Voor de nieuwe dienst Antwerpen - Noorderkempen gaat de NMBS zo'n beest huren. Volgens de berichten zouden de treinen uit rijtuigen I11 bestaan. Kan een Traxx met een I11-stuurstand communiceren?ziemon schreef:deze traxx lok is de spikslinternieuwe zilvere 185 568, een 2-spannings AC lok (F140AC2). de lok zal de komende weken op zowel de nl als de belgische hsl te vinden zijn, als test voor de in 2007 te verschijnen F140MS/186 locomotieven en natuurlijk ook ter promotie, bombardier op de hsl, daar zijn ze maar wat trots op!
Neubaulocs
vanwaar de info dat de nmbs deze zou huren?FLV-FGSP schreef:Voor de nieuwe dienst Antwerpen - Noorderkempen gaat de NMBS zo'n beest huren. Volgens de berichten zouden de treinen uit rijtuigen I11 bestaan. Kan een Traxx met een I11-stuurstand communiceren?ziemon schreef:deze traxx lok is de spikslinternieuwe zilvere 185 568, een 2-spannings AC lok (F140AC2). de lok zal de komende weken op zowel de nl als de belgische hsl te vinden zijn, als test voor de in 2007 te verschijnen F140MS/186 locomotieven en natuurlijk ook ter promotie, bombardier op de hsl, daar zijn ze maar wat trots op!
idd zover was ik ook al en zover ik het ook wist was het ni zeker dat ze tot belgie zouden komenJules schreef:De NMBS gaat die niet huren maar HSA. Zodanig dat er toch een trein over de lijn kan rijden als ze open gaat. Deze zullen normaal Nederlandse rijtuigen trekken tegen 160km/h. Dit in afwachting tot de bestelde treintjes eindelijk geleverd zullen worden.
Homologatie verloopt niet via Infrabel, maar via een gespecialiseerde dienst van de FOD Mobiliteit. Voor de rest heb je gelijk, de Traxx/186 moet nog worden toegelaten.Steven schreef:enkel van de HSA stellen zijn er voor belgie een aantal voorzien, van de traxx locs nog niets, trouwens die hebben nog geen keuring van infrabel (de netbeheerder) en zijn dus nog niet toegelaten
ow nochtans de krachtvoertuigen die ik tot nu toe zag zoals van industriele aansluitingen in gent en zo zag ik alleen een zelfklever van infrabel dragen met een geldigheidsdatum opFLV-FGSP schreef:Homologatie verloopt niet via Infrabel, maar via een gespecialiseerde dienst van de FOD Mobiliteit. Voor de rest heb je gelijk, de Traxx/186 moet nog worden toegelaten.Steven schreef:enkel van de HSA stellen zijn er voor belgie een aantal voorzien, van de traxx locs nog niets, trouwens die hebben nog geen keuring van infrabel (de netbeheerder) en zijn dus nog niet toegelaten
wat is daar dan de functie van?
Na de principiële toelating van de Spoordienst (ik vind de juist naam niet meer) moet een spoorwegmaatschappij inderdaad nog bij Infrabel langs voor wat details.Steven schreef:ow nochtans de krachtvoertuigen die ik tot nu toe zag zoals van industriele aansluitingen in gent en zo zag ik alleen een zelfklever van infrabel dragen met een geldigheidsdatum opFLV-FGSP schreef: Homologatie verloopt niet via Infrabel, maar via een gespecialiseerde dienst van de FOD Mobiliteit. Voor de rest heb je gelijk, de Traxx/186 moet nog worden toegelaten.
wat is daar dan de functie van?
BTW ACTS is met de toelatingsprocedure bezig.
tuurlijk is de 186 nog niet toegelaten, de lok bestaat nog niet, in Nederland is er dus ook nog niets toegelaten (de zilvere lok was daarvoor niet in NL, deze wijkt namelijk veel te sterk af voor toelating, het is een F140AC2 namelijk en werd getest op compatibileit met de ICR rijtuigen, waarvan er aantal omgebouwd zijn). De F140MS2 Highspeed zoals Bombardier de tijdelijke configuratie (na 2 jaar worden het F140MS2 transalp loks NL/D/A/CH/I) van de loks nu noemt en waarvan er 12 naar HSA zullen gaan zullen volgens planning worden toegelaten voor zowel Belgie als Nederland, want daar zullen de Shuttles ook moeten gaan rijden. Vandaar dat er volgens mij niets nieuws is nog.
Neen , tenzij de ZWS (Zeitmultiplexen Wendezugsteuerung , daarmee worden de stuurrijtuigen in Duitsland mee gestuurd) vervangen wordt MUX .. of de 2 systemen moeten samengaan , maar dat weet ik toch zo niet .. feitelijk is ZWS en MUX wel hetzelfde hoor , het gaat allebei door de UIC kabel en doet hetzelfde , alleen de boordapparatuur waardoor het verwerkt wordt zal verschillen ..FLV-FGSP schreef:Kan een Traxx met een I11-stuurstand communiceren?