Wat vinden jullie van een nieuwe vzw?
Re: Wat vinden jullie van een nieuwe vzw?
Bij dat laatste heb ik wat moeite,
maar die mentaliteit wil ik wel aannemen.
Maar bon.
Voor alles, moet je alles over hebben.
maar die mentaliteit wil ik wel aannemen.
Maar bon.
Voor alles, moet je alles over hebben.
Re: Wat vinden jullie van een nieuwe vzw?
Ben vandaag nog eens naar het lijntje gegaan.
Dankzij een vriend van mij kreeg een geniaal idee.
Het gaat in het begin een beetje zijn als het kolenspoor.
Namelijk: railbikes
Dankzij een vriend van mij kreeg een geniaal idee.
Het gaat in het begin een beetje zijn als het kolenspoor.
Namelijk: railbikes
Re: Wat vinden jullie van een nieuwe vzw?
Mag ik wel opmerken dat Jimmy nog maar een 3-tal jaren bezig is met zijn Railbikes op de sectie As-Eisden en dat het Kolenspoor al veel eerder bezig was mijn treinen rijden op de secties As-Eisden en As-Winterslag.vanmiegroet schreef:Ben vandaag nog eens naar het lijntje gegaan.
Dankzij een vriend van mij kreeg een geniaal idee.
Het gaat in het begin een beetje zijn als het kolenspoor.
Namelijk: railbikes
Re: Wat vinden jullie van een nieuwe vzw?
Railbikes uitbaten is al een stuk haalbaardervanmiegroet schreef:Ben vandaag nog eens naar het lijntje gegaan.
Dankzij een vriend van mij kreeg een geniaal idee.
Het gaat in het begin een beetje zijn als het kolenspoor.
Namelijk: railbikes


Wat vinden jullie van een nieuwe vzw?
Ik ben er deze week geweest.
De staat van de lijn is niet om naar huis te schrijven: overwegen opgebroken, dwarsliggers slecht, begroeiing op de baan.
Het laten rijden van railfietsen is geen slecht idee.
Daar de lijn niet meer op het net aangesloten is kan er wat dat betreft geen bezwaar zijn vanwege Infrabel.
Tussen Dinant en Hastière lijkt het meest aangewezen.
Nadeel is de afstand tussen die plaats en het centrum: 2 kilometer.
Starten vanuit Hastière heeft dan weer als voordeel dat er parking is.
De staat van de lijn is niet om naar huis te schrijven: overwegen opgebroken, dwarsliggers slecht, begroeiing op de baan.
Het laten rijden van railfietsen is geen slecht idee.
Daar de lijn niet meer op het net aangesloten is kan er wat dat betreft geen bezwaar zijn vanwege Infrabel.
Tussen Dinant en Hastière lijkt het meest aangewezen.
Nadeel is de afstand tussen die plaats en het centrum: 2 kilometer.
Starten vanuit Hastière heeft dan weer als voordeel dat er parking is.
De trein.
Alleen voor durvers.
Alleen voor durvers.
Re: Wat vinden jullie van een nieuwe vzw?
Wel,
daar die begroeiing begin ik het best met railbikes.
En tijdens de uitbating met railbikes begin je geld te verdienen.
Zo kan je langzaam aan beginnen met de lijn in orde te stellen voor het treinverkeer.
daar die begroeiing begin ik het best met railbikes.
En tijdens de uitbating met railbikes begin je geld te verdienen.
Zo kan je langzaam aan beginnen met de lijn in orde te stellen voor het treinverkeer.
Re: Wat vinden jullie van een nieuwe vzw?
Al een sommetje gemaakt van railbikes: investering, lopende kosten, maaien en snoeien, kleinere en grotere herstellingswerken, personeel, verplaatsingen? Geld verdienen? Mijn natte vinger is nat, maar die zegt dat het geen vetpot is.
Re: Wat vinden jullie van een nieuwe vzw?
Hallo,
Kleine correctie: tijdens die uitbating kunnen er inderdaad inkomsten zijn, wat belange nog niet betekent dat je winst hebt... Ook een railbike activiteit is namelijk niet kostenloos...
Groeten,
Joris De Mol
Kleine correctie: tijdens die uitbating kunnen er inderdaad inkomsten zijn, wat belange nog niet betekent dat je winst hebt... Ook een railbike activiteit is namelijk niet kostenloos...
Groeten,
Joris De Mol
Re: Wat vinden jullie van een nieuwe vzw?
Wat ik vooral vreemd vind aan dit hele plan is het stukje "als ik 18 ben" (zie bericht 1).
Waarom zou je het noodzakelijk een vzw moeten forceren vanaf die leeftijd?
Ik denk dat als je aan om het even welke museumspoorlijn vraagt hoe ze ontstaan zijn
zal er volgens mij geen enkele zijn die zegt dat het opstarten van die spoorlijn begon met iemand die 18 jaar oud was.
Mijn mening hierover is dus: Doe eerst nog heel wat meer ervaring op en begin dan eens met het echte werk.
Alles wat goed is heeft zijn tijd nodig om te groeien dus waarom zou dat anders zijn voor het jouwe?
Voor de rest vind ik dit hele idee best wel tof hoor
maar volgens mij wacht je toch beter nog een tijdje met het "echte" opstarten.
Waarom zou je het noodzakelijk een vzw moeten forceren vanaf die leeftijd?
Ik denk dat als je aan om het even welke museumspoorlijn vraagt hoe ze ontstaan zijn
zal er volgens mij geen enkele zijn die zegt dat het opstarten van die spoorlijn begon met iemand die 18 jaar oud was.
Mijn mening hierover is dus: Doe eerst nog heel wat meer ervaring op en begin dan eens met het echte werk.
Alles wat goed is heeft zijn tijd nodig om te groeien dus waarom zou dat anders zijn voor het jouwe?
Voor de rest vind ik dit hele idee best wel tof hoor
maar volgens mij wacht je toch beter nog een tijdje met het "echte" opstarten.