kost prijs dag vrijkaart

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
overweg13

Re: kost prijs dag vrijkaart

Bericht door overweg13 »

Shrek schreef:
overweg13 schreef:Trouwens, als het aantal gegadigden voor zo een dagpas echt zo laag ligt, dan kan het geen grote verliespost zijn...
Jamaar, het is niet het aantal gegadigden dat telt, maar het aantal nieuwe klanten die specifiek door deze formule voor de trein kiezen. Voor zowel de campuskaarten als de zomerbiljetten ligt dit aantal volgens mij heel hoog, waardoor die wel een duidelijke positieve impact hebben.
Een arme student gaat de trein niet nemen als dat hem 20€ per week kost, wel als dat voor 2€ kan. Voor de toeristen of treinliefhebbers die een dagje willen rondrijden gaat die redenering amper op, waardoor de dagkaart voor de nmbs totaal geen nut heeft.
Klopt niet: die toeristen zijn keuzereizigers: die kun je dus verleiden met die kaart. De studenten, voor zover ze de voor hen uitgedachte tarieven gebruiken waarvoro ze zijn uitgedacht, zijn geen keuzereizigers. Die komen dus ook als de tarieven hoger liggen. Of anders moeten ze zo gek zijn om een nog duurdere wagen te gebruiken.
Met vriendelijke groet

overweg13
groentje

Bericht door groentje »

Hmm, ik heb nooit zo'n Benelux-Tourrail gebruikt, en de omschrijving op de website maakte er ook geen melding van (ik ben niet in de voorwaarden gaan snuffelen), dus het is inderdaad mogelijk dat die op naam is. Jammer, dan, tenzij je je vrienden zo gek krijgt om een paar dagen met jou op stap te gaan.
Een dagkaart is een forfaitaire kaart, en net als voor alle forfaitaire kaarten geldt, dat mensen die kopen voor het gebruiksgemak. Heel wat jongeren gebruiken ook hun Gopass voor korte ritjes, bijvoorbeeld, ook al zouden losse kaartjes in dat geval goedkoper zijn. Ik heb al mensen gekend die Gent-Deinze op een Gopass aflegden... Het is dus niet zeker dat zo'n dagkaart alleen maar voor de meest avontuurlijke treinreizigers onder ons interessant zou zijn, er zijn genoeg mensen die ze wellicht zouden gebruiken voor een simpel dagje naar zee, bijvoorbeeld.
overweg13

Bericht door overweg13 »

Wees er maar van overtuigd dat de Benelux-Tourrail op naam is: bij de aankoop moet je zelfs je identiteitskaart afgeven, om je leeftijd te verifiëren o.a. Op de kaart zelf staan naam en geboortedatum. Het heeft zelfs een tijdje geduurd voor je de kaart online kon aankopen, precies omdat je je identiteitskaart moest tonen bij aankoop. Nu volstaat dat je de gegevens van de kaart invult bij de aankoop.
Met vriendelijke groet

overweg13
kuba.g

Bericht door kuba.g »

Ik heb gehoord dat de NMBS de Benelux Tourrail niet langer zal aanbieden vanaf 9 december 2012.

Jammer, het was een leuk product :(
overweg13

Bericht door overweg13 »

kuba.g schreef:Ik heb gehoord dat de NMBS de Benelux Tourrail niet langer zal aanbieden vanaf 9 december 2012.

Jammer, het was een leuk product :(
Het zou me niks verbazen: ergens bij de NMBS moet een geheime kracht aan het werk zijn die alle biljetten en kaarten die zelfs maar de illusie wekken dat de trein altijd een beetje reizen is aan het liquideren is: de B-Tourrail, de halveprijskaart, nu de Benelux-Tourrail. Blijven de B-Dagtrips. Er komt een tijd dat je op je voorhoofd de woorden pendelaar/navetteur moet laten tatoeëren, of je komt er niet meer in. Dan kan men ook makkelijker treinen schrappen overdag.
Met vriendelijke groet

overweg13
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

kuba.g schreef:Ik heb gehoord dat de NMBS de Benelux Tourrail niet langer zal aanbieden vanaf 9 december 2012.
Dat is geen gerucht, dat is een feit:
http://www.b-europe.com/Reizen/Praktisc ... rrail+Pass
kuba.g schreef:Jammer, het was een leuk product :(
Vervoerders verkopen geen producten maar diensten. Een tariefsoort is een "propositie", als je in de vaktaal wilt blijven.

