16 april 2012 Wéris

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Plaats reactie
overweg13

16 april 2012 Wéris

Bericht door overweg13 »

Hallo

Op 16 april stapten we in Wéris. Verslag van trein- en busreis en impressies van de wandeling op http://blog.seniorennet.be/overweg13/ .
Veel plezier ermee!
Met vriendelijke groet

overweg13
Asterix

Re: 16 april 2012 Wéris

Bericht door Asterix »

Het kaartje maakte me absoluut niet wijzer, zelfs niet na consultatie van Google Maps en met de NGI-kaart op 1:10000 ernaast, en er bleek zelfs een flagrante tegenspraak te zitten tussen de tekst en het kaartje. Je kunt je trouwens afvragen wat de zin is van een kaartje als de in de uitgeschreven info vermelde straatnamen er niet op voorkomen
Ze zijn bij DL weer goed bezig. Naar aanleiding van extra pendeldiensten voor de doortocht van de Ronde van Vlaanderen te Kluisbergen had men op de website enkele Navteq-kaarten geplaatst om de busroute aan te duiden. Groot was mijn vreugde toen bleek dat er - althans volgens de kaart - vlakbij een NMBS-station was, station Kluisbergen-berchem met een fier B-logo. Alleen jammer dat het al sinds de jaren '50 niet meer bestaat.
overweg13

Bericht door overweg13 »

Het grote probleem - niet alleen bij De Lijn, trouwens - is dat de opsteller van de informatieve documenten eigenlijk in de huid zou moeten kruipen van een compleet onkundige. Zodra je enige voorkennis veronderstelt, heb je de neiging om essentiële informatie niet te geven, en dan loopt het fout. Ik heb dat vooral bij de handleidingen die tegenwoordig bij allerlei soorten apparatuur zitten en ik denk nu in de eerste plaats aan mijn gsm, maar ook aan dingen als tv's, dvd-recorders enz. Dat geldt ook bij de oude haltepalen, waarvan ik er een als illustratie heb bijgevoegd. Eigenlijk is vooral overbodige informatie gegeven: dat er een bus komt en het zonenummer. Vooral dat laatste is voor de gebruiker nietszeggend, zeker bij de TEC waar het zonetarief op een andere manier gehanteerd wordt dan bij De Lijn.
Met vriendelijke groet

overweg13
Asterix

Bericht door Asterix »

Inderdaad! Ik heb het doel van de vermelding van dat zonenummer nooit begrepen, net zomin als ik nu de kleurboek van al die lijnen aan een DL-halte kan doorgronden.

Wat betreft die handleidingen volg ik je ook helemaal, niet in het minst als het gaat om PC's en software die doorgaans - zelfs na decennia ontwikkeling - bijzonder gebruiksonvriendelijk blijven.
dentheo

Bericht door dentheo »

overweg13 schreef:Het grote probleem - niet alleen bij De Lijn, trouwens - is dat de opsteller van de informatieve documenten eigenlijk in de huid zou moeten kruipen van een compleet onkundige.
Klopt Antwerpen Centraal is ook zo'n drama, dat heeft men na enkele jaren nog niet verholpen....project is "af" waarschijnlijk.
Theo
Groeten vanop de Heide
Plaats reactie