Spoorboekje raakt uit de mode

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Henk

Bericht door Henk »

K V B schreef:
Henk schreef:Wie het Zwitserse ov-boek koopt in een station, krijgt sinds dit jaar enkel nog het spoorgedeelte mee. Het busgedeelte wordt nu op A4-formaat gedrukt en is zo groot als een telefoonboek bij ons! Wie het wil hebben, moet een bon uit het spoorboekje naar een of andere dienst opsturen. Enkele dagen later wordt het busboek dan gratis door de post aan huis bezorgd.
Dat was mij nog niet opgevallen. Ik heb voor het laatst in december 2004 een spoorboekje gekocht (dienstregeling 2005) en daar zaten de bussen nog bij. Dit jaar heb ik niks gekocht, want er veranderde eigenlijk nauwelijks iets. (Dienstregeling ligt normaal voor vier jaar vast).

Wat heel wat gemeentes in Zwitserland doen is eigen dienstregelingsboekjes drukken met daarin alle bussen en treinen die voor het lokale verkeer belangrijk zijn. Die boekjes worden dan gratis aan de bevolking uitgedeeld.

Krist
- De regeling met de bon voor het busgedeelte is inderdaad nieuw sinds dit jaar.
- Graubunden geeft een regionaal boekje uit met alle treinen en bussen in het kanton. Elk gezin in de regio krijgt er een gratis in de bus, anderen kunnen het in de stations kopen voor slechts 2 Zwitserse frank (ca. 1,33 euro).

Henk
Steven

Bericht door Steven »

gisteren het volledig zwitsers spoorboekje gekocht voor de zachte prijs van 16CHF (+-10€) dit bevat de trein, boten en kabelbanen in heel zwitserland
Plaats reactie