Groetjes,
Rian
Molenbruch Y.

Bericht door Molenbruch Y. »

Weet je toevallig of de Benelux Tourrail na 09/12 in Luxemburg wel nog verkocht wordt of helemaal wordt opgedoekt? Op de site van de CFL staat op het eerste zicht nog geen melding in verband met een eventuele afschaffing.

Groeten,
ELEWOUT

Bericht door ELEWOUT »

Met het afschaffen van de Benelux-trein in december zou de Benelux Tourrailkaart ook een groot deel van zijn waarde verliezen . Nu kon je met een Benelux-Tourrail naar de belangrijkste steden van Nederland met de "Amsterdammer" . Vanaf december 2012 enkel met Fyra/Thalys ( dus met supplementen) of met bijkomende overstappen.

Dus : hoe meer er over Europese eenmaking gepalaverd wordt hoe moeilijker /duurder het wordt een internationale treinreis te maken.
ELEWOUT

Bericht door ELEWOUT »

Molenbruch Y. schreef:Weet je toevallig of de Benelux Tourrail na 09/12 in Luxemburg wel nog verkocht wordt of helemaal wordt opgedoekt? Op de site van de CFL staat op het eerste zicht nog geen melding in verband met een eventuele afschaffing.

Groeten,

de NMBS moet toch ergens de eerste in zijn... : :D :D
kika

Bericht door kika »

hle2127 schreef:wellicht gaan alleen trein fanaten die gebruiken ik kan me niet direct voorstellen wie ze anders zouden gebruiken
Zowel op werk- als privé gerelateerde bezoekjes aan België heb ik al eens gevloekt op het complete flexibiliteitsgebrek. 165 euro is uiteraard wat teveel van het goede, maar een 10-rittenkaart meestal ook. Het zijn waarschijnlijk maar enkelingen die van Couvin naar Essen naar Blankenberge ... reizen, voor mij persoonlijk is het meer last minute beslissen om van Brussel Zuid naar Gent i.p.v. Namen te gaan. Eigenlijk zou zoiets al kunnen renderen vanaf dat je op 1 dag meer dan 3 ritten doet van ong. 7 à 9€: je zit qua prijs in de buurt van de Railpass, maar vaak is een Railpass nét niet rendabel omdat: niet alle ritten opgebruikt worden en/of enkele ritten van het type Antwerpen/Brussel goedkoper zijn zonder pass: ga je dan lopen klooien, betaal je teveel, of geraakt de pass niet op. Het is wel zo dat in bvb. Nederland of een dergelijke vrijkaart op pakweg het OV van Londen het gigantische voordeel heeft dat frequentie heet.
Accelerat

Bericht door Accelerat »

ELEWOUT schreef:
Molenbruch Y. schreef:Weet je toevallig of de Benelux Tourrail na 09/12 in Luxemburg wel nog verkocht wordt of helemaal wordt opgedoekt? Op de site van de CFL staat op het eerste zicht nog geen melding in verband met een eventuele afschaffing.

Groeten,

de NMBS moet toch ergens de eerste in zijn... : :D :D
De NS heeft Benelux Tourrail jááren terug al afgeschaft.
overweg13

Bericht door overweg13 »

Laat ons hopen dat een of andere heldere geest nu inziet dat er weer zo iets moet komen als de B-Tourrail of minstens een dagpas.
Met vriendelijke groet

overweg13
wattman

Bericht door wattman »

Zeer spijtig de afschaffing van de Benelux-tourrail, maar ik vreesde dit al. :| Men verkoopt natuurlijk liever het standaardkaartje voor de Fyra Brussel. Het zou wel schelen als de B-tourrail dan terug zou komen, maar zelf heb ik weinig hoop.
Plaats reactie