West-Vlaanderen promoot zijn eigen dialect in stations
West-Vlaanderen promoot zijn eigen dialect in stations
een paar weken geleden een vlugge snapshot genomen
- Bijlagen
-
- "Toeroet"
- Kopie van DSC00926.JPG (89.32 KiB) 9784 keer bekeken
Dat is zeker niet alleen in 'de Vlaanders' hoor. Ik heb zelfs de indruk dat er in het station van Leuven met een veel zwaarder accent wordt omgeroepen dan in Brugge... (toch zeker een of andere vrouwenstem). Ook de TBG's kunnen zelden verbergen van waar ze zijn. Maar ja, wie kan dat uiteindelijk wel he?
Op de ICG vorige vrijdag was het wel extreem.
We komen aan in Brehhe/Hent/...
Er zat dan nog een uitgesproken West-Vlaming naast ons ook, en daar zijn we dan nog een leuk gesprek over begonnen over het kempens vs het West-Vlaamse dialect
Als ik één ding geleerd heb uit mijn vakantie aan zee vorige week, is het wel dat West-Vlamingen ongelofelijk sympathiek zijn
We komen aan in Brehhe/Hent/...
Er zat dan nog een uitgesproken West-Vlaming naast ons ook, en daar zijn we dan nog een leuk gesprek over begonnen over het kempens vs het West-Vlaamse dialect

Als ik één ding geleerd heb uit mijn vakantie aan zee vorige week, is het wel dat West-Vlamingen ongelofelijk sympathiek zijn

Die mevrouw in Leuven klinkt vaak erg geïrriteerd, maar ze is goed verstaanbaar. In Mechelen daarentegen is er een omroeper bij wie je het verschil tussen draa vaar en vaaf bijna niet kunt horen...Ruben schreef:Dat is zeker niet alleen in 'de Vlaanders' hoor. Ik heb zelfs de indruk dat er in het station van Leuven met een veel zwaarder accent wordt omgeroepen dan in Brugge... (toch zeker een of andere vrouwenstem). Ook de TBG's kunnen zelden verbergen van waar ze zijn. Maar ja, wie kan dat uiteindelijk wel he?
"Daaaames en Heeeeeren, over eeeeeeeeeeeeenkele oooooooooooogenbliiiiiiiiiiiiiiiken kooooomen wij aaaaaaan in Geeeeeeeeeeenk, eindstaaaaaaaation van deeeeeeeeeeeeze treieieieieieieieiein. Oei, iedereeeeeeen is al uitgestaaaaaaaaaaaapt! Wat gaaaaaaaaaaaaat het toch sneeeeeeeeeel met de treieieieieieieiein!"Tux schreef:die in hasselt praat zo traag

Voor je zulke 'grapjes' (bijna even flauw als Heert Goste en dat is heel erg moeilijk) maakt, zou je mss beter even de Limburgse dialecten (of de typische kenmerken ervan) bestuderen ...Trainspotterke schreef:"Daaaames en Heeeeeren, over eeeeeeeeeeeeenkele oooooooooooogenbliiiiiiiiiiiiiiiken kooooomen wij aaaaaaan in Geeeeeeeeeeenk, eindstaaaaaaaation van deeeeeeeeeeeeze treieieieieieieieiein. Oei, iedereeeeeeen is al uitgestaaaaaaaaaaaapt! Wat gaaaaaaaaaaaaat het toch sneeeeeeeeeel met de treieieieieieieiein!"Tux schreef:die in hasselt praat zo traag
![]()
Laatst gewijzigd door KB op 26 jul 2006, 23:30, 1 keer totaal gewijzigd.
euhmz was niet slecht bedoeldVoor je zulke 'grapjes' (bijna even flauw als Heert Goste en dat is heel erg moeilijk), zou je mss beter even de Limburgse dialecten (of de typische kenmerken ervan) bestuderen ...

Wij, West-Vlamingen, mogen ons zo'n grappen permitteren, aangezien wij ook als een uithoek van Vlaanderen beschouwd worden!KB schreef:Voor je zulke 'grapjes' (bijna even flauw als Heert Goste en dat is heel erg moeilijk) maakt, zou je mss beter even de Limburgse dialecten (of de typische kenmerken ervan) bestuderen ...Trainspotterke schreef:"Daaaames en Heeeeeren, over eeeeeeeeeeeeenkele oooooooooooogenbliiiiiiiiiiiiiiiken kooooomen wij aaaaaaan in Geeeeeeeeeeenk, eindstaaaaaaaation van deeeeeeeeeeeeze treieieieieieieieiein. Oei, iedereeeeeeen is al uitgestaaaaaaaaaaaapt! Wat gaaaaaaaaaaaaat het toch sneeeeeeeeeel met de treieieieieieieiein!"Tux schreef:die in hasselt praat zo traag
![]()