NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
-
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Ik heb al gehoord dat er woensdag 3 desiro's op trein 3009 Antwerpen-CS naar Blankenberge zit. De tijden dat ik of de kennis van hem zien passeren hebben kan dit zeker kloppen... Ik ga vandaag gaan kijken als hij vandaag opnieuw passeert.

-
Vandaag gaan spotten en de 3 desiro stellen zitten op IC 3009 naar blankenberge. (08004,08002 en 08001)

Op een IC rit? Ik dacht dat ze enkel L en CR ritten gingen doen?
Tijdens momenten van opleiding kan je u aan vanalles verwachten, ledige ritten, vervangende ritten van andere treinen, transferritten...
Naar goede NMBS traditie zullen ze wel overal te pas en te onpas opduiken, net zoals de CR-klassiekjes die in principe ook enkel voor CR bestemd waren...Boxerke schreef:Op een IC rit? Ik dacht dat ze enkel L en CR ritten gingen doen?
Dinsdag en donderdag werd trein 569 nog altijd met Klassiekskes gereden. Dinsdag was dat ondermeer de 180. Trein 568 weet ik niet.Treinen9880 schreef:Vandaag heeft een kennis van mij een desiro zijn passeren te Hansbeke richting Brugge. Hij vermoede dat het trein 1831 was, maat is dit niet zeker en ik zelf ook niet. Gisteren heb ik zelf een 3 tal desiro's zien passeren richting Gent. Als ik mij goed herinner was dat tussen 19u en 20u. Zijn dit testritten of zijn dat stellen die even tussen Gent en Brugge rijden?
mvg,
Eddy
Het laatste dat ik gehoord heb bij ons in de depot (Antwerpen-Centraal), is dat men een ICT trein naar Blankenberge doet met Desiro's in het kader van opleidingen.
Zo heeft men een (redelijk lange) rit zodat iedereen eens kan rijden, en blijft men in FBK op de stellen om daar depannage en opleiding ivm koppelen en ontkoppelen te krijgen.
Ik ben nu al meer dan een week in verlof, maar ik vermoed dat het die trein is die men ziet rijden op L50A.
Zo heeft men een (redelijk lange) rit zodat iedereen eens kan rijden, en blijft men in FBK op de stellen om daar depannage en opleiding ivm koppelen en ontkoppelen te krijgen.
Ik ben nu al meer dan een week in verlof, maar ik vermoed dat het die trein is die men ziet rijden op L50A.
Ik kan dit bevestigen, ze reden altijd de IC-P 3009 die verlengt wordt tot FBK. Voorzien 3X DMT en in werkelijkheid gereden door 3X AM08. Bron: PassengersWeb en de mama (treinbegeleidster uit FSN).Hobbes schreef:Het laatste dat ik gehoord heb bij ons in de depot (Antwerpen-Centraal), is dat men een ICT trein naar Blankenberge doet met Desiro's in het kader van opleidingen.
Desiro 08027 te LKV.
Aanstaande Donderdag verhuisd de 08027 van Kortrijk naar Stockem.
Aanstaande Donderdag verhuisd de 08027 van Kortrijk naar Stockem.
-
ICT 6758 reed vandaag met desiro stellen. Maar door een defect reed deze niet. Heeft iemand een idee wat het probleem is? Defect aan de deuren?

vandaag heeft 6758 wel gereden met stellen 08007, 08013 en 08005
https://www.youtube.com/watch?v=g6hgmV2ZGBE
https://www.youtube.com/watch?v=g6hgmV2ZGBE
La mise en service des automotrices Desiro est ralentie suite à des problèmes de portes, en attendant elles sont garées à Stockem.
Wallorail 20 juli
Is dat probleem met de deuren nu nog altijd niet opgelost?
Wallorail 20 juli
En gaat dat enkel over de Desiro's die in de regio actief zouden moeten zijn (Athus-Meuse) of over álle Desiro's?Stijn91 schreef:La mise en service des automotrices Desiro est ralentie suite à des problèmes de portes, en attendant elles sont garées à Stockem.
Wallorail 20 juli
Ik denk alle want op de foto's zie je ook de 08016 en 08020.MIVB-reiziger schreef:En gaat dat enkel over de Desiro's die in de regio actief zouden moeten zijn (Athus-Meuse) of over álle Desiro's?Stijn91 schreef:La mise en service des automotrices Desiro est ralentie suite à des problèmes de portes, en attendant elles sont garées à Stockem.
Wallorail 20 juli
- Dieselfreak
Gisteren om 10 uur heb ik twee Desiro's in Kortrijk gezien, ze deden de IC T van 9:44 naar De Panne, die ruim 20 minuten vertraging had.
Laatst gewijzigd door Dieselfreak op 02 aug 2012, 11:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.