NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
sprinters en L124 zijn in het verleden (stoptrein nijvel) al uitgekomen als een niet perfect huwelijk.
-
- Berichten: 1059
- Lid geworden op: 09 apr 2008, 17:58
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Hadden ze daar dan zoveel problemen mee?Steven schreef:sprinters en L124 zijn in het verleden (stoptrein nijvel) al uitgekomen als een niet perfect huwelijk.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Ik heb er ooit de stoptrein mee gedaan tijdens de herfst en in stand 1 (van 7) was hij al vlotjes aan het slippen.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Desiro's gebruiken als IC.
Wanneer gaat men bij de NMBS is het juiste materiaal gebruiken voor het type rit (IC/IR/L/CR).

Wanneer gaat men bij de NMBS is het juiste materiaal gebruiken voor het type rit (IC/IR/L/CR).
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Dat gerucht van die IC's gaat allang de ronde maar niemand dat er aan denkt dat die Desiro's alle lokale treinen gaat verzekeren op diezelfde lijnen in vervanging van de klassiekjes en de MW41, om die IC's te doen moeten ze eerst een homologatie hebben voor Luxemburg, tot nu toe is er nog niets voor Luxemburg goedgekeurd met TBL1+ aan boord. Dus eer ze die daarvoor gaan gebruiken zal er nog wel wat water naar de zee lopen.
- Dieselfreak
- Berichten: 2102
- Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
- Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Vanmorgen zag ik in Kortrijk-Vorming twee Desiro's staan:
Een paar kilometer meer naar het oosten zag ik er een richting Gent of Brussel rijden.

Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
-
- Berichten: 1059
- Lid geworden op: 09 apr 2008, 17:58
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Is er een mogelijkheid ze al te zien rijden op zaterdagen?
-
- Berichten: 584
- Lid geworden op: 19 feb 2011, 12:09
- Locatie: Aalter
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Die richting Gent of Brussel is een voor opleidingen vanuit Antwerpen als ik mij niet vergis en komt uit Blankenberge. En de andere zijn er 2 die zijn gebouwd in Brugge.



Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
En die stonden in Bundel C
Zal lang duren voor de graffiti spuiters ze vinden in dat geval ...

Zal lang duren voor de graffiti spuiters ze vinden in dat geval ...

zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Heb vandaag voor het eerst in een Desiro gezeten waar de informatievoorziening was ingesteld en alles correct leek te werken (L 6365).
Hier zijn de verschillende boodschappen die ik kon zien op de schermen (mogelijk niet letterlijk wat er stond):
Voor de rest moet ik zeggen dat het omroepen van de haltes niet storend was. In stel 08003 staat het volume in elk geval goed ingesteld.
Hier zijn de verschillende boodschappen die ik kon zien op de schermen (mogelijk niet letterlijk wat er stond):
- Infopanelen buiten:
- Aan een station: "[treinnummer] Trein naar [eindstation], stopt in [voorbij rollende lijst van alle komende stations]"
- Infopanelen binnen:
- Aan een station: "[naam van huidig station]" (de naam werd ook omgeroepen door de automatische stem)
- Een minuut voor een station: "We komen aan in [naam van station]" (werd ook omgeroepen door de automatische stem, met een redelijk grote pauze voor de stationsnaam)
- Net na het vertrekken van een station: "Deze trein stopt in [voorbij rollende lijst van alle komende stations]" (werd niet omgeroepen)
- Infoschermen binnen: altijd een lijst van de komende stations in volgorde en het treinnummer. Daar zou volgens mij nog meer mee kunnen gedaan worden in de toekomst zoals aansluitingen, stationsinformatie, etc.
Voor de rest moet ik zeggen dat het omroepen van de haltes niet storend was. In stel 08003 staat het volume in elk geval goed ingesteld.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
[quote="Glodenox"]
Daarnaast heb ik nu met zekerheid kunnen vaststellen wat er met de deuren gebeurd als ik die wil openen: als je drukt net wanneer de groene lichtjes aangeven dat je de deur kan ontgrendelen, wordt de eerste druk visueel weergegeven met de rode lampjes, maar pas bij een tweede druk gaan effectief de deuren open. Mogelijk moet ik gewoon wat langer wachten met drukken, maar ergens vind ik dit vreemd aangezien dat net het punt zou moeten zijn van die groene lampjes...
/quote]
Volgens mij zijn er verschillen in de software.
Ik meen dat er ook treinen rondrijden in europa waar men mag duwen voor de groene lichtjes komen, bij het komen van de groene lichtjes zal de deur dan opengaan. Die "onthouden" het te vroeg duwen. Ik vond dat best handig , drukken , koffer nemen en wachten.
Wanneer de groene lichtjes er zijn verwacht ik wel dat de deur opent na het drukken.
Ook met de ledjes wordt er soms gespeeld; ik meen er al gezien te hebben waar het aantal groene ledjes verdubbelt direct na het drukken , de deur komt ietsje later.
Daarnaast heb ik nu met zekerheid kunnen vaststellen wat er met de deuren gebeurd als ik die wil openen: als je drukt net wanneer de groene lichtjes aangeven dat je de deur kan ontgrendelen, wordt de eerste druk visueel weergegeven met de rode lampjes, maar pas bij een tweede druk gaan effectief de deuren open. Mogelijk moet ik gewoon wat langer wachten met drukken, maar ergens vind ik dit vreemd aangezien dat net het punt zou moeten zijn van die groene lampjes...
/quote]
Volgens mij zijn er verschillen in de software.
Ik meen dat er ook treinen rondrijden in europa waar men mag duwen voor de groene lichtjes komen, bij het komen van de groene lichtjes zal de deur dan opengaan. Die "onthouden" het te vroeg duwen. Ik vond dat best handig , drukken , koffer nemen en wachten.
Wanneer de groene lichtjes er zijn verwacht ik wel dat de deur opent na het drukken.
Ook met de ledjes wordt er soms gespeeld; ik meen er al gezien te hebben waar het aantal groene ledjes verdubbelt direct na het drukken , de deur komt ietsje later.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Moeten de opstapjes niet eerst uitgeschoven zijn, vooraleer de deur opengaat? Dat zou ook kunnen verklaren waarom het soms iets langer duurt vooraleer de deur opengaat.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Hoi
Vandaag weer drie gekoppelde van Essen naar Antwerpen tussen 12 u en 13u !
f
Vandaag weer drie gekoppelde van Essen naar Antwerpen tussen 12 u en 13u !
f
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Dat is dan identiek aan o.a. Bombardiers Talent en oudere Desiros. Als je dus nog net iets langer wacht, moet je inderdaad maar 1 keer duwen. Groentje: dat uitschuiven van de trede zie en hoor je, dus eerst groene lichtje, lang (1 of 2 seconden?) wachten, dan drukken, dan zie je de rode lampjes, schuift de trede uit (kan je dat niet aan-/uitzetten bij de TB, is dat overal nodig?) en daarna ontgrendelt de deur en schuift ze open. Verbeter waar nodigGlodenox schreef:Daarnaast heb ik nu met zekerheid kunnen vaststellen wat er met de deuren gebeurd als ik die wil openen: als je drukt net wanneer de groene lichtjes aangeven dat je de deur kan ontgrendelen, wordt de eerste druk visueel weergegeven met de rode lampjes, maar pas bij een tweede druk gaan effectief de deuren open. Mogelijk moet ik gewoon wat langer wachten met drukken, maar ergens vind ik dit vreemd aangezien dat net het punt zou moeten zijn van die groene lampjes...
