Jeroen schreef:Dat is trouwens een probleem van de hele Belgische politiek: men weet nooit waar men aan toe is in dit land, het verandert om de haverklap.
Goede diagnose....
Voorbeeld : hoeveel steden hebben een volledig gesloten ringweg in Belgie ?
En dan tel ik Brussel niet mee, een ring met zo'n bobbel verdeelt het verkeer "niet echt" bij een calamiteit.
Jeroen schreef:Dat is trouwens een probleem van de hele Belgische politiek: men weet nooit waar men aan toe is in dit land, het verandert om de haverklap.
Goede diagnose....
Voorbeeld : hoeveel steden hebben een volledig gesloten ringweg in Belgie ?
En dan tel ik Brussel niet mee, een ring met zo'n bobbel verdeelt het verkeer "niet echt" bij een calamiteit.
ps; Ik denk alleen Hasselt
Hangt ervan af hoe breed je die ringweg ziet. Als je de ringweg rond het centrum bekijkt, dan heb je er vrij veel: Leuven (en dat is toch al vrij ruim rond het centrum, er niet altijd veel bebouwing erbuiten), Brugge, de Kleine Ring in Brussel (al is er aan de noord-westelijke kant nog wat werk), Charleroi, enzovoort. Als je ringwegen bedoelt die min of meer de hele stad omsluiten, dan heb je er inderdaad niet zoveel. Behalve Hasselt denk ik nog aan Kortrijk (met een klein stukje in de vorm van de E17), Roeselare (oostelijke stuk gevormd door de E403) en de regio rond Charleroi (R3-E42, maar ook daar heb je vrij grote "bobbels").
MIVB-reiziger schreef:
Hangt ervan af hoe breed je die ringweg ziet. Als je de ringweg rond het centrum bekijkt, dan heb je er vrij veel: Leuven (en dat is toch al vrij ruim rond het centrum, er niet altijd veel bebouwing erbuiten)
Als een ringweg voor meer dan de helft slechts aan 50 km/ uur is, kan je nog moeilijk zeggen dat die "rond" de stad gaat
In de luchthaven is alles in dienst zoals verschenen bij ons in het orderboek 2. Lijnfilms zouden er ook al moeten zijn dacht ik (camera die vooraan in een trein werd geplaatst en die langs de lijn gaat). De lijnstudie kan binnenkort beginnen.
lijnstudie op je pc/tv dan ook wel lastig als je bij je lijnstudie liever meein de stuurpost zit en eventueel zelf kan rijden maar langs de andere kant voor zo een kort stuk en bewijze van spreken altijd rechtdoor is het misschien wel gemakkelijker en rapper ?
Steven schreef:In de luchthaven is alles in dienst zoals verschenen bij ons in het orderboek 2. Lijnfilms zouden er ook al moeten zijn dacht ik (camera die vooraan in een trein werd geplaatst en die langs de lijn gaat). De lijnstudie kan binnenkort beginnen.
Is de tunnel volledig bedrijfsklaar? Trouwens, op zo een film ga je van dat stuk in de tunnel toch niets zien?
Steven schreef:In de luchthaven is alles in dienst zoals verschenen bij ons in het orderboek 2. Lijnfilms zouden er ook al moeten zijn dacht ik (camera die vooraan in een trein werd geplaatst en die langs de lijn gaat). De lijnstudie kan binnenkort beginnen.
Is de tunnel volledig bedrijfsklaar? Trouwens, op zo een film ga je van dat stuk in de tunnel toch niets zien?
in een tunnel daar hangen lichten op en om te filmen kan de tb die koplichten opzetten da helpt
Steven schreef:In de luchthaven is alles in dienst zoals verschenen bij ons in het orderboek 2. Lijnfilms zouden er ook al moeten zijn dacht ik (camera die vooraan in een trein werd geplaatst en die langs de lijn gaat). De lijnstudie kan binnenkort beginnen.
Is de tunnel volledig bedrijfsklaar? Trouwens, op zo een film ga je van dat stuk in de tunnel toch niets zien?
Elke tunnel heeft werkverlichting, van zo'n nieuwe tunnel mag je best verwachten (aan de andere kant is dat toch reeds het geval) dat dit vrij degelijke verlichting is. Voor die lijnfilm zal men deze wel hebben aangestoken.
Weet er iemand wat de tarifaire afstand Mechelen-Brussel-Nat-Luchthaven zal zijn? Ik heb geprobeerd hier de prijsberekeningsmodule te misbruiken, maar die geeft 30 km aan, en 10/06/12 ligt "te ver in de toekomst" om een berekening te kunnen doen..
Benieuwd of dit zou lukken met een Key Card indien < 15 km? (+ diabolo toeslag)
In het weekend zal een traject Leuven-Mechelen ook mogelijk zijn met een overstap op de luchthaven (17 minuten wachttijd). Ik veronderstel dat hiervoor geen diabolo toeslag dient betaald te worden? En ook niet als ik in die 17 minuten naar de vertrekhal loop om een koffie te gaan halen? (wat als ik dan niet terugkom, heb ik dan vakkundig de diabolo tax ontweken?)
Indien je regelmatig naar de luchthaven zal reizen in het komende jaar en je woont ofwel dicht genoeg (Key Card afstand), of ver genoeg (zodat een Rail/Go Pass interessant is), kan je dan een 10-ritten kaart "Diabolo toeslag" aanschaffen en de volgende 10 keer de "lagere" prijs betalen? (2,15 ipv 4,30 vanaf 10/6)
Alles is klaar. Ben gisteren lijnstudie gaan doen op dit nieuwe stuk lijn. We waren met 3 bet + 1tosci van Brussel zuid. We zijn meegereden met de "ontroestingstrein" van infrabel. De opening van de lijn is voorzien op 7 juni. De afstand van Schaarbeek tot de luchthaven is 10 km. Schaarbeek - Mechelen is 18 km. Luchthaven Mechelen is 15 km. Let wel op dit zijn afstanden bij benadering. Heb ze van de lijnfiches. Zijn niet zo precies dan de ssp.
Als U met een Keycard naar halte Luchthaven wilt gaan moet U nog wel de extraprijs 'Luchthaven' betalen. Ik vermoed dat alleen doorrijden zonder extraprijs zal zijn!?