1308 ook nietMarcad schreef:HalloHijDieHetWeet schreef:1318 zal niet hersteld worden maar dienen als donor.
En de 1308?
http://www.youtube.com/watch?v=32O7dlsQCzE
Al met de 1318
gr
M
Zwaar treinbotsing in Godinne om 11.45 (11 Mei 2012)
Re: Zwaar treinbotsing in Godinne om 11.45
Re: Zwaar treinbotsing in Godinne om 11.45
Zo zwaar is de 1308 nu toch niet beschadigd. Ze zullen dan idd wel met te veel locs zitten momenteel. On the plus side, nog (slechts) 58 te gaan Hiermee doet de reeks 13 het wel minder slecht dan de MW41, die hoeven niet te botsen om naar de eeuwige jachtvelden te gaan.
Re: Zwaar treinbotsing in Godinne om 11.45
Die 1308 zullen ze wel stockeren en op het moment dat hij nodig is wordt die gewoon hersteld. Ze hebben zo toch ook eens een 21 enkele jaren laten staan om hem uiteindelijk toch te repareren.Stijn82 schreef:Zo zwaar is de 1308 nu toch niet beschadigd. Ze zullen dan idd wel met te veel locs zitten momenteel. On the plus side, nog (slechts) 58 te gaan Hiermee doet de reeks 13 het wel minder slecht dan de MW41, die hoeven niet te botsen om naar de eeuwige jachtvelden te gaan.
Re: Zwaar treinbotsing in Godinne om 11.45
Vandaag 24 mei: www.nmbs.be meldt dat de toestand genormaliseerd is, railtime spreekt van infrastructuurwerken tussen Yvoir en Lustin die tot 30 minuten vertraging veroorzaken. Die kunnen trouwens ook worden afgelezen van railtime. Er is sprake van... een storing aan de seininrichting!
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: Zwaar treinbotsing in Godinne om 11.45
belga schreef: Afgelopen vrijdag vonden er nieuwe incidenten met de signalisatie plaats op de spoorlijn Namen-Dinant, waar eerder deze maand in Godinne nog twee goederentreinen tegen elkaar botsten. Dat zegt althans het autonome syndicaat ASTB zondag. De organisatie noemt dit onaanvaardbaar en dreigt vanaf 1 juni met acties op de bewuste spoorlijn.
"We kunnen niet aanvaarden dat er nieuwe incidenten met de signalisatie plaatsvinden, daags nadat de lijn 154 weer in gebruik werd genomen en zonder dat er maatregelen bestaan die treinen onmiddellijk tot stilstand kunnen brengen", klinkt het.
ASTB verwijt de beheerder van de spoorinfrastructuur Infrabel "laksheid" en eist tegen 31 mei een antwoord op zijn grieven. Zoniet zal het syndicaat vanaf 1 juni niet langer treinritten uitvoeren op de lijn 154 tussen Namen en Dinant. Zowel het goederen- als het personenvervoer zouden worden getroffen.
ASTB voerde eerder deze maand, na het treinongeval in Godinne, al een spontane stakingsactie. Een tachtigtal treinen moest worden geschrapt, hoofdzakelijk in Wallonië. Verschillende Waalse politici, onder wie ook minister van Overheidsbedrijven Paul Magnette, reageerden furieus op de wilde staking.
ASTB eist zondag nog dat de twee bestuurders die bij het treinongeval van 11 mei in Godinne waren betrokken, officieel en publiekelijk zouden worden vrijgepleit. Het wil dat Infrabel zou erkennen dat er de dagen voor de botsing al problemen waren met de signalisatie, net zoals ze zou erkennen dat er ook op 25 mei problemen waren. "We eisen dat Infrabel onmiddellijk adequate maatregelen neemt zodat treinen op die lijn veilig kunnen rijden".
