Interesse in spotten
Interesse in spotten
Hallo iedereen,
Ik ben nieuw op dit forum en zou graag beginnen met wat treinen te spotten. De interesse in treinen zat er al van kleins af aan in, want mijn grootvader was lasser in de werkplaatsen van Kessel-Lo, dus hoorde al van kleins af aan de verschillende modellen etc. rond mijn oren.
Maar nu heb ik een paar vraagjes.
Hoe weet je net welk model je ziet aan het nummer? Stel dat er een klassiek motorstel of een locomotief door rijd met een bepaald nummer, hoe weet je dan net welk type en bouwjaar etc. dit is? Hebben jullie hier een bepaald boek of website voor?
Alvast bedankt voor de uitleg!
Vriendelijke groeten,
Jesse
Ik ben nieuw op dit forum en zou graag beginnen met wat treinen te spotten. De interesse in treinen zat er al van kleins af aan in, want mijn grootvader was lasser in de werkplaatsen van Kessel-Lo, dus hoorde al van kleins af aan de verschillende modellen etc. rond mijn oren.
Maar nu heb ik een paar vraagjes.
Hoe weet je net welk model je ziet aan het nummer? Stel dat er een klassiek motorstel of een locomotief door rijd met een bepaald nummer, hoe weet je dan net welk type en bouwjaar etc. dit is? Hebben jullie hier een bepaald boek of website voor?
Alvast bedankt voor de uitleg!
Vriendelijke groeten,
Jesse
Re: Interesse in spotten
Dat soort zaken zijn vooral feiten die je al doende zal leren, beetje bij beetje. Door met andere mensen te praten en zo je kennis steeds bij te werken. Dat is de beste methode die er bestaat.
- Dieselfreak
http://www.belrail.be/F/fiches/index.phpThe Terminator schreef:Hoe weet je net welk model je ziet aan het nummer? Stel dat er een klassiek motorstel of een locomotief door rijd met een bepaald nummer, hoe weet je dan net welk type en bouwjaar etc. dit is? Hebben jullie hier een bepaald boek of website voor?
Hier vind je al die info.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
ook gewoon op wikipedia als je bijvoorbeeld hle 21 intikt kan je al info vinden en onderaan zie je dan een lijst met andere type's zowel HLE ,HlD ,HLR en zo kan je daar ook oneindig doorgaan 

Ok hartelijk dank 
Morgen mij eens placeren aan L36 en eens kijken wat het geeft.

Morgen mij eens placeren aan L36 en eens kijken wat het geeft.
Let wel op dat Bel-rail al jaren niet meer goed geupdate is. Zo staat er op dat de reeks 15, 16, 22, 23, 25, 25,5 en 26 'En Service' is, terwijl dit niet meer het geval is. Daarvoor kijk je beter op Railpassie (in te tikken op Google).
- Dieselfreak
Wat betekent dat staat "Ferraillées" eigenlijk?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
-
Youtube heeft bij mij ook een groot deel geholpen, vooral daarmee dat ik na een paar weken al wist welke trein er vertrok, zonder hem echt te zien 

Gesloopt, Radiées is geschrapt.Dieselfreak schreef:Wat betekent dat staat "Ferraillées" eigenlijk?