Stijn91 schreef:Ik heb een artikel gelezen van la dernière heure en daar staat in dat er 56 TB's al een opleiding hebben gehad, is dat niet heel weinig.
Hoeveel Desiro's zijn er nu eigenlijk al ?
En stijgt dat aantal elke week ?
1. Inzetbaar in commerciële dienst: 8 (5 stuks 3kV, 3 stuks 3/25kV).
2. Neen. Dat zal pas het geval zijn vanaf volgende maand (onder voorbehoud).
bobke schreef:En bv waarom niet allemaal 2 spannings maken? Of is de kostprijs zoveel meer voor een trein die zowel op 3 als 25 kv kan?
Op dit moment betekent dit dat er een zware trafo bij moet. En dat kost natuurlijk wat.
Maar in de toekomst gaan we waarschijnlijk meer en meer universele voedingen zien. In de toekomst kan elke train standaard meerdere spanningen aan...
nahoj schreef:
1. Inzetbaar in commerciële dienst: 8 (5 stuks 3kV, 3 stuks 3/25kV).
2. Neen. Dat zal pas het geval zijn vanaf volgende maand (onder voorbehoud).
Ik dacht dat vanaf april elke maand 8 stuks geleverd gingen worden.
ik heb daarstraks de 08001 gezien deze deed de 2186(dus weer een trein extra op aalst-eigenbrakel) heb met treinbegleider gesproken van aalst telkens er een desiro extra komt in aalst zullen deze op aalst-eigenbrakel worden ingezet .als alle treinen op aalst-eigenbrakel met desiro's worden gereden dan zouden ze gaan beginnen rijden op geraardsbergen-dendermonde .
Vandaag heb ik in Denderleeuw is de vergelijking kunnen maken met de Desiro (richting Aalst) en een klassiek motorstel (richting Zottegem) qua vertreksnelheid. Het verschil was niet heel groot, maar heeft ook te maken dat het niet op een volledig recht stuk was. De Desiro moest ook sneller over een wissel.
Stijn91 schreef:Vandaag heb ik in Denderleeuw is de vergelijking kunnen maken met de Desiro (richting Aalst) en een klassiek motorstel (richting Zottegem) qua vertreksnelheid. Het verschil was niet heel groot, maar heeft ook te maken dat het niet op een volledig recht stuk was. De Desiro moest ook sneller over een wissel.
als je dat verschil niet merkt kan zijn dat die tb op zen gemakske vertrok want als die het kot opensmijt zie je het verschil wel ,ook in de trein merk je het heb is kunnen meerijden en van 0-120 in 20 sec dat doe je niet met een klassiekske
Stijn91 schreef:Half en half, een vergelijking ga je eigenlijk nooit kunnen maken.
Meet de reële rittijd tussen 2 stopplaatsen bij een trein met vertraging. Dan zal je wel zien dat een desiro er makkelijk een halve minuut minder over doet
Stijn91 schreef:Vandaag heb ik in Denderleeuw is de vergelijking kunnen maken met de Desiro (richting Aalst) en een klassiek motorstel (richting Zottegem) qua vertreksnelheid. Het verschil was niet heel groot, maar heeft ook te maken dat het niet op een volledig recht stuk was. De Desiro moest ook sneller over een wissel.
Je hebt de vergelijking dus niet kunnen maken...
Als je, zoals Shrek opmerkt, zelf toegeeft dat dit niet representatief is, waarom vermeld je dit dan?
Veel heeft ook te maken met de rijstijl vand e TB hé... en ergens wil ik ook niet op een trein zitten die als een raket vooruitschiet, en waar je tegen de zetel geplakt hangt
Groeten,
Joris De Mol
tegen de stoel plakken doe je niet maar dat optrekken geeft zo een zalig gevoel ik zat in de paasvakntie nog is op een desiro en in groot-bijgaarden zei de treinbegleider :dju we zijn weer een minuut te vroeg overal hebben we een minuut gestaan terwijl het met klassiekskes deuren open ,dicht en weer vertrekken
Toch wel een serieus voordeel naar stiptheid toe, dat snel optrekken, traag optrekken is puur tijdsverlies. Wie weet komt het allemaal nog goed met de stiptheid binnen afzienbare termijn (eens alle nieuw materieel in dienst is dus).
Stijn82 schreef:Toch wel een serieus voordeel naar stiptheid toe, dat snel optrekken, traag optrekken is puur tijdsverlies. Wie weet komt het allemaal nog goed met de stiptheid binnen afzienbare termijn (eens alle nieuw materieel in dienst is dus).
Logischerwijs (en hopelijk) worden de dienstregelingen aangepast aan het nieuwe materiaal en dan is de invloed op de stiptheid meteen weer weg.