Gevaarlijke toestand Nieuwkerken-Waas wegens werken Infrabel
Gevaarlijke toestand Nieuwkerken-Waas wegens werken Infrabel
Infrabel voert sinds gisteren grote werken uit aan de overweg op lijn 59 aan het station van Nieuwkerken-Waas. De werken zullen duren tot 18 mei en al die tijd blijft de overweg volledig afgesloten voor auto's, fietsers én voetgangers. Probleempje: reizigers die in Nieuwkerken-Waas de trein willen nemen, moeten normaal via die overweg naar het perron aan het andere spoor. Voor hen heeft Infrabel geen enkele voorziening getroffen. Ze moeten 'hun plan maar trekken'. Je kunt al raden hoe de meesten dat doen: gewoon door de ballast over de sporen lopen. Een grappenmaker heeft daar met een spuitbus al strepen over de ballast en de dwarsliggers getrokken en op het perron "Tijdelijke passage" geschilderd... Ongelooflijk toch dat Infrabel zo'n gevaarlijke toestand creëert zonder maatregelen te nemen voor de reizigers!
Re: Gevaarlijke toestand Nieuwkerken-Waas wegens werken Infr
Dat hoort zich inderdaad niet fris aan. Toen DB netze hier om de hoek een overweg aan het moderniseren was, stond er een mannetje van de eerste tot de laatste trein om mensen veilig over te laten steken, en dat was op een lokaal weggetje waar enkel fietsers en voetgangers komen.
Re: Gevaarlijke toestand Nieuwkerken-Waas wegens werken Infr
Zie ik het goed dat de dichtstbijzijnde overwegen aan beide kanten minstens een kilometer verwijderd zijn? (Waarbij de loopafstand meerdere km is.)Paul schreef:Infrabel voert sinds gisteren grote werken uit aan de overweg op lijn 59 aan het station van Nieuwkerken-Waas. De werken zullen duren tot 18 mei en al die tijd blijft de overweg volledig afgesloten voor auto's, fietsers én voetgangers. Probleempje: reizigers die in Nieuwkerken-Waas de trein willen nemen, moeten normaal via die overweg naar het perron aan het andere spoor. Voor hen heeft Infrabel geen enkele voorziening getroffen. Ze moeten 'hun plan maar trekken'. Je kunt al raden hoe de meesten dat doen: gewoon door de ballast over de sporen lopen. Een grappenmaker heeft daar met een spuitbus al strepen over de ballast en de dwarsliggers getrokken en op het perron "Tijdelijke passage" geschilderd... Ongelooflijk toch dat Infrabel zo'n gevaarlijke toestand creëert zonder maatregelen te nemen voor de reizigers!
Groetjes,
Rian
Re: Gevaarlijke toestand Nieuwkerken-Waas wegens werken Infr
Dan hebben ze nog niet geleerd uit het verleden, vorig jaar deden ze hetzelfde in o.a. Tollembeek.
Re: Gevaarlijke toestand Nieuwkerken-Waas wegens werken Infr
Infrabel heeft wel de moeite genomen om de buurtbewoners in te lichten: zie http://www.infrabel.be/sites/default/fi ... straat.pdf
Ik ga eens een mailtje sturen met de argeloze vraag wat ik als treinreiziger moet doen om op het andere perron te geraken...
Ik ga eens een mailtje sturen met de argeloze vraag wat ik als treinreiziger moet doen om op het andere perron te geraken...
Re: Gevaarlijke toestand Nieuwkerken-Waas wegens werken Infr
Misschien kun je tegelijk DVIS inlichten dat ze die levensgevaarlijke situatie eens moeten gaan bekijken.Paul schreef:Infrabel heeft wel de moeite genomen om de buurtbewoners in te lichten: zie http://www.infrabel.be/sites/default/fi ... straat.pdf
Ik ga eens een mailtje sturen met de argeloze vraag wat ik als treinreiziger moet doen om op het andere perron te geraken...
Groetjes,
Rian
Re: Gevaarlijke toestand Nieuwkerken-Waas wegens werken Infr
Licht misschien ook de lokale pers in, met een verwijzing naar Tollembeek erbij. Een beetje druk kan nooit kwaad, al zal er voor deze werf wellicht niets meer veranderen...
Re: Gevaarlijke toestand Nieuwkerken-Waas wegens werken Infr
Inderdaad, dat ik een hele eind te voet! Ik schat dat de kortste route zeker 2 km is. Voor vele mensen een wandeling van een half uur. Schandalig!rvdborgt schreef:Zie ik het goed dat de dichtstbijzijnde overwegen aan beide kanten minstens een kilometer verwijderd zijn? (Waarbij de loopafstand meerdere km is.)Paul schreef:Infrabel voert sinds gisteren grote werken uit aan de overweg op lijn 59 aan het station van Nieuwkerken-Waas. De werken zullen duren tot 18 mei en al die tijd blijft de overweg volledig afgesloten voor auto's, fietsers én voetgangers. Probleempje: reizigers die in Nieuwkerken-Waas de trein willen nemen, moeten normaal via die overweg naar het perron aan het andere spoor. Voor hen heeft Infrabel geen enkele voorziening getroffen. Ze moeten 'hun plan maar trekken'. Je kunt al raden hoe de meesten dat doen: gewoon door de ballast over de sporen lopen. Een grappenmaker heeft daar met een spuitbus al strepen over de ballast en de dwarsliggers getrokken en op het perron "Tijdelijke passage" geschilderd... Ongelooflijk toch dat Infrabel zo'n gevaarlijke toestand creëert zonder maatregelen te nemen voor de reizigers!
Groetjes,
Rian




Re: Gevaarlijke toestand Nieuwkerken-Waas wegens werken Infr
Correctie en aanvulling.
De over de sporen geschilderde "tijdelijke passage" is blijkbaar niet het werk van een grappenmaker, zoals ik gisteren dacht, maar van Infrabel zelf. Vanmorgen zijn de mannen van Infrabel bezig met daar inderdaad een tijdelijke spoorovergang voor treinreizigers en voetgangers aan te leggen (een zandpad). Compleet uitgerust met signalisatie, andrieskruis, lichten en bel, zie foto.
De over de sporen geschilderde "tijdelijke passage" is blijkbaar niet het werk van een grappenmaker, zoals ik gisteren dacht, maar van Infrabel zelf. Vanmorgen zijn de mannen van Infrabel bezig met daar inderdaad een tijdelijke spoorovergang voor treinreizigers en voetgangers aan te leggen (een zandpad). Compleet uitgerust met signalisatie, andrieskruis, lichten en bel, zie foto.
Re: Gevaarlijke toestand Nieuwkerken-Waas wegens werken Infr
Normaal installeer je dat eerst voordat je de overweg sluit... Maar enfin ze hebben het daar dan toch begrepen dat het zonder dergelijke maatregel niet kan.




Re: Gevaarlijke toestand Nieuwkerken-Waas wegens werken Infr
^^ ofwel lezen ze bij Infrabel hier mee 

Re: Gevaarlijke toestand Nieuwkerken-Waas wegens werken Infr
Zo snel reageren ze normaal niet bij Infrabel
Nee, het zal wel al gepland geweest zijn. Toch een verbetering ten opzichte van Tollembeek. Laat ons hopen dat men er in de toekomst blijft aandacht hebben.

Nee, het zal wel al gepland geweest zijn. Toch een verbetering ten opzichte van Tollembeek. Laat ons hopen dat men er in de toekomst blijft aandacht hebben.