spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N
Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N
die noodremming hebben we goed gevoeld 3 keer .. maar ook qua info was er weinig te zien ik bedoel ,foto's en gewoon het was van ja ge zit in het dorp en trekt u plan eigenlijk dat was wel een min puntje voor de rest was het goed .
Die driehoek aan Ban-Eik behoort al enige tijd tot het verleden. Er zijn nu geen dergelijke eindpunten meer in reguliere dienst - driehoken kan enkel nog "à l'improviste" gebeuren midden op het net.Trammist schreef:Het is toch MIVB-tram 39 die driehoekt bij Ban-Eik ? De 44 (die wel een stuk samen met de 39 rijdt) heeft een keerlus in Tervuren.
Er werd op onze rit ook eerst een stukje richting Mechelen gereden (bij de terugreis). Als ik mij niet vergis waren er 3 treinen: 1 met 6 I11 rijtuigen, 1 met 5 I11'en en 1 I10 en dan nog ene met 5 I11'en (waaronder een I11A) en een I6A.
Ik heb voor de terugreis zelfs speciaal op deze gewacht (mijn persoonlijke voorkeur zijn immers I6-rijtuigen).
Ik heb voor de terugreis zelfs speciaal op deze gewacht (mijn persoonlijke voorkeur zijn immers I6-rijtuigen).
ik heb er ook 1tje me 7 rijtuigen geteld begrijp ni waarom ze de stuurstanden niet gebruikt hebben wellicht om een 2de loc te hebben als er iets zou gebeuren .maar langs de andere kant problemen met een 18 zijn zeldzaalm ...
-
Dit werd ook gedaan bij de inhuldiging van de NZ verbinding in antwerpen. Aangezien ze in treinschakkeling reden ging het ook vlotter vooruit. Op elke loc was er dan ook een bestuurder aanwezig.
Vond het wel tof georganiseerd eigenlijk.
Daarstraks zag ik trouwens een van de 2 rammen leeg richting Oostende rijden, met één 18 en achteraan BDX, de 2e 18 moeten ze onderweg verloren zijn.
Daarstraks zag ik trouwens een van de 2 rammen leeg richting Oostende rijden, met één 18 en achteraan BDX, de 2e 18 moeten ze onderweg verloren zijn.

zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Ik heb zeker geen spijt dat ik geweest ben. In tegendeel.
Maar ik verwachtte ergens een foto reportagen en/of film over de vordering van de werken.
Maar ik verwachtte ergens een foto reportagen en/of film over de vordering van de werken.
zoek de hle 18HLE 2302 schreef:Vond het wel tof georganiseerd eigenlijk.

Of zet je oren open, dat helpt ook.hle2127 schreef:zoek de hle 18HLE 2302 schreef:Vond het wel tof georganiseerd eigenlijk.

Eveneens de driehoek gemaakt, we stonden ellenlang stil voor inrit van Brussel-Nationaal-Luchthaven. Indrukwekkende show, maar inderdaad was het voor de meer technisch geïnteresseerden kinnenbak kloppen. Er waren wel wat panelen, en de partners hadden hun standje, maar echt 'waw' was het niet.
Vanmorgen ben ik nogmaals naar de luchthaven gereden: heen uit Mechelen met de IR o van 10.10 uur, terug met de L-trein van 11.06 uur.
De heenrit vervoerde een 30-tal reizigers en werd uitgevoerd met één MS66. Had misschien iets moderner gemogen, maar wat me meer stoorde was de aanduiding op de perrons en op de Railtime-schermen: 10.10 IR Brussel-Zuid. Waarom niet Brussel-Zuid via luchthaven?
Het binnenrijden van de luchthaven ging vrij traag, maar we kwamen netjes op tijd aan.
De terugrit met één break verliep vlotter en werd in exact 10' afgehaspeld. Dat blijft een scherpe tijd en is met een auto zelfs buiten de spits ondenkbaar. In de spits haalt de trein hier zelfs een reistijdverhouding van 1/4 tegenover de auto.
De heenrit vervoerde een 30-tal reizigers en werd uitgevoerd met één MS66. Had misschien iets moderner gemogen, maar wat me meer stoorde was de aanduiding op de perrons en op de Railtime-schermen: 10.10 IR Brussel-Zuid. Waarom niet Brussel-Zuid via luchthaven?
Het binnenrijden van de luchthaven ging vrij traag, maar we kwamen netjes op tijd aan.
De terugrit met één break verliep vlotter en werd in exact 10' afgehaspeld. Dat blijft een scherpe tijd en is met een auto zelfs buiten de spits ondenkbaar. In de spits haalt de trein hier zelfs een reistijdverhouding van 1/4 tegenover de auto.
30tal personen voor de eerste dag valt toch al vrij goed mee.
waren er nog niet teveel treinen afgeschaft ?
ik weet dat heel wat treinbestuurders van brussel-zuid nog geen lijnstudie hebben gerkregen ...
waren er nog niet teveel treinen afgeschaft ?
ik weet dat heel wat treinbestuurders van brussel-zuid nog geen lijnstudie hebben gerkregen ...
-
Ik ben tussen 11:30 en 12:30 is gaan kijken aan de voetgangersbrug in Brucargo, de L-trein van Antwerpen was te laat, in het terugrijden ook een 10-tal minuten. En ik heb geen enkele IR van of naar Mechelen zien rijden, ik heb wel een thalys zien rijden van Mechelen naar Brussel, zouden dat testritten/lijnstudie zijn, of al commerciële diensten?
Ik vond de hele "Diabolo experience" vrij zwaar tegenvallen. Voor gezinnen met kinderen moet het een leuke uitstap geweest zijn, want er was veel voor de kleinsten voorzien, maar voor de mensen die effectief informatie wouden hebben en echt voor de nieuwe lijn kwamen was er niet veel aan. Ook ik heb bij het terugrijden van "Diabolo Village" eerst wat verder op lijn 25N meegereden om zo de driehoek te maken. Ik hoorde van iemand dat die morgen een trein een uur heeft stilgestaan in de tunnel. Ook bij ons moesten we 10 minuten wachten bij het keren op lijn 25N en daarna nog eens 10 minuten in de tunnel. Dat eerste kon ik nog ergens begrijpen mocht men het omroepen, die tweede stilstand leek me wat vreemd.
Enkele foto's:
Passage van de Diabolo-"belevenistrein" bij de fietsersbrug:
Tijdelijk perron aan het "Diabolo village":

Enkele foto's:
Passage van de Diabolo-"belevenistrein" bij de fietsersbrug: