Jeroen schreef:option schreef:OSCH stelt in vergelijking hiermee helemaal niets voor. Eens bellen naar collega's en eventueel een bepaalde opdracht doorgeven, is voor
mij niet "leiding geven".
Als je dat met zo een air hebt gezegd, zou je in mijn bedrijf ook al niet moeten beginnen.
Wat ik wou zeggen is dat ik het "onrechtvaardig" vind dat men je afwijst omdat men
twijfelt aan je leidinggevende capaciteiten. Een opdracht doorgeven aan een operator
of treinbestuurder zou ik nu niet bepaald benoemen als "leidig geven". Persoonlijk versta
ik daar iets anders onder. Misschien zou je dit assertiviteit kunnen noemen, maar dat
is iets anders.
Het blijft me trouwens verbazen hoe men complexe gedragingen (als leiding geven) te weten
kan komen door simplistische vragen als 'heb je ervaring als...' 'of hoe zou je reageren als...'.
Blijkbaar wordt eerlijkheid niet erg op prijs gesteld en wordt men liever belogen. Misschien was
ik er wel door als ik hen had wijsgemaakt dat ik ervaring had met leiding geven. Dit zou een
leugen zijn, maar weten zij veel.
Maar goed. Zij zaten in de positie om over mij te oordelen. Dat is voor mij negatief uitgevallen.
Jammer, maar het is zo.
Niets aan te doen. Moet ik mijn geluk maar elders beproeven.
Nogmaals proficiat aan iedereen die er wel door is.