Re: Zwaar treinbotsing in Godinne om 11.45
Op 25 mei strandden we met trein 6088 om even voor zessen in Houyet. Op railtime stond te lezen dat er geen treinverkeer mogelijk was tussen Jambes en Gendron-Celles. Ik leg alles nog in het lang en het breed uit in mijn blog, waar ik nu even geen tijd voor heb, maar van de chauffeur van lijn 166a (Houyet - Jemelle) vernamen we dat het om een algemene stroompanne ging. Hij zelf had dat vernomen van zijn vriendin in Dinant. Als het dat is waarop het ASTB doelt, dan slaan ze de bal dus toch wel even mis.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: Zwaar treinbotsing in Godinne om 11.45
Volgens Infrabel ging het tweemaal om een algemeen voedingsprobleem van de seinrichting.
Re: Zwaar treinbotsing in Godinne om 11.45
Dat is toch niet echt een veiligheidsprobleem? Ok alles valt uit, maar dan komen de treinen toch meteen tot stilstand.Jeroen schreef:Volgens Infrabel ging het tweemaal om een algemeen voedingsprobleem van de seinrichting.
Re: Zwaar treinbotsing in Godinne om 11.45
Dieselkes ook?Shrek schreef:Dat is toch niet echt een veiligheidsprobleem? Ok alles valt uit, maar dan komen de treinen toch meteen tot stilstand.Jeroen schreef:Volgens Infrabel ging het tweemaal om een algemeen voedingsprobleem van de seinrichting.
enne: "voeding van de seininrichting" <=> "bovenleiding" ....
Re: Zwaar treinbotsing in Godinne om 11.45
Oplossing: ASAP met de bicourante Desiro's rijden
Effe serieus: dit kan toch echt geen reden zijn om te staken, indien de spanning het laat afweten is er toch geen veiligheidsprobleem, een gedoofd sein moet toch als gesloten beschouwd worden, dus is het gedaan met rijden tot er terug stroom is
Effe serieus: dit kan toch echt geen reden zijn om te staken, indien de spanning het laat afweten is er toch geen veiligheidsprobleem, een gedoofd sein moet toch als gesloten beschouwd worden, dus is het gedaan met rijden tot er terug stroom is
Re: Zwaar treinbotsing in Godinne om 11.45
Tuurlijk ook de diesels. Elke trein gaat bij het eerstvolgend sein niets zien en moet dus een noodstop maken => na ongeveer 3 minuten ligt alles stil.profke schreef: Dieselkes ook?
enne: "voeding van de seininrichting" <=> "bovenleiding" ....
Re: Zwaar treinbotsing in Godinne om 11.45
Bovenleiding en signalisatie worden apart gevoed. Er kan dus nog gerust spanning staan op de bovenleiding, zonder dat de lichten werken, en omgekeerd.
Re: Zwaar treinbotsing in Godinne om 11.45
een voedingsprobleem is niet noodzakelijk het uitvallen van de voeding, maar een sein dat verkeerde spanning krijgt kan ook verkeerde seinbeelden geven als gevolg van verkeerd aangelegde spanningen op de draden om maar een voorbeeld te geven. Niet elk voedingsprobleem wil zeggen dat er geen spanning is op de seindraden.
Re: Zwaar treinbotsing in Godinne om 11.45
De verkeerde lampen van een sein aansturen een 'voedingsprobleem' noemen, zou ik een verkeerd en zelfs misleidend woordgebruik vinden.Steven schreef:een voedingsprobleem is niet noodzakelijk het uitvallen van de voeding, maar een sein dat verkeerde spanning krijgt kan ook verkeerde seinbeelden geven als gevolg van verkeerd aangelegde spanningen op de draden om maar een voorbeeld te geven. Niet elk voedingsprobleem wil zeggen dat er geen spanning is op de seindraden.
Als een sein een verkeerd seinbeeld toont is er een schakelprobleem, bedradingsprobleem, conceptueel probleem,... maar zeker geen voedingsprobleem, want de voeding is aanwezig.
-
- Berichten: 145
- Lid geworden op: 27 aug 2008, 15:51
Re: Zwaar treinbotsing in Godinne om 11.45
zoals op de type 13 een 50 Hz filter staat die dient te voorkomen dat de seinen niet beinvloeid worden door de loc