idd lange tijd te schilderen aan het perron in Puurs.
Het zijn trouwens leuke treintjes.
Heb dat vandaag 4x heen en terug moeten doen met den 824, en eens "IC" rijden op de 54/52 is eens iets anders 8)
Asterix

Bericht door Asterix »

Steven schreef:Tegenwoordig gaat bijna alles per gsm, zelfs in Brussel zuid heeft men alle radio's buiten dienst gezet en hebben de onderstationschefs enkel nog een dienst gsm om contact te houden met de blokpost.
Daarmee dus dat ik die mannen hun frequenties maar niet vind! In Brussel-Centraal worden de radio's blijkbaar nog wel gebruikt maar die hangen af van de blok in Brussel-Noord, zeker? In de ateliers en bundels van Vorst-Rijtuigen lopen ze ook nog rond met radio's. Niet?
Steven

Bericht door Steven »

Er zijn nog plaatsen waar het voorkomt maar ze dunnen sterk uit, men is beetje bij beetje naar een volledig GSM systeem aan het overschakelen. Hierbij zijn alle gesprekken opgenomen wat in geval van incidenten meer klaarheid kan bieden. I vorst hebben ze de radio's nog dat is een feit, maar zover ik weet werken ze daar ook nog steeds met 2 of 3 kanalen om alles wat te kunnen scheiden van wat er gebeurd.
Adler

Bericht door Adler »

dentheo schreef:Vroeger werd er ooit verteld dat de NMBS zich zelf verzekerde ttz. niet verzekerd was.

Hoe zit dat nu er meer spelers op het veld zijn ?
Ik neem dus aan dat B-Logistics nu wel verzekerd is , anders zijn ze nu in het slechtste geval (dat het hun schuld is) al bijna failliet.
Het rollend materieel van de NMBS is inderdaad niet verzekerd.
De infrastructuur is wel verzekerd.
Hoe het bij B-Logistics is weet ik niet.
Laatst gewijzigd door Adler op 15 apr 2012, 08:56, 1 keer totaal gewijzigd.
gysev

Bericht door gysev »

Steven schreef:Tegenwoordig gaat bijna alles per gsm, zelfs in Brussel zuid heeft men alle radio's buiten dienst gezet en hebben de onderstationschefs enkel nog een dienst gsm om contact te houden met de blokpost.
Niet juist Steven, we hebben wel degelijk nog radio's als verbinding met het perron.
kika

Bericht door kika »

GSM-R dan, of reguliere net?
Steven

Bericht door Steven »

gysev schreef:
Niet juist Steven, we hebben wel degelijk nog radio's als verbinding met het perron.
Raar, ik ga af op wat een onderstationchef Brussel Zuid me zei (ik heb het over de mensen mobility, want van infrabel is het al heeeeeeeeel lang geleden dat ik te Brussel Zuid iemand gezien heb). Die van mobility lopen dan ook steeds met een gsm in de hand rond.
nighttrain

Bericht door nighttrain »

Adler schreef:
dentheo schreef:Vroeger werd er ooit verteld dat de NMBS zich zelf verzekerde ttz. niet verzekerd was.

Hoe zit dat nu er meer spelers op het veld zijn ?
Ik neem dus aan dat B-Logistics nu wel verzekerd is , anders zijn ze nu in het slechtste geval (dat het hun schuld is) al bijna failliet.
Het rollend materieel van de NMBS is inderdaad niet verzekerd.
De infrastructuur is wel verzekerd.
Hoe het bij B-Logistics is weet ik niet.
En ik dacht de personen (+ personneel) en vrachten ook niet. Gedekt door eigen middelen.
Asterix

Bericht door Asterix »

kika schreef:GSM-R dan, of reguliere net?
De radio's zijn een regulier net, doorgaans in de 450 MHz en in Brussel-Noord en -Centraal een trunkingnetje in de 410-420 MHz
260689

Bericht door 260689 »

Over de Radio's in Brussel-Zuid zijn de vergunningen verlopen en daardoor zijn ze nu aan het sukkelen met de GSM's. Er zijn tal van vergaderingen om nieuwe radio's te gebruiken in Brussel-Zuid

Bron: Zonechef Vorst-Rijtuigen B-MO en Zonechef van Brussel-Zuid B-MO

Terug on topic ;-)
bresjt

Bericht door bresjt »

Terug on topic:
Ondertussen staan op railtime de aanpassingen voor 16 april online
railtime schreef: Lijn 59 : Antwerpen-Centraal - Gent-Sint-Pieters: Aanpassing treindienst maandag 16 april.

Het treinverkeer is onderbroken tussen Zwijndrecht en Sint-Niklaas.
Tussen Zwijndrecht en Sint-Niklaas kunnen de reizigers gebruik maken van een vervangende busdienst.
Er zijn vervangtreinen ter beschikking tussen Antwerpen-Centraal en Zwijndrecht en tussen Antwerpen-Centraal en Sint-Niklaas (via Boom en Puurs).

- De treinen IC-P (30XX) Gent-Sint-Pieters - Antwerpen-Centraal rijden niet tussen Sint-Niklaas en Antwerpen-Centraal.

- De treinen IC-G (18XX) Antwerpen-Centraal - Oostende rijden niet tussen Sint-Niklaas en Antwerpen-Centraal.

- De treinen IC-C (7XX) Kortrijk - Antwerpen-Centraal rijden niet tussen Sint-Niklaas en Antwerpen-Centraal.

- De treinen L (26XX) Lokeren - Antwerpen-Centraal rijden niet. De reizigers kunnen gebruik maken van de treinen L (57xx) Dendermonde - Sint-Niklaas.

- De P-treinen tussen Sint-Niklaas en Antwerpen rijden niet in beide richtingen.
Ondanks het snellere takelen ( http://www.deredactie.be/permalink/1.1273552 ) zal er dus maandag toch niet gereden worden?
The_Knitter

Bericht door The_Knitter »

http://forum.3rail.nl/index.php?topic=36346.0 staat een aardige reportage van de ontsporing, en ook van de opruimwerkzaamheden.
Stijn D.C.
Contacteer:

Bericht door Stijn D.C. »

Hoi,
die AM 96 die daar in de verte staat, heeft die nog op tijd noodremming (zien van noodlichten 2017) kunnen doen, of stondt die daar ergens voor een rood sein?
Stef

Bericht door Stef »

Die heeft, dacht ik, een noodstop gemaakt. Hij stond in ieder geval niet ver van de 2017.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie